حمله نظامی جمهوری آذربایجان به قره باغ آغاز شد+ فیلم / واکنش ایران به حمله باکو به قره باغ

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز عملیات نظامی علیه نیرو‌های قره باغ خبر داد. منابع خبری در قره باغ می‌گویند، باکو از چند جبهه عملیات نظامی خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۲۳
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 19 September 2023
|
199941 بازدید
|

حمله نظامی جمهوری آذربایجان به قره باغ از چند جبهه آغاز شد

بین الملل تابناک: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز عملیات نظامی علیه نیروهای قره باغ خبر داد. منابع خبری در قره باغ می گویند، باکو از چند جبهه عملیات نظامی خود را آغاز کرده است.

دور دوم حملات هوایی و راکتی به مناطق ارمنی نشین آغاز شد
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۲۲:۴۱
منابع خبری سه شنبه شب از شروع دور دوم حملات هوایی و راکتی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مناطق ارمنی نشین قره باغ  خبر دادند.
 
به گزارش منابع خبری، ‌آژیرهای حملات هوایی در خانکندی دوباره فعال شده است. وزارت بهداشت قره باغ از ۸۰ زخمی و پنج کشته در ادامه عملیات جمهوری آذربایجان خبر داده است.
 
مقامات جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که در حمله خمپاره‌ای نیروهای مسلح ارمنستان در «شوشا» یک غیرنظامی کشته شده است.
گفت‌وگوی «پاشینیان» با «بلینکن»
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۲۱:۱۸

 «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی درباره وضعیت قره باغ کوهستانی پس از حمله جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری ارمنستان، هر دو طرف بر رد توسل به زور و لزوم استفاده از سازو کارهای بین المللی برای کاهش تنش تاکید کردند.

واکنش ایران به تحولات قره باغ
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۲۱:۱۲

 تحولات روز جاری (سه‌شنبه) ۲۸ شهریور ماه در قره‌باغ با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در همین ارتباط امشب (سه‌شنبه)، ضمن ابراز نگرانی از تشدید درگیری‌ها در منطقه، خواستار رعایت مفاد توافق آتش بس از سوی همه طرف‌ها و حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو شد. 

کنعانی در همین خصوص بار دیگر با تأکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره این مناقشه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قره‌باغ را بخشی از جمهوری آذربایجان می‌داند و معتقد است مسائل آن از جمله حقوق و امنیت ساکنان آن باید در این چارچوب و از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.

وی بار دیگر با تأکید بر نقش کشورهای منطقه برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست ۳+۳ در این زمینه را مورد اشاره قرار داد.

آمادگی جمهوری آذربایجان برای گفت‌وگو با نمایندگان ارمنی قره‌باغ
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۹:۳۱

پس از حملات امروز (سه‌شنبه) جمهوری آذربایجان به مناطقی در خانکندی، مرکز قره‌باغ کوهستانی، باکو به صورت رسمی اعلام کرد که آماده دیدار با نمایندگان شهروندان ارمنی قره‌باع در «یولاخ» است.

 باکو در واکنش به «درخواست برای آغاز مذاکرات» طرف‌های ارمنی در منطقه قره‌باغ گفت دفتر ریاست‌جمهوری آذربایجان از نمایندگان شهروندان ارمنی که در منطقه قره‌باغ زندگی می‌کنند به دفعات برای گفت‌وگو درخصوص مسائل مرتبط با استقرار مجدد در این منطقه دعوت به عمل آورده اما آن‌ها به طور مکرر این دعوت را رد کرده‌اند.

باکو همچنین گفته ریاست‌جمهوری آذربایجان برای دیدار با نمایندگان ارمنی شهروندانی که در منطقه قره‌باغ زندگی می‌کنند در یولاخ آماده است.

دولت جمهوری آذربایجان می‌گوید در «جهت توقف اقدامات ضد تروریسم، تشکیلات نظامی ارمنستان باید پرچم سفید را بالا ببرند، تمامی تسلیحات خود را تحویل دهند و تمامی رژیم‌های غیرقانونی منحل شوند».

آلمان و فرانسه: آذربایجان حملات به قره‌باغ را متوقف کند
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۹:۲۹

فرانسه اعلام کرد که عملیات آذربایجان در قره باغ را غیرقانونی و بدون توجیه می‌داند.

به گزارش المیادین، فرانسه اعلام کرد: ما عملیات آذربایجان در قره باغ را غیرقانونی، بدون توجیه و غیرقابل قبول می‌دانیم.

فرانسه همچنین خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درمورد درگیری‌ها در قره باغ شد.

دولت فرانسه اعلام کرد: هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند چنین اقدام یکجانبه‌ای را توجیه کند که هزاران غیرنظامی را تهدید می‌کند که قبلاً تحت تأثیر ماه‌ها محاصره غیرقانونی قرار گرفته‌اند و برخلاف تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای دستیابی به یک راه‌حل مذاکره است.

 فرانسه با فراخوانی از آذربایجان به توقف فوری تهاجم خود و بازگشت به قوانین بین‌الملل، گفت: «آذربایجان را تنها مسئول سرنوشت غیرنظامیان قره‌باغ کوهستانی می‌داند».

در همین حال، نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد که نخست وزیر این کشور با رئیس جمهور فرانسه درخصوص وضعیت در قره باغ و مکانیزم‌های بین المللی برای کاهش تنش گفتگو کرد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه آلمان عنوان داشت: آذربایجان باید حملات به قره باغ را فوراً متوقف کند و به میز مذاکرات باز گردد.

همزمان، نخست وزیر ارمنستان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا، درخصوص اوضاع در قره باغ صحبت کرد.

وزرای دفاع جمهوری آذربایجان و ترکیه گفتگو کردند
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۸:۱۴

همزمان با حملات  بعد از ظهر سه شنبه ارتش جمهوری آذربایجان به منطقه ارمنی نشین قره باغ کوهستانی، وزرای دفاع جمهوری آذربایجان و ترکیه تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش منابع خبری، ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان همتای ترکیه‌ای خود را در جریان آخرین اقدمات نظامی انجام شده در قره باغ کوهستانی قرار داد. «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه نیز در این مکالمه از ادامه حمایت از جمهوری آذربایجان خبر داد.

وزیر دفاع ترکیه چندی قبل گفته بود که ترکیه حفظ ثبات و صلح  را در قفقاز در اولویت قرار می‌دهد و از کشور برادر جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند.

ترکیه در جریان نبرد دوم قره باغ بین باکو و ایروان، به شدت از جمهوری آذربایجان حمایت کرد و اطلاعات نظامی قابل توجهی را در اختیار این کشور قرار داد.

وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت: «ما به ثبات در قفقاز اهمیت زیادی می‌دهیم.ما تلاش‌های  قابل توجهی برای برقراری صلح پایدار در منطقه انجام می‌دهیم و به حمایت از کشور برادر خود جمهوری آذربایجان با درک "یک ملت، دو دولت" ادامه می‌دهیم.»

اتحادیه اروپا: حمله به قره باغ فورا متوقف شود
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۷:۳۳

 رئیس شورای اتحادیه اروپا  بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از جمهوری آذربایجان خواست تا حمله به قره باغ کوهستانی را متوقف کند.

به گزارش «رادیو ارمنستان»، «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا  در پستی در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) نوشت: « اقدامات نظامی آذربایجان باید فورا متوقف شود». وی نوشت که  اخباری ویرانگر از قره باغ  به گوش می‌رسد.

میشل نوشت: «اقدامات نظامی جمهوری آذربایجان باید فوراً متوقف شود تا امکان گفت وگوی واقعی بین فراهم شود.»

مناطق ارمنی نشین قره باغ زیر آتش توپخانه باکو
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۷:۰۶

وزارت دفاع منطقه ارمنی‌نشین قره باغ بعد از ظهر سه شنبه از حملات توپخانه‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به عمق مواضع خود خبر داد.

به گزارش «رادیو ارمنستان» نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با حملات توپخانه‌ای و راکت در طول خط تماس سعی کردند تا عمق نیروهای وابسته به ارمنستان پیشروی کنند. این وزارتخانه از مقاومت نیروهای خود در تقابل با نیروهای جمهوری آذربایجان خبر داد.

برخی منابع خبری نزدیک به ارمنستان گزارش کردند که جمهوری آذربایجان «مناطق مسکونی و غیرنظامی استپاناکرات (خانکندی) را گلوله باران می‌کند».

وزارت دفاع ارمنستان بیانیه صادر کرد
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۵:۴۷

وزارت دفاع ارمنستان در واکنش به اتهامات جمهوری آذربایجان مبنی بر تحرکات ایروان در قلمرو جمهوری آذربایجان گفت که ایروان هیچ یگان نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی ندارد و اظهارات مقام‌های جمهوری آذربایجان در این خصوص گمراه کننده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، وزارت دفاع ارمنستان با تأکید بر این‌که ایروان هیچ نیرو و تجهیزات نظامی د قره باغ ندارد، گفت: «مثل گذشته و در حال حاضر، گزارش‌های رسمی و رسانه‌های جمهوری آذربایجان همچنان به انتشار بیانیه های دروغین درباره حضور یگان‌ها و تجهیزات نظامی و پرسنل نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ کوهستانی ادامه می‌دهند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «وزارت دفاع ارمنستان به طور مکرر تأکید کرده است و درحال حاضر نیز اعلام می‌کند که جمهوری ارمنستان هیچ ارتشی در قره باغ کوهستانی ندارد».

ساعاتی پیش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش کرد که باکو، «اقدامات ضدتروریستی با ماهیت محلی» در قره‌باغ آغاز کرده استتا نظم قانون اساسی را احیا کند.

جمهوری آذربایجان دلیل این اقدام نظامی خود را تحرکات طرف ارمنستانی از جمله اقدامی خواند که به مرگ افسران پلیس درنتیجه انفجار خودرو در بزرگراه احمدبیلی- فضولی- شوش منجر شد.

باکو می‌گویدکه حافظان صلح روسیه و رهبری مرکز مشترک نظارتروسیه و ترکیه را در جریان عملیاتنظامیخودقرار داده است و و وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز خواهان عقب‌نشینی کامل ارتش ارمنستان از قره‌باغ و انحلال قدرت‌های غیرقانونی در استپاناکرت را بعنوان شرط صلح در منطقه خوانده است.

وزارت امور خارجه ارمنستان نیز در واکنش به اقدامات جمهوری آذربایجان گفته است که این اقدامات که به بهانه برقراری نظم قانون اساسی در قره باغ انجام می شود، در واقع «تهاجم علیه مردم قره باغ است».

وزارت خارجه ارمنستان همچنین از شورای امنیت سازمان ملل و نیروهای حافظ صلح روسیه درخواست کرد که برای توقف حملات جمهوری آذربایجان به قره باغ کوهستانی وارد عمل شوند.

از طرف دیگر، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در پی جدیدترین تحولات در قره باغ، جلسه شورای امنیت ملی تشکیل داد.

در بیانیه وب‌سایت شورای امنیت ملی ارمنستان در این خصوص آمده است: «نشست شورای امنیت ارمنستان تحت رهبری نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، در حال برگزاری است. دستور کار این نشست، شامل اقدامات گسترده نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی می‌شود».

واکنش روسیه به عملیات نظامی جمهوری آذربایجان
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۴:۴۰

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در واکنش به آغاز عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی گفت که مسکو با باکو در تماس است و جمهوری آذربایجان، روسیه را در جریان عملیات نظامی خود قرار داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، زاخارووا در یک کنفرانس خبری در واکنش به جدیدترین تحولات قره باغ کوهستانی گفت: «ما در حال حاضر با طرف (جمهوری) آذربایجانی در تماس هستیم. در آینده‌ای نزدیک، بر اساس نتایج این تماس‌ها، بیانیه ای مرتبط از طریق وزارت امور خارجه صادر خواهد شد».

وی سپس ادامه داد: «در خصوص اطلاع‌رسانی، ما این اطلاعات را از طرف آذربایجانی خود دریافت کرده‌ایم».

انهدام ایستگاه جنگ الکترونیک نیروهای ارمنستانی
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۴:۱۲

رسانه‌های آذربایجانی با انتشار تصاویری مدعی شدند که ایستگاه جنگ الکترونیک نیروهای ارمنستانی در روستای آشاغی در قره‌باغ منهدم شده است.

ارمنستان: اوضاع در مناطق مرزی نستباً آرام است
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۱۴:۱۲


وزارت دفاع ارمنستان با اعلام عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ از آرامش نسبتی در مناطق مرزی این کشور با جمهوری آذربایجان خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، «اقدامات ضدتروریستی محلی» را در قره‌باغ کوهستانی برای «بازگرداندن نظم مبتنی بر قانون اساسی» آغاز کرده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (سه‌شنبه) نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه قره‌باغ را به گلوله باران، مین‌گذاری مناطق و بهبود مهندسی مواضع جنگی متهم کرد.

تعداد بازدید : 13307

در همین حال ساکنان خانکندی، مرکز قره‌باغ تصاویری از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در این شهر خبر داده‌اند. گزارش‌هایی نیز از وقوع انفجار مخابره و گفته شده این شهر توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان گلوله‌باران می‌شود.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان همچنین خبر داده‌اند، حریم هوایی جمهوری آذربایجان به روی ارمنستان بسته و ارتباط ارمنستان با قره‌باغ نیز قطع شده است.

وزارت دفاع ارمنستان خبر داده، نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان مواضع نظامی و نیروهای این کشور را هدف قرار داده‌اند.

تعداد بازدید : 13310

وزارت دفاع  جمهوری آذربایجان در بیانیه خود آورده است: جمهوری آذربایجان اقدامات ضدتروریستی محلی را در قره‌باغ برای بازگرداندن نظم قانون اساسی آغاز کرده است. از این رو، فعالیت‌های ضدتروریستی محلی برای اطمینان از اجرای مفاد بیانیه سه‌جانبه، سرکوب تحریکات گسترده در منطقه اقتصادی قره‌باغ، خلع سلاح و تضمین خروج نیروهای مسلح ارمنستان از سرزمین‌های ما، خنثی کردن ارتش آن‌ها، امنیت زیرساخت‌ها، تامین امنیت جمعیت غیرنظامی بازگشته به سرزمین‌های آزاد شده از اشغال، غیرنظامیان درگیر در کار ساخت و ساز و مرمت و پرسنل نظامی ما و در نهایت بازگرداندن نظم قانون اساسی جمهوری آذربایجان آغاز شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرده، فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه و رهبری مرکز نظارت را از رویدادهای جاری مطلع کرده است.

این وزارتخانه افزوده است: فرماندهی نیروهای حافظ صلح فدراسیون روسیه و رهبری مرکز نظارت ترکیه و روسیه در جریان فعالیت‌های جاری قرار دارند.

این حملات باکو پس از آن آغاز شد که جمهوری آذربایجان، صبح امروز خبر داد، یک کامیون به دلیل انفجار مین کاشته شده از سوی ارمنستان در منطقه «خوجاوند» جمهوری آذربایجان منفجر شد که در نتیجه آن هفت نیروی امنیتی این کشور کشته شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۶۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نظام بداند با وجود تمام مشکلات در صورتی که بخواهد درسی به مزدوران بدهد پشتیبانی و حمایت مارو دارد.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نظام باید از ارمنستان حمایت کند و یکبار برای همیشه ترکها رو سر جای خود بنشاند و الا به مرزهای ما هم دست درازی میکنند
ناشناس
| Austria |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
با دیسلایکهایی که خوردی فکر کنم معنیش این شد که حمایت ما را ندارد
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شهر هاس قفقاز و شمال ارس جزو سرزمین ایران بوده و هست که مدتی جدا افتاده بود پس لازم است سریعا به مام میهن برگردند و الهام شهردار متمرد باکو برکنار و به سیاهچال افکنده شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
حداقل اسمتو بنویس پس فردا جنگ شد بتونن پیدات کنن ببرنت بجنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
از لندن
هوکا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مرگ بر الهام که قراره رهبر توران بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نه داداش ما نیستیم شما خودت بفرما جلو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آقای لندن نشین اگر راست میگی بیا ایران بعد پشتیبانی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
حامیان منافع بیگانگان رای منفی بدهند.
ایرانی
| Poland |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
انشالله جنگ نباشد
بهترین پیام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
ایران باید در این جنگ بی طرف باشد

رژیم باکو که مخالف ایران است
ارمنستان هم که نوکر آمریکاست و همین هفته با آمریکا رزمایش مشترک داشت

اگر در این جنگ به هر طرف کمک داشته باشیم
آسیبش برای خودمان خواهد بود
بهترین کاری که ایران می‌تواند داشته باشد همین است :
ایران باید نیروگاه اتمی ارمنستان را بمباران کند تا کافران مشرک ارمنی به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکنند
همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اول اینکه با پرچم انگلیس نطر نده. دوما جنگ کفار با کفاره و ربطی به ما نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بعنوان کسی که در 19 سالگی بصورت بسیجی به جبهه اعزام شدم می گویم الان در سن 57 سالگی هیچ حمایتی ندارم شما هم که کامنت میگذاری از طرف خودت حرف بزن و از واژه "ما" استفاده نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شیر بچه های حیدر کرار هستن کسی نیاز به شما نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
جنگ آذربایجان با ارمنستانه. این وسط تو چکاره ای؟ مگه هرجا شر شد باید اسم ایرانم وسط باشه؟ بزنند همدیگه رو بپوکونند.
به کامنت 16:48 : شیر بچه های حیدر کرار دلسوز اسلامند نه اینکه دنبال شر باشند. به ما چه ربطی داره آخه؟
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
زینال بندری حرف قشنگی زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ما در شرایط صلح و سالی ۱۵۰ میلیارد دلار در امد

صادرات در رفع نیازهای اولیه کشور و مردم خودمان

مانده ایم و ۸۰ درصد مردم زیر خط فقر مطلق کشانده

شده اند و چه برسد به اینکه بخواهیم در یک جنگ

دیگر که هیچ ربطی به ما نداره دخالت کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
۱۵:۵۶ناشناس
اولا کفار کجا بود جمعیت آذربایجان اکثرا شیعه هستن
البته به نظر من حق با ارمنستان هست-
دوما آذربایجان با ارمنستان در جنگ نیست میخواهد ارتباط زمینی ما را از طریق ارمنستان با اروپا قطع کند و چون زورش به ما نمیرسه رفته سراغ ارمنستان و اگر نه شک نکن که به ما حمله میکرد
اما در کل مسئله جنگ است و برای ورود به آن باید همه ابعاد سنجش شود
باید حساب کرد آیا درامد ما از این ارتباط زمینی ارزش هزینه یک جنگ که شاید به حمایت اسرائیل طولانی هم شود را دارد
امیرداداش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
وجود بی ضابطه اتباع افغانستان در ایران ،با توجه به این زاد و ولد بی رویه ای که دارند در آینده ای نزدیک جامعه را گرفتار خواهد کرد
حالا ما میگیم شما کارفرما نشنو و بهشون کار بده
وقتی امنیت از بین بره چجوری میخواهی کاسبی کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
جالبه یک عده در حمایت از آذربایجان کامنت می گذارند.
یک عده دیگر در حمایت از ارمنستان.
کلا جالبه انقدر تفاوت نظر وجود دارد. حال آنکه سرزمین مورد جدل یعنی قره باغ قبلا جزو خاک ایران بوده که توسط روسیه از ایران جدا شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
سلام
ان شاء الله که بازهم آذربایجان پیروز جنگ باشه
لعنت بر کافران ارمنی
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
دسترسی ایران به ارمنستان و اروپا قطع شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ایران ساکت نمیشینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نه متن بخون به قره باغ حمله کرده که در اشغال ارمنستان هست اون استان سیونک هست که اگر حمله کنه ایران نفلش میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
این دسترسی از طریق ترکیه همواره برقرار هست شلوغ کاری کنی به رجب میگم اونجا رو هم ببنده هااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تنها راه نجات ایران حمایت از کشور اسلامی و حق هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در این جنگ بی شک بازهم آذربایجان پیروز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ددم واای!!!!!@@@
ناشناس
| Japan |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ایران باید منافع ملی را در نظر بگیره که در این صورت باید تمام و کمال از ارمنستان حمایت کنه و حتی نیرو بفرسته در غیر اینصورت در اینده استان سیونیک هم دست جمهوری جعلی اذربایجان می افته و راه ارتباطی ایران به اروپا قطع میشه .به فکر ملت ایران باشید نه امت اسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
کاربر ژاپنی این قدر پرت و پلا ننویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اصلا می دونی قره باغ کجاست پروفوسور????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اصلا جنگ اسلام و غیر اسلامی مطرح نیست که یه عده از اسلام حرف میزنند! آذربایجان و ترکیه حکومت لاییک دارند.مردمش اگر مسلمونند علیه حکومتشون قیام کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ناشناس۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اتفاقا اینجا حق با ارمنی ها است
و مسلمونا دارن با حمله به ارمنی ها حق یک عده مسلمون دیگه که خودمون هستیم را میخورن
ناشناس
| Spain |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ایران ده‌ها مسیر دسترسی به اروپا داره. مرز ۴۰ کیلومتر با ارمنستان، کشوری که خودش در محاضره هست، برای ایران بزرگ و قدرتمند که دسترسی به آب‌های آزاد و بزرگترین دریاچه دنیا و ۱۵ کشور همسایه آبی و خاکی داره، تعیین کننده نیست.
ضمنا قره‌باغ هم هیچ ربطی به دسترسی ایران به اروپا نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
ایران هیچ کاری نمی تونه انجام بده سروصدای ایران مصرف داخلی دارد. آذربایجان مشت آهنی ملت ترک را به همراه دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ایولا باکو
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
انشاالله بیاری خدا وهمت جوانان مسلمان وقدرتمند آذری این دفعه کلک متجاوز ومتجاوزین بخاک کشوری اسلامی برای همیشه کنده میشود وحق برباطل پیروزمیگردد
شاهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مجاهد جان برکف! پرچم آمریکا چی میگه
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چرااین استان آذربایجان شمالی ایران انقدر سرکش شده!لطفا یاداوری کنید۱۸۰ سالی میشه مالیاتشو نداده
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تقصیر ماست که مملکت خودمون رو که با بی عرضگی خاندان قجر کرایه دادن به روسها رو پس نمیگیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
باکو داره عملیات ویژه !!!!!!! انجام می ده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شروع کننده جنگ محکوم است همیشه
ولی کسانی که منفی دادید ، برای روسیه عملیات ویژه میتونه باشه برای کشورهای دیگه نمیتونه باشه ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اول آمریکا عملیات ویژه رو باب کرد . کشوری نیست که اثری از آمریکا اونجا نباشه، از جنگ و کودتا و پایگاه نظامی و ..
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
تازگی ها تجاوز به
عملیات ویژه تغییر نام داده.
چین هم عملیات ویژه تایوان را شروع می کند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
پاشینیان و تمام متجاوزین بدانند که نمیتوان خاک غریبه را خانه خود کرد. یروزی آوار میشود.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شما چیکاره ای که خط و نشان میکشی ؟؟ شما ببین منافع کشورت و ملتت کجاست اونجا وایستا .
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
پوتین هم باید بداند!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اونایی ک منفی دادن، متجاوز بودن خودشونو نشون میدن؟
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در پاسخ به علی و ایرانی، دوستان فعلا که ترکیه تونسته خاک ایران رو برای خودش کنه و ما نتونستیم خاکمون رو پس بگیریم. انشالله هموطنان آذربایجانی ما در آن طرف رود ارس دوباره به کشور بر میگردند. بهترین روش این بود که ایران قره باغ و نخجوان را در اختیار می گرفت اما ...
شیعه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اونایی ک منفی دادن را درک نمیکنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
منافع کشور من ایران در حمایت از برادران آذربایجانی و علیه تروریسم ارمنی هست. منافع پان فارسها برام مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
رژیم جنایتکار باطل ارمنستان محکوم به نابودی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
کشوری به اسم آذربایجان وجود نداره. طبق ترکمنچای و گلستان شهرهای جداشده باید سال 1399 به ایران بازگردانده شوند. کشور خودخوانده آذربایجان جزیی از خاک ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ایرانی۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
شما کلا نمیدونی جنگ سر یه تیکه زمین و خاک نیست و اصل قضیه مسیر ارتباط آسیا به اروپاست
یا خودت زدی به کوچه علی چپ؟
یا سخنرانی رافعی پور را زیاد گوش میدی؟
زینال بندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
لازم است نیروهای واکنش سریع ایران حملات زمینی و هوایی به استان متمرد باکو را سریعا آغاز کنند و شهر های ایرانی را آزاد نمایند و الهام را هم کد بسته به تبریز آورده و در ملأ عام به فلک ببندند اگر غفلت کنیم فردا شهرهای ایرانی قفقاز به یکی از استان های اسرائیل تبدیل خواهد شد پس درنگ جایز نیست
پاسخ ها
فراز
| France |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نمیشه کت بسته بیارن؟
سعید
| United States of America |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چی زدی؟
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اول از پوتین اجازش رو بگیر بعد ببین جراتش رو رو داشتی بفرما راه بازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
داداش با این سرعتی که تو میری میخوای یه باره تا لندن رو تصرف کنیم خیالمون راحت بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ساقیتان را بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
انگار زلزله وحشتناک اخیر برای ترکها درس عبرت نشد متاسفانه. بترسید از عقوبت خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چه ربطی داشت
سیل ایران واسه چی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
سیل و زلرزله و جنگ و قطحی 2500 ساله برای شما پان فارسا عبرت شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
ما ترک ها درس عبرت را از تاریخ گرفتیم وآن اینست که فقط برای منافع خودمان بجنگیم
ناشناس
|
Austria
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
روسیه وقتی قوی بود ثبات بیشتری حاکم بود در منطقه ولی با وضعیت موجود روسیه به حاشیه رفته و کشورها به جون هم افتادن و ایران هم مجبوره وارد این بازی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ارامنه ای که ازایران میخواهند بجای حمایت از مظلوم طرف ظالمی که دهه ها خاک کشورهمسایه رادرتصرف داردبگیرد یا نمیفهمند ویا بسیارازمرحله پرت هستند چه دلیل عقلانی داردکه جمهوری اسلامی ایران حامی ارمنستان متجاوزباشد وبااذربابجان بمنازعه بپردازدارمنستانی که لابی بسیارداردولی کشوراسلامی آذربایجان که هیچ حامی جدی ندارد آیا همه دنیا بما نمیخندنداینرا بدانید که ما هرچه هستیم مردمی غیور وحق طلب هستیم ودرجنگ بین ظالم ومظلوم طرف مظلومی که حق بااوست رامیگیریم چه بخواهید چه نخواهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ناشناس۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اولا حامی آذربایجان ترکیه است و رویای اتحاد تمام سرزمین های ترک زبان را دارد
دوما به این خاطر از ارمنستان حمایت میکنیم چون دالان ارتباط زمینی ایران با اروپا است و البته با ایران روابط دیپلماتیک خوبی داره و مقصد صادراتی خوبی برای ما هست
ما یک راه ارتباطی هم از طریق ترکیه داریم که ترکیه میخواهد ما فقط وابسته به همان یک مسیر باشیم
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
عملیات ویژه باکو، اگر روسیه حق داره آذربایجان هم حق داره اصلا نمیخواد بیگانه کنار خاکش بیاد
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ایران هم حق داره، باید زودتر خاک غصب شده اش را برگرداند
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آقا میثم حق یه بحثها زور یهبحث. زورشو داری بگیر
ناشناس
| Japan |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
کشورک جعلی باکو و
جزیی از ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
پس عرب ها هم حق دارن به ایران حمله کنن. چون ایران یه زمانی جزو حکوت اسلامی اعراب بوده. با این حساب ایران باید به مام وطن که عربستانه برگرده
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
عملیات ویژه باکو، اگر روسیه حق داره آذربایجان هم حق داره اصلا نمیخواد بیگانه کنار خاکش بیاد
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
احسنت!و صدالبته ایران هم حق داره خاک غصب شده خودش رو که کشور جعلی آذربایجان نامیده میشه به وطن اصلی الحاق بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در پاسخ به شهاب
شما اگه راست میگی بو سرزمینت رو از افغانها پس بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
پس ایران هم حق داره به بحرین حمله کنه و بحرین رو از عربها پس بگیره
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
با نظر شهاب موافقم، ایران باید خاک غصب شده را برگداند
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...