بازدید 7542

پشم شیشه فیلتری سقف شیروانی تبریز

کد خبر: ۱۱۳۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 25 August 2022

امروزه از عایق های صوتی و حرارتی بسیاری استفاده می شود که پشم شیشه فیلتری فشرده یکی از آنها می باشد. پشم شیشه که در لاتین Glass wool گفته می شود یکی از الیاف های عایق است که می تواند هر گونه رطوبت، حرارت و صوت را تحمل نماید که برخی آن را با نام فایبرگلاس نیز می شناسند ولی در اصل این دو با هم تفاوتهایی دارند که هر کدام از آنها را در جای مخصوص به خود به کار می برند. و از آن جا که عایق خوبی در برابر حرارت و صدا می باشد کاربری بسیاری بالایی در بسیاری از صنایع دارد و جالب تر اینکه ماده اصلی تشکیل دهنده آنها شیشه های بازیافتی می باشند و زرد رنگ هستند که به چنین الیاف کاربردی و مهمی تبدیل می شوند.

پشم شیشه فیلتری سقف شیروانی تبریز

امروزه از این عایق کاربردی استفاده های زیادی می کنند که پشم شیشه فیلتری یکی از آنها می باشد کاربرد پشم شیشه ها متفاوت می باشد که هر کدام از آنها را در محیط خاصی مورد استفاده قرار می دهند.

از آنها در صنعت ساختمان به جهت عایق بودن حرارت، صدا و رطوبت و در کنار لوله ها به جهت گرم نگه داشتن آنها در فصول سرد سال استفاده می کنند از دیگر مزایای آنها این است که به پس از فرسود شدن قابلیت بازیافت دارند در حال حاضر از کاربردی ترین و ملزومات در ساخت ساختمان ها پشم شیشه می باشد.

پشم شیشه سقف شیروانی

از الیاف های بسیار ریزی که از بازیافت شیشه به وجود می آید پشم شیشه می گویند و در عایق بندی زیر سقف شیروانی ها استفاده می شود. کاربردهای بسیار زیادی از پشم شیشه در بخش های مختلف وجود دارد و مهم ترین آن که از دیر باز مورد استفاده می گرفته است بحث عایق بندی صوتی و حرارتی می باشد و در صنایع مختلف مثل ساختمان سازی و تجهیز کارخانه ها و غیره استفاده می شود. به دو صورت پشم شیشه تولید در بازار به فروش می رسد یکی به صورت تخته ای و به صورت پتویی یا رولی می باشد که بستگی به روش استفاده افراد به فروش می رسد.

پشم شیشه فیلتری سقف شیروانی تبریز

در مناطق جغرافیایی که بارندگی بسیار زیاد است و از سقفهای شیروانی استفاده می شود اما با قرار دادن ایزوگام نمونه پشم شیشه سقف شیروانی در زیر این سقف ها می توانیم کاربرد آن را بیشتر کنیم و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنیم.

کاربردی اصلی این پشم شیشه ها عایق بود در برابر حرارت و رطوبت می باشد که در صنایع مختلف استفاده می شوند و در نوع پتویی و تخته ای و پیش ساخته به فروش می رسند.

چند مزیت برای استفاده از عایق پشم شیشه می توان نام برد:

مقاومت در برابر آتش سوزی

وزن سبک و حمل و نقل راحت

برش راحت و شکل پذیری عالی

مقاومت در برابر رشد باکتری ها و کپک ها

بی خطر بود برای سلامت انسان ها

به خاطر وزن کم و سبک بود و عایق بود پشم شیشه در ساخت سوله ها و زیر شیروانی ها مورد استفاده قرار می گیرد و قیمت پشم شیشه نسبت به دیگر عایق ها مورد استقبال سازندگان ساختمانی و صنعتی قرار گرفته است.

پشم شیشه تبریز

عایق های حرارتی و صوتی یا به اختصار پشم شیشه نوعی از الیاف معدنی است که حاصل از مواد بازیافت شده شیشه ذوب شده می باشد که به همراه ترکیباتی نظیر رزین و ماسه معمولی ترکیب شده است و در شهرهای صنعتی همچون اصفهان و تبریز تولید می شود. در واقع هر چقدر این عدد به 12 نزدیک تر باشد نشان دهنده استحکام و داشتن ویژگی های منحصر به فرد در آن عایق می باشد که در این زمینه این عایق ها با کسب چنین نمره ای نشان می دهند که الیاف پشم شیشه مورد استفاده در آنها کاملا علمی و با فناوری الکتراسیون انجام شده است.

پشم شیشه فیلتری سقف شیروانی تبریز

یکی از کاربردهای مهم پشم شیشه تیریز در صنعت ساختمان است این عایق ها به دیلل خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار ویژه ای که دارند می توانند با پوشاندن فضاها و معبرهای خروج انرژی ساختمان تا بیش از 40 درصد در مصرف انرژی گرمایی شما صرفه جویی ایجاد نموده و برای شما بازدهی بسیار بالایی را به ارمغان آورد.

بعلاوه این پشم شیشه ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر حرارت آب و رطوبت دارند می توانند خیال شما را از بابت نفوذ نم به داخل ساختمان یا واحد منزل تان راحت نموده و محیطی ایمن را برای شما ارزانی دارد.

اما شاید با خود بپرسید که چه خاصیتی باعث می شود تا این عایق بتوانند این سطح از مزایای ویژه را از خود نشان دهند در پاسخ باید خدمت تان عرض کنیم که شاخص مقاومت نفوذ آب و حرارت در این عایقها به عدد 10 می رسد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/                                      

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات