الخفاجی اعلام کرد؛

آغاز طرح امنیتی دهه اول محرم در عراق

یک منبع امنیتی عراقی از طرح امنیتی ویژه دهه نخست ماه محرم خبر داد که تا اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۶۸
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳ 19 July 2023
|
2002 بازدید

 

به گزارش تابناک، مهر به نقل از الفرات نیوز نوشت:  تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق از طرح امنیتی ویژه دهه اول محرم خبر داد.

وی گفت: روز گذشته نشستی در فرماندهی ستاد عملیات بغداد به ریاست معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق برای بررسی طرح امنیتی ویژه دهه نخست ماه محرم برگزار شد.

الخفاجی ادامه داد: طرح امنیتی امسال بر تشدید تلاش امنیتی و اطلاعاتی و استقرار نیروها علاوه بر انجام عملیات پیش دستانه و دستورات برای حمل و نقل زائران و تامین امنیت جاده ها و مواکب علاوه بر حضور نیروهای اطلاعاتی با لباس غیرنظامی در معابر متمرکز است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی عراق این طرح را از روز گذشته آغاز کرده اند و این طرح تا اربعین امام حسین (ع) ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق پیش از این هم اعلام کرده بود: عملیات مشترک عراق با همکاری فرماندهی های امنیتی در استان های الانبار، کربلای معلی، بغداد و سامراء مشغول اجرای طرح ویژه ماه محرم هستند. این طرح شامل ارتقای تلاش های اطلاعاتی و امنیتی و افزایش حوزه های اطلاعاتی و امنیتی و نیز استقرار عناصر اطلاعاتی و امنیتی است. این طرح همچنین شامل حوزه بهداشت و موکب ها و توجه به تأمین غذا و نوشیدنی و نیز توجه به تامین امنیت مسیرهای تردد به شهرهای کربلای معلی، کاظمین، سامراء و سایر شهرها است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه خاطر نشان کرده بود: نیروهای امنیتی در کنار افزایش تلاش و اقدام به رصد هوایی توسط نیروی هوایی ارتش با هدف تامین امنیت مناطق برگزاری مراسم های ماه محرم، عملیاتی پیشگیرانه را برای تعقیب عناصر داعش و فشار بر گروه های تروریستی آغاز کرده اند. طرح ویژه عملیات مشترک عراق در ماه محرم تا اربعین حسینی ادامه دارد و وزارتخانه های کشور، حمل و نقل، بازرگانی، دفاع و نیز حشد شعبی عراق و تمامی بخش های امنیتی در این طرح مشارکت دارند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟