معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

بروکراسی‌های اداری نباید وقفه‌ای در تولید خودرو ایجاد کند/ مدیران گروه سایپا در جذب نخبگان و فارغ‌التحصیلان جدیت دارند

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بروکراسی‌های اداری نباید مانع تولید خودرو شود، گفت: با هماهنگی و تفاهم بین وزارتخانه‌ها، مجموعه‌های بالادستی و تولیدکنندگان می‌توان با شرایط بهتری تولید و عرضه خودرو در بازار را دنبال کرد.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۳۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 03 May 2023
|
6291 بازدید

بروکراسی‌های اداری نباید وقفه‌ای در تولید خودرو ایجاد کند/ مدیران گروه سایپا در جذب نخبگان و فارغ‌التحصیلان جدیت دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز اعلام کرد، علیرضا عسگریان در حاشیه مراسم گرامیداشت روز کار و کارگر و در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدرن‌ترین خط تولید موتور ME۱۶ شرکت مگاموتور، درباره روند تولیدی که گروه خودروسازی سایپا در پیش گرفته است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسمی که گروه خودروسازی سایپا منتشر کرده، تولید خودرو در این شرکت رو به افزایش است و مدیران این مجموعه در افزایش تیراژ تولید، ارتقا کیفیت، جذب نخبگان و فارغ التحصیلان جدیت دارد.

او ادامه داد: برنامه ۱۴۰۲ گروه خودروسازی سایپا نشان می‌دهد که تولید خودرو (۷۰۰ هزار دستگاه تولید داخل و ۱۰۰ هزار دستگاه مونتاژ) افزایشی است و تا پایان سال جاری از ۷ محصول جدید رونمایی می‌شود. امیدواریم این خودروساز با برنامه‌های تدوین شده، دستاورد‌های خوبی داشته باشد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمانی‌که قرار است تیراژ تولید خودرو افزایش پیدا کند، محصولات جدید روانه بازار شود و همچنین عرضه ترکیبی خودرو‌ها صورت گیرد، موانع و چالش‌هایی نیز ایجاد می‌شود که می‌تواند بر فرایند تولید اثرگذار باشد از همین رو وزارتخانه‌های مرتبط و مجموعه‌های بالادستی باید به گونه‌ای سیاست گذاری کنند که به واسطه بروکراسی، وقفه‌ای در تولید پیش نیاید.

او تصریح کرد: با هماهنگی معقول و تفاهم بین وزارتخانه ها، مجموعه‌های بالادستی و تولیدکنندگان می‌توان با شرایط بهتری خودرو در بازار تزریق کرد. از آنجا که گروه خودروسازی سایپا نگاه تحولی دارد و برای توسعه محصولات خود آرزو‌های مجللی دارد، ضرورت دارد که سیاست گذاران همراهی بیشتری با این بنگاه صنعتی داشته باشند.

عسگریان در ارتباط با اقدام گروه خودروسازی سایپا در جذب نیرو‌های دانش‌آموخته دانشگاهی متخصص برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، گفت: جذب کارگر متخصص و متصل کردن حوزه دانشی به بخش صنعتی اکنون در حال تحقق است. جذب افرادی با کارآزمودگی لازم و دارای تحصیلات دانشگاهی از دانشگاه‌های معتبر و ورود آن‌ها به حوزه صنعت، بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی، اقدامی بسیار مناسب به شمار می‌رود.

معاون وزیر کار تاکید کرد: ما برای به کارگیری نیروی متخصص نیازمند دستگاه مولد هستیم که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این راستای جایگاه خوبی در اختیار دارد. ارتباط با دانشگاه و صنعت در کنار تدوین حوزه‌های مهارتی توسط این سازمان باید در دستور کار باشد.

او بیان کرد: علاوه بر جذب نیروی کار دانش‌آموخته دارای مهارت پیش از اشتغال، مهارت بین شغلی در حین اشتغال نیز صورت می‌گیرد. براساس داده‌های حوزه دانشی، مهارت هر فرد ماهر پس از ۵ سال به نصف کاهش پیدا می‌کند و این موضوع، اهمیت تداوم مساله مهارت‌آموزی را نشان می‌دهد.

معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه گروه خودروسازی سایپا در حال پیوند زدن فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای و دانشگاهیان به صنعت خودرو است، گفت: این مجموعه درصدد آن است که افرادی را استخدام کند که از دانشگاه‌های کشور و مراکز فنی و حرفه ای، فارغ التحصیل شدند، لذا با تزریق نیروی جوان، علمی و کارآزموده می‌توان انتظار داشت که گروه خودروسازی سایپا سیر تحولی خود را با سرعت بیشتری دنبال کند.

عسگریان درباره فعالیت خودروسازان بخش خصوصی در تحقق رشد تولید، گفت: رقابت بین بخش دولتی و خصوصی باید به گونه‌ای سازماندهی شود که به توسعه فعالیت بخش خصوصی کمک کند. با توجه به امکانات بیشتر بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی، هماهنگی لازم بین نهاد‌ها و دستگاه‌ها با فعالان حوزه صنعت، می‌تواند باعث رشد بخش خصوصی شود. بخش خصوصی با وجود امکانات کم، اقدامات قابل قبولی در حوزه تولید خودرو و قطعه سازی انجام داده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟