بازدید 17471
سوژه

چرا نامجومطلق از پرسپولیس قهر کرد و به استقلال رفت؟

کد خبر: ۱۰۹۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 06 January 2022

مجید نامجومطلق بدون تردید یکی از تکنیکی‌ترین ستاره‌های تاریخ فوتبال ایران است اما مصدومیت در اوج ، او را زودتر از موعد از فوتبال ایران و آسیا گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، نامجومطلق به تازگی مصاحبه‌ای درباره ماجرای پیوستنش به پرسپولیس انجام داده است. او که یک استقلالی بود، در این گفت‌وگو درباره تماس علی پروین، تمرین با پرسپولیس و موتوری که از سرخ‌ها گرفت و سرانجام پس داد، صحبت کرد. بخش‌های جالب این مصاحبه را بخوانید.

چرا نامجومطلق از پرسپولیس قهر کرد و به استقلال رفت؟

نمی خواستم دراین رابطه صحبت کنم اما حالا که بحث آن پیش آمد می خواهم کمی مفصل توضیح بدهم. آن زمان هر فوتبالیستی دوست داشت به یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس برود چرا که تیم ملی ترکیبی از این دو تیم بود. ممکن بود یک بازیکن مثل من استقلالی باشد اما پرسپولیس زودتر به او پیشنهاد بدهد یا بالعکس! خودم و خانواده ام همگی استقلالی بودیم ولی پرسپولیس زودتر به من پیشنهاد داد. اصلا ماجرای موتوری هم در میان نبود. من آن زمان محصل بودم و تمرین ساعت ۳ بعد از ظهر شروع می شد. مدرسه من هم ساعت ۲ تعطیل می شد و نمی توانستم خودم را به راحتی سر تمرین برسانم. موضوع را به علی آقا پروین هم گفته بودم و حدود یک هفته ای هم با پرسپولیس تمرین کردم. در همان گیرودار یکی از هواداران پرسپولیس وقتی متوجه شرایط من شد ۳۵ هزار تومان نقدی داد که مشکلم برای تردد از مدرسه به محل تمرین حل شود اما...

علی پروین ناراحت شد؟!

نه، بیشتر به چند بازیکن قدیمی پرسپولیس برخورد که ما چند سال است در این تیم توپ می زنیم و آن وقت یک بچه محصل نیامده ۳۵ هزار تومان گرفته است؟!

می توانید اسم بیاورید که چه کسانی ناراحت شدند؟

نه، بگذریم! آنها هم بعدها از دوستان صمیمی ما شدند ولی من سر تمرین پرسپولیس متوجه نگاه های معنی دار و نه چندان دوستانه شدم. بلافاصله هم علی پروین مرا صدا زد و یک جلسه سرپایی گذاشت. علی آقا پس از توضیح شرایط به من گفت پول را به خودش پس بدهم تا بعدا از خودش بگیرم و این جوری دیگر صدای کسی درنمی آید! خیلی به من برخورد و همان جا تصمیم گرفتم دیگر به تمرین پرسپولیس نروم.

پس اصلا موتور هوندا یا به روایتی دیگر یاماهای صفر در کار نبود؟

اصلا و ابدا! همان ۳۵ هزار تومان بود که پس دادم و رفتم!

چه مدتی گذشت تا استقلالی ها یا همان سعید مراغه چیان سراغ شما آمد؟

 این هم لطف خدا بود. درست ۲ روز بعد از اینکه تمرین پرسپولیس را ترک کردم باشگاه استقلال سراغم آمد. عباس کرد نوری وقتی مشکل من را متوجه شد همان ۳۵ هزار تومان را پرداخت کرد تا بتوانم راحت تر سرتمرینات استقلال حاضر شوم. ساعت حدود ۲ بعد از ظهر مدرسه ام تعطیل می شد و از همان خیابان شبیر (حوالی میدان شوش) تا خیابان سبلان برای حضور در تمرین استقلال می رفتم.

چقدر طول کشید تا در استقلال فیکس شوید؟

خدا رحمت کند منصورخان پورحیدری را که خیلی زود من را به بازی گرفتند. همان سال ۱۳۶۴ که استقلالی شدم قهرمان جام باشگاه های تهران شدیم که در بازی فینال یکی از پنالتی ها را من به شاهین زدم. قهرمانی در سن ۱۹ سالگی یک احساس فوق العاده بود که پیآمد آن دعوت به تیم ملی بزرگسالان بود و...
چرا نامجومطلق از پرسپولیس قهر کرد و به استقلال رفت؟
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات