بازدید 2215
۲
تابناک گزارش می دهد

دعوت ترامپ از جمهوریخواهان برای جنگ صلیبی با سیستم قضایی؛ موقعیت مطلوب «دونالد»

پس از یک عمر زیر پا گذاشتن قانون، ترامپ به دنبال مأموریتی مبتنی بر انتقام و تلافی برای از بین بردن نهادهای دولت فدرال است.
کد خبر: ۱۲۴۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ 08 June 2024

بین الملل تابناک: نشریه نشنال اینترست با اشاره به محکومیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه در ارتباط با رابطه نامشروع با بازیگر فیلم های مستهجن نوشت: اکنون که «دونالد ترامپ» جنایتکار محکوم است، سیستم قضایی آمریکا را به محور اصلی انتخابات ریاست جمهوری خود تبدیل می کند. پس از یک عمر زیر پا گذاشتن قانون، ترامپ به دنبال مأموریتی مبتنی بر انتقام و تلافی برای از بین بردن نهادهای دولت فدرال است.

ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

برخلاف اعتراض ترامپ، دستگاه قضایی غیرقانونی عمل نکرده و وی مورد شکار جادوگران قرار نگرفته است. همچنین «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز به وزارت دادگستری دستور نداد ترامپ را هدف قرار دهد.

در هر صورت، ترامپ با موقعیت مطلوبی از سوی نهادهای قضایی مواجه است زیرا دادگاه عالی در آستانه اعطای نوعی مصونیت ریاست جمهوری به وی است و پرونده 6 ژانویه او در واشنگتن در هاله ای از ابهام قرار گرفته است، زیرا «آیلین کانن»، قاضی فلوریدا روند بررسی پرونده اسناد امنیت ملی علیه او را طولانی می کند.

با این حال، ترامپ با موفقیت حزب جمهوری‌خواه را بسیج می‌کند تا در جنگ صلیبی چندین دهه‌اش علیه سیستم قضایی به او بپیوندد. خواه آنها برای پست معاونت رئیس جمهوری ترامپ (تیم اسکات) رقابت می کنند یا صرفاً علاقه مند به حفظ قدرت خود هستند («مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان)، گارد پرتورین جمهوری خواه بسیج شده است تا ترامپ را قربانی دادستان سرکش معرفی کند. سناتور «تامی توبرویل» اعضای هیئت منصفه را به دلیل اینکه شهروندان ظاهرا آمریکایی هستند محکوم کرد.

اما هنوز سرسخت ها در اردوگاه محافظه کاران به مخالفت با ترامپ ادامه می دهند. «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی گفت: حکم امروز زنگ خطر است و حزب جمهوری خواه اکنون آخرین فرصت برای تغییر مسیر و عدم معرفی یک مجرم برای ریاست جمهوری دارد. «لری هوگان»، فرماندار سابق مریلند که نامزد انتخابات مجلس سنا است، بیانیه‌ای صادر کرد که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها باید به نتایج محاکمه هیئت منصفه احترام بگذارند - بیانیه‌ای که به سرعت از سوی «کریس لاسیویتا»، مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ مورد سرزنش قرار گرفت: شما همین الان به کارزار انتخاباتی خود پایان دادید.

در همین حال، جمهوریخواهان دانشگاه (اساتید و دانشجویان جمهوریخواه) سعی کردند مسیری میانه در پیش بگیرند. آنها طی بیانه ای گفتند: محکومیت‌های امروز نتیجه پیگرد قانونی با انگیزه سیاسی است، اما حکمی که توسط هیئت منصفه صادر شد، مطابق با سیستم عدالت کیفری است. بنابراین باید به نتیجه این محاکمه احترام گذاشت. این در حالی است که «مولی زی همینگوی» از جمهوریخواهان دانشگاهی گفت: حکم کاملاً بی اعتبار است. نه تنها نباید به این حکم احترام گذاشت، بلکه باید آنها را محکوم کرد.

اما اگر جمهوری خواهان محاکمه ترامپ را به نقطه کانونی مبارزات انتخاباتی 2024 تبدیل کنند، خواهیم دید چگونه این موضوع به  پیامی برنده تبدیل می شود که برای رأی دهندگانی که قبلاً از ترامپ حمایت نکرده اند، جذاب می شود. تورم، مسائل مرزی، تحولات خارج از کشور موضوعاتی هستند که به نظر می رسد در سال های اخیر جریان سیاسی حزب جمهوریخواه را تقویت کرده اند. شخصی کردن انتخابات و اینکه همه چیز درباره ترامپ باشد - از موضوعاتی است که بایدن قبلاً به آن اشاره کرده و این تصور را تقویت می کند که ترامپ فردی اقتدارگرا است.

همچنین توجه بیشتری را به سوابق ترامپ به‌عنوان جنایتکار حرفه‌ای جلب می‌کند که از یک شکست مالی با فاجعه مالی دیگر - در مجموع چهار ورشکستگی مواجه شده است. ترامپ معتقد است، یا ادعا می‌کند که می‌تواند معادل سیاسی کیمیاگری باشد که خود را از یک جنایتکار به طلای انتخاباتی تبدیل می کند.

اما این واقعیت که این محکومیت در منهتن اتفاق افتاد، منطقه ای که ترامپ در آنجا به دنبال کسب ثروت و شهرت بود، باید به عنوان ضربه روحی وحشتناک به وی قلمداد شود. منهتن بزرگترین معشوقه ترامپ بود و اکنون توسط آن طرد شده است. ترامپ عصبانی خواهد شد و فحش خواهد داد و فریاد خواهد زد. این محاکمه ممکن است پایان آغاز کارزار انتخاباتی او در سال 2024 باشد. این محاکمه به پرونده وسوابق ترامپ افزود اما برای بایدن فرصت طلایی به وجود آورد تا کارزار انتخاباتی خود را اصلاح نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
عملکرد و رفتار تبلیغاتی دو قطبی ساز و هوچی گری و تهدیدات ضد منافع ملی ترامپ

ما را به یاد رفتار مشابه او توسط احمدی نژاد در ایران خودمان می اندازد
خداوکیلی
ناموسا
مردم آمریکا ازش بدشون میاد
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات