بازدید 1857

تشریح وضعیت بازار طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه حباب سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، گفت: روند نوسان انس طلای جهانی، شرایط عادی و بدون التهابی در بازار طلای داخلی را هفته گذشته را شاهد بودیم.
کد خبر: ۱۲۴۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ 28 June 2024

 

به گزارش تابناک، نادر بذرافشان با تشریح وضعیت بازار طلا اظهار کرد: این حباب در بازارهای جهانی طلا حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است. قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی در هفته گذشته با افزایش هفت دلاری همراه بود و به گونه‌ای که انس جهانی طلا به ۲ هزار و ۳۳۵ دلار رسید.

وی افزود: سکه بهار آزادی با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش به ۴۲ میلیون و ۶۵۰ تومان و سکه طرح قدیم با افزایش یک میلیون تومانی به ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت نیم سکه و ربع سکه گفت: نیم سکه نیز با افزایش بیش از یک میلیون تومانی به ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با ۹۰۰ هزار تومان افزایش ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه یک گرمی با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز با حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۴۶۰ تومان رسید.

بذرافشان بیان کرد: با پیش بینی وضعیت بازار طلا و سکه در هفته آینده گفت: این شرایط به وضعیت سیاسی و اقتصادی در جهان از جمله بحران‌های تشدید جنگ اسرائیل و لبنان و وضعیت اقتصادی خاورمیانه بستگی دارد. نوسان یک تا ۲ درصدی را در بازار طلا برای هفته آینده پیش بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بازار در هفته گذشته روند التهابی نداشته است گفت: اکنون در بازار تقاضا برای خرید طلا و سکه تشدید نشده است بلکه نبود تقاضا و روند رکودی وجود دارد. همچنین در راستای حمایت از تولیدکنندگان و همچنین حمایت از مردم و خریداران برای جلوگیری از خرید طلاهای فاقد استاندارد، فروش طلای دست دوم نیز ممنوع شده است.

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات