بازدید 6109
در گفتگو با تابناک مطرح شد؛

اتمام حجت جامعه شناس مشهور با تصمیم گیران بنزینی/ ابعاد اعتراضات غیرقابل تصور خواهد بود

یک جامعه شناس در واکنش به برخی مطالب مطرح شده پیرامون گرانی بنزین، هشدار می‌دهد که اعتراضات مردم به بنزین ۲۵ هزارتومانی قابل تصور نخواهد بود.
کد خبر: ۱۲۴۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹ 30 June 2024

تابناک- این روز‌ها بحث بنزین ۲۵ هزارتومانی به شدت داغ شده است؛ از طرفی از قول یکی از اعضای ارشد ستاد یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری نقل می‌شود که در صورت برنده شدن قیمت بنزین را با آرامش افزایش خواهند داد از طرف دیگر از قول رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت رییسی عنوان می‌شود که قرار بود امسال و در دولت مرحوم رئیسی برای بنزین یک "تصمیم سخت" گرفته شود.

اتمام حجت جامعه شناس مشهور با تصمیم گیران بنزینی/ ابعاد اعتراضات غیرقابل تصور خواهد بود

علاوه بر این دو نقل قول، این روز‌ها سخنان پزشکیان در یک نشست دانشجویی پیرامون بنزین نیز پربازدید شده است؛ پزشکیان در این ویدئو که احتمالا بخش‌هایی از آن نیز تقطیع شده تاکید می‌کند بنزین را باید به قیمت بازار آزاد یعنی ۲۵ هزار تومان به مردم فروخت.

تعداد بازدید : 524

اتمام حجت جامعه شناس مشهور با تصمیم گیران بنزینی

اتمام حجت جامعه شناس مشهور با تصمیم گیران بنزینی/ ابعاد اعتراضات غیرقابل تصور خواهد بود

اما امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با تابناک با اشاره به شرایط موجود، تبعات این تصمیم را خطرناک و بحرانی می‌داند.

قرائی مقدم با مرور اعتراضات بنزینی مردم در آبان سال ۱۳۹۸ در ایران می‌گوید باید امیدوار بود که تصمیمی مبنی بر گرانی بنزین گرفته نشود چرا که جامعه واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

این جامعه شناس معتقد است در صورت اجرایی شدن بنزین ۲۵ هزارتومانی، جامعه به اعتراضات عمیقی دچار خواهد شد.

او می‌افزاید: اکثریت مردم توان پرداخت این قیمت را ندارند و به نظر این تصمیم درست و منطقی نیست.

این جامعه شناس مقایسه اغتشاشات بنزینی و اغتشاشات اخیر را نادرست می‌داند و می‌افزاید: در موضوع مهسا امینی عامل تنها یک فرد ناشی بود و مسئله حجاب ارتباطی به امروز و دیروز ندارد، اما اغتشاشات حاصل از گرانی بنزین قطعا ابعاد متفاوتی با ماجرا‌های اخیر دارد.

قرائی مقدم به تصمیم گیران این امر هشدار می‌دهد که بنزین ۲۵ هزارتومانی کشور را شلوغ خواهد کرد و می‌افزاید: در صورت تحقق این موضوع که به بیشتر به شایعه شبیه است، اغتشاشات به صورت دیگری در کشور از سر گرفته خواهد شد.
 
این جامعه شناس معتقد است گران شدن بنزین موجب می‌شود تا جابجایی طبقاتی در ایران صورت گیرد و این موضوع علاوه بر اینکه کشور را دچار بحران اقتصادی می‌کند تبعات قابل تاملی در جامعه خواهد داشت. انتقال طبقه متوسط به طبقه پایین از نظر جامعه شناختی بحران آفرین است چرا که در اعتراضات این طبقه به عنوان سپر مقاومتی عمل می‌کند و نبود آن ابعاد اغتشاشات را گسترده می‌کند.

اتمام حجت جامعه شناس مشهور با تصمیم گیران بنزینی/ ابعاد اعتراضات غیرقابل تصور خواهد بود


توضیحات: سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان در واکنش به برخی خبرها دقایقی قبل گفته «دکتر پزشکیان هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت‌ کالاها به‌ویژه ⁧بنزین⁩ ندارد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۲
آماده کردن ذهن مردم برای بنزین 10 هزارتومنی با استفاده از رسانه !

بنزین 25 هزارتومنی خیلی اعتراض داره ولی به بنزین 10 هزارتومنی راضی بشید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
قدم اول عرضه بنزین توسط شرکتهای بینالمللی باید انجام شود با هر قیمیتی که خودشان بخواهند قدم دوم درامدها باید به دلار باشد قدم سوم تعرفه واردات ماشین ها به صفر برسد به این میگن حل مشکل در سه سوت
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
افرین عین حقیقت یواش یواش
قیمت بنزین حتما باید اصلاح شود--حمل ونقل عمومی باید گسترش بیابد--به وضع اینترنت باید رسیدگی شود-- حقوق و دستمزد باید اضافه شود-- مهاجران باید اخراج شوند-- به معضلات محیط زیستی علی الخصوص آب سریعا سامان داده شود--با فساد مقابله گردد--ارزش پول ملی احیا شود--وضعیت بورس---آلودگی هوا--واردات خودرو--سیاست خارجی و کاهش تنش.....و هزاران مشکل تل انبار شده !کاش این یکی هم بر مشکلات قبل اضافه نکند........ کاش
با آمدن ترامپ پزشکیان که تمام تخم مرغ هاش توی سبد خارج از کشور گذاشته، دیگه کاری از دستش بر نمیاد، خب بنزین گران میشه، fatf. هم برای ایران که تحریم هست، باعث تشدید فشار اقتصادی ناشی از فهمیدن دشمنان ایران از روش های دور زدن تحریم هست.
دولت روحانی روش کارش اینه که تورم ایجاد کنه. شما ببینید دلار اول دولت روحانی چند بود، آخرش چند شد؟ 10 برابر شد از 3 تومن به 30 تومن رسید.
بنزین یکشبه گران شد و بعد اومد تو تلویزیون خندید که من هم با شما خبردار شدم. خبر نداشتم!
بعد اون اغتشاشات سر بنیزن بوجود اومد. در واقع روحانی می خواد کشور رو به قول زم به نقطه جوش بیاره که مردم انقلاب کنند. ماموریتش اینه. مردم ساده نمی دونند که چه برنامه ای براشون چیده اند به خیال ارزونی و برداشتن تحریم می خوان به پزشکیان ( دولت سوم روحانی) رای بدهند. نمی دونند که دقیقا برنامه شون وارد کردن فشار اقتصادی به مردمه.
هرکس بیاید اگر قرار باشد بنزین گران شود میشود و به دولت و گروه خاصی مرتبط نیست .
پس تبلیغ و تخریب نکنید :)
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
شما علم غیب دارید
من فعلا از پزشکیان مطمئنم که خودش با زبون خودش داره میگه
بنزین باید گرون بشه اما نه این قیمت ... حدود 10 تومن منطقی هست
بنزین گران میشود هیچ اتفاقی هم نخواهد افتاد اگر نشود مملکت نابود خواهد شد برای انجام این کار هر بهایی پرداخت شود می ارزد نه فقط بنزین بلکه گازئیل نفت سفید برق و گاز و اب هم باید 10 تا 30 برابر بشوند فقط میتوان یارانه ریالی محدودی به طبقات ضعیف اختصاص داد بقیه عایدات و دلار حاصل از افزایش صادرات باید خرج عمران مملکت شود و نه خوردن
فقط پسرفت .
من طرفدار پزشکیان هستم ولی به جلیلی رای میدهم . اگر پزشکیان پیروز انتخابات شود همچنان ریشه بسیاری از مشکلات از جمله تورم و کاهش رشد اقتصادی پنهان خواهد ماند و مخالفان ایشان این معضلات را به غربگرایی و این چیزها مربوط می‌کنند ، به جلیلی رای می دهم تا یکبار برای همیشه واقعيت ها آشکار شود، این گوی و این میدان
آقای رئیسی هم تصمیمی برای گران کردن کالاها نداشتند. ظاهرا گرانی ها هم از اختیار رئیس جمهور ها خارج شده اند همانند خیلی چیزهای دیگر.
این قضیه حمله با شوکر در تبریز چی بوده ؟
تدبیر و درایت در اینه که اتلاف منابع و سوبسید ناعادلانه حذف بشه و اقتصاد تقویت بشه. اعتراض هم علاج داره و قابل پیشگیریه.
همون قصه به مرگ گرفتنه که ملت بدبخت به تب ۴۰ درجه هم راضی بشه
آقای پزشکیان که کاره ای نیستند باید ببینن کارشناساشون چی میگن
آقای پزشکیان که کاره ای نیستند باید ببینن کارشناساشون چی میگن
بنزین پاشه اشیل یک حزب نیست بلکه کل سیستم هستش.
به جلیلی رای میدم تا بره بنزین ۲۵ تومنیو به خاندان خودش تحمیل کنه
مگه ما غربگدا و وطن فروش و مفسد فی الارض و... نبودیم؟!
پس چطور شده که رای ما اینقدر مهم شده ؟!!!
تا زمانی که این تفکرات و برخوردها وجود داره و یه عده فکر میکنن کشور ارث باباشونه،
رای بی رای
شیوه نخ نمای نظر سنجی و اماده سازی زمینه برای گرانی تعجب از کسانی که موافق گرانی هستند ای کاش این جلیلی رای بیاره تا جماعت خفته در خواب و امیدوار برای دهمین بار بهشون ثابت بشه که زندگی مزدم الویت و دستور کار هیچ طیف سیاسی نیست اگه پزشکی رای بیاره یک دهه دیگه فرصت و بهانه دست شون میاد
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات