بازدید 3811
۷

خط و نشان ایران برای طالبان بر سر حقآبه هیرمند

زمانی که طالبان حاضر نباشد اجازه انتقال آب به ایران را بدهد، قطعا از پیشنهادات روی میز استفاده می‌کنیم‌. در بازدیدهای هیات ایرانی از حوزه آبی هیرمند درباره حقآبه ایران و سایر موضوعات صحبت شده‌ که البته در جریان موضوعات دیگر نیستم.
کد خبر: ۱۱۹۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 05 September 2023

به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا؛ اسماعیل حسین‌زهی، نماینده مجلس یازدهم در واکنش به ندادن حقآبه ایران از هیرمند توسط دولت افغانستان اظهار کرد: چند کارگروه متشکل از نمایندگان مجلس و دولت در حال رایزنی با طالبان در خصوص حقآبه ایران هستند.


 نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص راهکارهای مدنظر ایران در خصوص گرفتن حقآبه هیرمند از طرف افغانستانی تصریح کرد: با بررسی چگونگی وضعیت آب افغانستان توسط کارگروه، باید معادل میزانی که حقآبه ایران است، آب از سوی افغانستان به ایران هدایت شود.

حسین‌زهی با اشاره به اینکه سد کمال خان مانع از رسیدن آب به ایران شده، خاطرنشان کرد: متاسفانه از زمانی که سد کمال‌ خان ساخته شده، مانع از ورود آب به کشور شده‌ و طالبان می‌بایست ضمن اهمیت قائل شدن برای این موضوع، حقآبه ایران را از این سد بدهد.

اما آیا ایران گزینه دیگری جز مذاکره هم دارد؟ نماینده مجلس در پاسخ به این سوال گفت: زمانی که طالبان حاضر نباشد اجازه انتقال آب به ایران را بدهد، قطعا از پیشنهادات روی میز استفاده می‌کنیم‌. در بازدیدهای هیات ایرانی از حوزه آبی هیرمند درباره حقآبه ایران و سایر موضوعات صحبت شده‌ که البته در جریان موضوعات دیگر نیستم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷
آخ آخ عجب خط و نشانی
یکی دو تا از پیشنهادهای روی میز رو بنویسید تو این خبر خوب. چه پیشنهادی هست که ممکنه طالبان ازش بترسه و عقب نشینی کنه.
فقط یه موشک کوچلو برای باز کردن یک شیار در سد کمال خان کافی است تا حق آبه هیرمند خودبخود به ایران پرداخت شود و نیازی به اجازه طالبان نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
از موشک فقط برای مسائل امنیتی باید استفاده نکرد و لاغیر
روشهای خصمانه را هیچکس حتی دولت فعلی قبول ندارد ولی محترمانه میتوان طالبان راتحت فشار قرار داد . افغانهای بدون کارت اقامت اولین گزینه است . طرح در مجامع بین المللی دوم .
به نظرم اگر ایران از بند کمال خان تا ایران را لوله گذاری و یا کانال سیمانی بسازد تا حق آبه ایران از این طریق انتقال یابد و بهانه ی طالبان که با توجه مسافت طولانی تا مرز ایران آبها یا تبخیر یا در زمین فرو می رود و عملا آبی به ایران نمی‌رسد را از دستشان بگیرد
این دفعه کتاب داستان راستان براشون ببرید
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی