بازدید 1050

توافق اتحادیه اروپا بر تعهدات امنیتی برای اوکراین

یک روزنامه آلمانی با استناد به یک پیش نویس محرمانه از توافق کشورهای اروپایی برای ارائه تعهدات امنیتی به اوکراین که به زودی اجرایی می‌شود خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲ 11 May 2024


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اتحادیه اروپا بر سر تعهدات امنیتی برای اوکراین به توافق رسیده است. این تعهدات قرار است در تابستان اجرایی شود و تا زمانی که اوکراین به اتحادیه اروپا و ناتو بپیوندد اعمال خواهد شد.

این خبر را روزنامه آلمانی "ولت آم زونتاگ" بر اساس گزارشی مقدماتی با استناد به پیش نویس محرمانه تعهدات امنیتی که این روزنامه دریافت کرده، گزارش کرده است.

در این سند یازده صفحه‌ای آمده است: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، در درازمدت و همراه با شرکا، در تعهدات امنیتی اوکراین مشارکت خواهند کرد که هدف آن کمک به اوکراین برای دفاع از خود، مقاومت در برابر تلاش‌ها برای بی‌ثبات‌سازی و جلوگیری از تجاوزات آینده است.

بر این اساس سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل بر سر آن به توافق رسیده‌اند. این اقدامات حمایت سیاسی، نظامی و اقتصادی از این کشور مورد حمله روسیه را تضمین می کند.

به گزارش "ولت ام سونتاگ"، این پیش نویس در حال حاضر بین سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS) و دولت در کی یف در حال هماهنگی است. بنابراین، تعهدات امنیتی باید حداکثر در ابتدای ژوئیه سال جاری اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا به اوکراین در مورد رایزنی های فوری در صورت حملات بیشتر اطمینان می دهد که هر دو طرف ابتدا باید با آن موافقت کنند. به طور غیرمستقیم این مسئله منتفی است که در صورت تداوم حملات، سربازان اتحادیه اروپا در کنار سربازان اوکراینی در نبرد علیه روسیه شرکت کنند. با این حال، بروکسل به کی یف قول داد که تداوم عرضه سلاح های کشنده و غیر کشنده، ادامه آموزش سربازان، کمک به اصلاح بخش امنیتی، حمایت از مین زدایی کشور و همکاری در مقابله با تهدیدات هیبریدی و حملات سایبری را داشته باشد. اتحادیه اروپا همچنین متعهد به ارائه حمایت گسترده از بازسازی اوکراین است.

در همین حال، روسیه با حمله زمینی در نزدیکی شهر خارکف در شمال شرق اوکراین جبهه دیگری را گشوده است. وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد حدود دو سال پس از خروج از این منطقه، نیروهای روسیه صبح روز جمعه به شهر مرزی ووچانسک اوکراین حمله کردند. مقامات محلی گفتند که به غیرنظامیان کمک کردند تا شهر را که زیر آتش شدید قرار داشت ترک کنند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از درگیری های شدید صحبت کرد.

به گفته یک مقام اوکراینی، نیروهای روسی می خواهند شهر مرزی ووچانسک اوکراین را نابود کنند. رئیس گشت پلیس ووفچانسک مدعی شد: "در عرض 24 ساعت احتمالاً صدها مورد اصابت توپخانه، مین و ده ها بمب خوشه‌ای وجود خواهد داشت. آنها شهر را ویران می کنند و سعی می کنند به منطقه حمله کنند.

رئیس جمهور اوکراین مرتبا در درخواست های مختلف حمایت های نظامی بیشتر و روند سریع تر برای عضویت کشورش در ناتو و اتحادیه اروپا را درخواست می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی