مرگ حدود ۵ هزار مهاجر در سواحل اسپانیا

سواحل اسپانیا با ثبت رکورد مرگ یک مهاجر در هر ۴۵ دقیقه در ماه‌های اخیر به کانون مرگ‌ومیر مهاجرانی تبدیل شده‌اند که از شمال آفریقا به سمت قاره سبز حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۴۲۵۹۹
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶ 14 June 2024
|
2574 بازدید

به گزارس تابناک به نقل از میزان – براساس جدیدترین گزارش‌ها از ژانویه تا مه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۵ هزار مهاجر در سفر مخاطره‌آمیز خود از شمال آفریقا به سواحل اسپانیا جان خود را از دست دادند.

براساس گزارش سازمان اسپانیایی کومیندو فراتنس Caminando Fronteras (Frontline Defenders)، بین ژانویه تا مه سال جاری در مجموع ۵ هزار و ۵۴ نفر در مسیر مهاجرت از شمال آفریقا به سواحل اسپانیا جان خود را از دست دادند.

گزارش یادشده تاکید کرد که مسیر سواحل شمال آفریقا به جزایر قناری، که در سال‌های اخیر به پرترددترین مسیر برای مهاجران تبدیل شده و به‌عنوان مسیر سفر‌های امید به سمت اروپا توصیف می‌شود، به سطوح غم‌انگیزی از مرگ‌ومیر رسیده است.

این گزارش همچنین اعلام کرد که ۴ هزار و ۸۰۸ مورد از این مرگ‌ومیر‌ها فقط در مسیر جزایر قناری رخ داده‌اند.

از نظر آماری، این بدان معنا است که در پنج ماه اول سال ۲۰۲۴، هر ۴۵ دقیقه یک مهاجر یا ۳۲ نفر در هر روز در اقیانوس اطلس بین شمال آفریقا و جزایر قناری جان خود را از دست داده است.

در عین حال، این گزارش بر ارقام بی‌سابقه‌ای تاکید و یادآوری می‌کند که ۶ هزار و ۷ مهاجر در طول سال ۲۰۲۳ جان خود را در این مسیر از دست داده‌اند.

این واقعیت که فقط در پنج ماه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ مهاجر در همان مسیر جان خود را از دست دادند، بسیار نگران‌کننده است.

این گزارش همچنین خطرات خاصی را که مهاجران در این دوره با آن روبرو هستند، برجسته و اعلام کرد که در ژانویه و فوریه بیشترین تعداد مرگ‌ومیر به ترتیب هزار و ۹۹۷ و هزار و ۹۰ مورد، به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی بوده است.

در این مدت ۴۷ قایق مهاجران در مسیر خود به جزایر قناری غرق شدند و هیچ یک از این سانحه جان سالم به در بردند.

سازمان اسپانیایی کومیندو فرانتس از نبود عملیات جست‌وجو و نجات کافی انتقاد و تاکید کرد که مرگ‌هایی که ثبت کرده، اغلب مربوط به مهاجرانی است که به‌عنوان مفقود یا ناشناخته در داده‌های رسمی وزارت کشور اسپانیا و سازمان ملل از آن‌ها یاد شده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات