بازدید 5483
۷

جریمه میلیاردی شکارچی خرس قهوه ای در کلیبر

رییس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: شکارچی یک قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان کلیبر به دلیل تحمیل ضرر و زیان به حیات وحش جریمه شد.
کد خبر: ۱۲۴۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱ 26 June 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، رحیم آفتابی مبلغ جریمه شکارچی خاطی را ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: به دنبال گزارش جوامع محلی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه، یگان حفاظت محیط زیست کلیبر به محل اعزام و با پیگیری و تحقیقات محلی، عامل شکار شناسایی و پس از هماهنگی قضائی و بررسی‌های میدانی با همکاری نیروی انتظامی با ارائه مستندات، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

وی ادامه داد: فرد متخلف در مراحل قانونی از طریق دادگاه‌های کیفری محکوم به پرداخت جزای نقدی و جبران ضرر و زیان به حفاظت محیط زیست شد.

آفتابی با قدردانی از زحمات قوه قضائیه در برخورد با خاطیان محیط زیست، گفت: با پیگیری بخش حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، عامل شکار خرس قهوه‌ای به جای حبس تعزیری محکوم به پرداخت ضرر و زیان در حق سازمان حفاظت محیط زیست شد.

وی با قدردانی از جوامع محلی و دوستداران محیط زیست، یادآور شد: حفاظت از گونه‌های جانوری از مهم‌ترین رسالت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر است و در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم هستیم.

آفتابی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد هرگونه فعالیت‌های غیرمجاز و تخلف شکار در حوزه محیط زیست را با شماره تماس ۱۵۴۰ گزارش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
دویست میلیون تومان هم جریمه کمرشکنی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینجور کسانی که عمدا دارند به محیط زیستی که در حال نابودی و حیوانات نایابش در حال انقراض هستند را باید با حکم اعدام مجازات کرد زیرا نه برای رفع گرسنگی دست به شکار می زنند نه برای احتیاج صرفا برای تفریح و فخر فروشیست
این مقدار کم جریمه ها مسخره است و بازدارنده نخواهد بود
بله تا کشاورز یا باغدار یک خرس را بکشد جریمه و زندان می‌کند ولی مدت جند سال است که خرس علاوه بر شکستن درختان تمام محصول را از بین می‌برد وخبری از خسارت نیست
باید دو میلیارد و پانصد میلیون تومان ازش میگرفتن تا مجبور بشه خونه و زندگیشو بفروشه تا دفعه بعد از این غلطا نکنه
یه جوری اعلام کردید جریمه میلیاردی گفتم حقش بوده
اما وقتی فهمیدم منظورتون به ریال بود کلی ناراحت شدم
اخه اینم شد جریمه
در ضمن ریال دیگه ازبین رفته لطفا از این به بعد به تومن منظورتونو بگید
اعدام کمترین حکم برا شکارچیه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات