موتور برق چیست و چه کاربردی دارد؟

خرید آسان انواع موتور برق با شرایط پرداخت نقد و اقساط در سایت معتبر فروشگاه تخصصی موتور برق و ادوات کشاورزی بازار سعدی با تنوع بالا و قیمت مناسب
کد خبر: ۱۲۴۰۴۳۷
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴ 01 June 2024
|
1821 بازدید

با فرا رسیدن فصل تابستان، مصرف انرژی به علت گرمای زیاد افرایش پیدا می‌کند و حقیقت این که شبکه برق نمی‌تواند به همه بارها پاسخ دهد و در چنین مواقعی اغلب افراد با مشکل قطعی برق که موضوعی آزار دهنده است، مواجه می‌شوند.

اگرچه قطعی چند ساعته برای اغلب ما فقط آزار دهنده است اما این موضوع برای صنایع صنعتی و تجاری علی‌رغم آزار دهنده بودن، ضرر و زیان‌های زیادی را نیز برای آن‌ها به وجود می‌آورد. همین موضوع موجب شده تا این صنایع در زمان قطعی برق از دستگاهی به نام موتور برق برای تامین برق موردنیاز خود استفاده کنند.

مرکز پخش موتوربرق

معرفی موتور برق

همان طور که پیش‌تر نیاز بیان کردیم، موتوربرق یکی از دستگاه‌های بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف به حساب می‌آید و برای تأمین برق موردنیاز صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تعریفی کامل‌تر، این دستگاه‌ه که آن را با نام مولد الکتریکی نیز می‌شناسند، دستگاهی است که انرژی مکانیکی حاصل از بنزین، گازوئیل و یا گاز لا تبدیل به برق می‌کند.

بیشتر این دستگاه‌ها برای تولید برق از طریق برقراری تعامل میان جریان‌های پیچشی، میدان مغناطیسی و میدان الکتریکی عمل می‌کنند. به طور کلی، این دستگاه‌ است که در مواقع قطعی برق به منظور تولید برق موردنیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد این دستگاه بیشتر در صنایع تولیدی مختلف به چشم می‌خورد؛ چراکه بیشتر کار صنایع از طریق برق انجام می‌شود. موتور برق‌ها را در برخی از مواقع به عنوان موتور ژنراتور نیز می‌شناسند که به طور معمول در بازار به آن‌ها پرتابل و ژنراتورهای کوچک هواخنک نیز می‌گویند.

کاربرد موتور برق

به طور کلی در هر جایی که به برق و جریان الکتریکی نیاز داشته باشیم، می‌توانیم از دستگاه موتور برق استفاده کنیم و استفاده از این دستگاه در چنین مواقعی به شدت احساس می‌شود. در برخی از مواقع نیز ممکن است که به برق و جریان الکتریکی دسترسی داشته باشیم، اما قطعی‌های مکرر و پر در پی در عملکرد دستگاه‌های صنعتی ما تداخل ایجاد کند و بخواهیم که از یک دستگاه مولد برق برای مواقعی که برق قطع می‌شود استفاده کنیم، در چنین شرایطی نیز کاربرد این دستگاه دیده می‌شود.

به عنوان مثال، بیمارستان‌ها جزو مراکز بسیار حساسی هستند که به طور مداوم نیازمند برق هستند؛ چراکه اغلب تجهیزات بیمارستانی که برای حفظ جان بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرند با استفاده از برق کار می‌کنند. علاوه بر این مورد، استفاده از برق در مواقع جراحی بیماران نیز ضروری است؛ بنابراین یک لحظه قطعی جریان برق ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشید و به همین دلیل است که در اکثر بیمارستان‌ها از دستگاه موتور برق برای تولید جریان برق در مواقع قطعی آن استفاده می‌شود.

علاوه بر این مورد، مکان‌هاس دیگری نیز مانند صرافی‌ها، بانک‌ها و نیروی انتظامی به طور مداوم نیازمند به جریان برق هستند و در واقع این مراکز حساس حتی یک لحظه هم بدون جریان برق نمی‌توانند امور خود را انجام دهند؛ چراکه ازدحام جمعیت در این مراکز به شدت دیده می‌شود.

انواع موتور برق از نظر کاربرد

هر یک از موتوربرق ها کاربرد متفاوتی دارند و از نظر کاربرد به ۴ نوع مختلف تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

موتور برق کیفی

نوع کیفی بیشتر در کمپین‌ها و مسافرت‌ها کاربرد دارد. این نوع دستگاه‌ها با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند و آلاینده‌های کمتری را نیز به وجود می‌آورند؛ پس بنابراین می‌توان گفت انواع کیفی جزو سالم‌ترین انواع این دستگاه به حساب می‌آیند.

موتور برق خانگی

موتور برق خانگی همان طور که از نامش پیداست در تولید برق مورد نیاز منازل کاربرد دارد. استفاده از این دستگاه‌ها در منازل موجب کاهش فشار‌های سنگین و فراهم آوردن آسایش، راحتی و امنیت در منازل می‌شوند.

موتور برق صنعتی

موتور برق‌های صنعتی در مقایسه با انواع خانگی توان بیشتری دارند و در تولید برق صنایع مختلف و سازمان‌ها کاربرد دارند.

موتور برق ثابت

انواع ثابت در محلی مشخص نصب می‌شوند و برق موردنیاز یک مجموعه را تولید می‌کند. این دسته موتورها به علت توان بالا، قیمت بیشتری نیز دارند.

معرفی انواع موتور برق‌ها از نظر سوخت مصرفی

موتوربرق ها با استفاده از سوخت های متفاوتی کار می کنند. در موارد زیر به انواع این محصول از نظر سوخت می پردازیم:

موتور برق بنزینی

در حالت کلی موتوربرق بنزینی یکی از انواع رایج دستگاه‌های تولید کننده برق به شمار می‌آید که به دلیل سهولت در استفاده محبوبیت بالایی دارد. این محصول موجب می‌شود تا ژنراتور سوخت بع دست آمده از احتراق که با جرقه شمع صورت می‌گیرد را در ابتدا به انرژی مکانیکی و در آخر به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

موتوربرق بنزینی

موتور برق دیزلی

در این نوع دستگاه از سوخت دیزل و یا گازوئیل استفاده می‌شود. احتراق سوخت به طور کلی با متراکم شدن پیستون انجام می‌گیرد که این کار موجب می‌شود تا قدرت موتور برق دیزلی در مقایسه با نوع بنزینی چندین برابر افزایش پیدا کند.

موتور برق دیزلی

موتور برق گازی

سوخت این موتوربرق همان طور که از نامش پیدا است گاز طبیعی محسوب می شود و به دلیل سوخت ارزان و تمیزی که دارد، مناسب گزینه برای مصارف خانگی است.

موتور برق بی صدا چیست؟

موتور برق‌ بی صدا جزو آن دسته از دستگاه‌های هستند که در حین کار صدای کمتری را ایجاد می‌کنند. این نوع از دستگاه‌ها به علت تولید صدای پایین محبوبیت بالایی در میان کاربران دارند و به عنوان گزینه‌ای ایده آل برای مصارف خانگی به حساب می‌آیند. به شما پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید دستگاه‌های تولید کننده برق به صدای دستگاه که با دسیبل مشخص می‌شود، توجه داشته باشید. هرچه میزان دسیبل کمتر باشد صدای دستگاه نیز کمتر خواهد بود.

بازار سعدی عرضه کننده انواع موتور برق در ایران با شرایط نقد و اقساط

اگر شما نیز به تازگی به خرید موتور برق نیاز پیدا کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید مناسب و باکیفیت‌ترین انواع این دستگاه به فروشگاه موتور برق بازار سعدی مراجعه کنید. بازار سعدی یکی از برترین مراکز ارائه دهنده انواع دستگاه‌های مولد برق باکیفیت‌ از جمله موتور برق لانسین ، باماها، المکس، هوندا، وینکو و سایر برندهای مطرح دنیاست . محصولات این فروشگاه با تنوع بسیار بالا و ۱۰ سال خدمات پس از فروش با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌شوند. شما حتی میتوانید به صورت اقساط با شرایط ویژه نیز موتور برق خود را خریداری نمایید. این فروشگاه به صورت غیر حضوری است و محصولات باکیفیت خود را به سراسر کشور ارسال می‌کند و از این رو شما می‌‌توانید محصولات خود را به راحتی خریداری کنید.

همچنین میتوانید با شماره (09122266163) جهت مشاوره و راهنمای خرید نماس بگیرید.

جمع بندی

موتور برق یکی از محصولات بسیار کاربردی در صنایع و دیگر مکان‌ها حتی منازل، بیمارستان‌ها و .... به شمار می‌آید. این دستگاه به منظور تولید برق موردنیاز مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و به ما سهولت در کارها را در هنگام قطعی برق هدیه می‌دهد.

با خرید یک دستگاه تولید کننده برق باکیفیت‌ می‌توانید در مواقعی که جریان برق قطع می‌شود نیز امور خود را به راحتی انجام دهید. همچنین شما می‌توانید برای خرید انواع دستگاه‌های تولید کننده برق از جمله دستگاه موتور برق جوشکاری، خانگی و... به بازار سعدی مراجعه کنید. خوشحالیم که تا به اینجای مطلب را با همراه بودید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟