یک چهره کهنهکار و بدنام تبلیغات محیطی فوتبال ایران بار دیگر برای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایران مشکل مالی درست کرده است.
به گزارش تابناک ورزشی؛ فردی به نام ع.ش که پرونده سیاه و سنگینی در قراردادهای تبلیغی با فدراسیون های مختلف ورزشی و باشگاههای فوتبال ایران دارد و بارها با بد عهدی و خلف وعده مشکلات مالی و دعواهای حقوقی چند ده میلیاردی ساخته است، بار دیگر و طبق عادت همین کار را تکرار کرد و یک اختلاف جدید درست کرد!
این فرد که تحت عناوین شرکت های مختلف ، بارها ضربات سنگینی به استقلال و پرسپولیس و تیم های ملی و لیگ های مختلف از فوتبال گرفته تا بسکتبال و کشتی و والیبال وارد کرد، از فصل گذشته به استقلال لینک شد و تبلیغات محیطی بازی های این تیم که با تلاش آجورلو مستقل شده بود را به دست گرفت و تعهداتی داد که طبق معمول توان اجرای آنها را نداشت و موجب بروز دعوای جدیدی شد.
این فرد که چندماه هم توسط دادستان وقت تهران بازداشت و در زندان قرار داشت، دست از این رویه برنداشت و بعداز آزادی به شیوههای جدیدی باشگاههای فوتبال کشور را فریب داد که یکی از معروف ترین آنها ماجرای پیامکهای هواداری سرخابیها بود که شبکه سه تلویزیون هم شریک آن شد و همراه اول مدتها درگیر شکایات این قرارداد جنجالی بود.
باشگاه استقلال به دلیل بازیهای پیچیده همین فرد ، هنوز بدهی به سازمان لیگ در مورد تبلیغات محیطی فصل گذشته را تسویه نکرده است و این ماجرا گره دیگری در تامین مالی آبیها زده است.
البته در ابتدای همکاری این چهره بدحساب ، هشدارها و تذکراتی به مدیرعامل استقلال داده شده بود اما وعدههای چرب کار خودش را کرد و هنوز مشخص نیست او بابت گرفتن این امتیاز میلیاردی اسناد مالی مناسبی به آجورلو داده است یا بار دیگر از مهلکه درخواهد رفت؟
استقلالی ها از هفته پنجم فصل قبل و در بازی با نساجی تبلیغات محیطی خود را در اختیار گرفتند، به این شرط که بابت هر بازی به سازمان لیگ مبلغ 3 میلیارد تومان پرداخت کنند. رقمی که قاعدتا خود استقلال نباید پرداختش میکرد و ع.ش بود که باید این توافق را عملی میکرد اما طبق انتظار خبری از پرداخت بموقع نشد و بهانههای تکراری شروع شد.
در این بین مدیران سازمان لیگ بابت 13 بازی میزبانی این تیم از استقلال 39 میلیارد طلب کرده اند اما استقلالی ها بابت دو بازی اول که اجازه اجرای تبلیغات خود را نداشتند از این سازمان طلب غرامت کرده اند.
در این بین سازمان لیگ حاضر شده به استقلال مبلغ یک میلیارد غرامت بدهند که این عدد به هیچ عنوان مورد تایید نماینده تبلیغات باشگاه نیست و آنها بابت دو بازی عدد بیشتری می خواهند که به طنز شبیه است.
مطمئنا این یک حقه تکراری و بهانه جویی مشخص برای تعویق انداختن پرداخت چند ده میلیارد معوقات سازمان لیگ است. چیزی که اغلب مدیران فوتبال کشور با این حربه و شگرد آشنا هستند.
تاکتیک این دلال بدنام تبلیغات کشاندن این محاسبات به فصل جدید لیگ برتر است تا باشگاه هم ناچار باشد به همکاری با او ادامه بدهد؛ نوعی گروگانگیری برای ادامه فعالیت های مخرب و زیانبار که تمامی ندارد و برای رهایی از آن ، اغلب مدیران به عبور از حقوق و طلب های مجموعه تحت امر خود مجبور میشوند.
نویسنده:پژمان حسینزاده