بازدید 1699

چرا قیمت بیت کوین سقوط کرد؟

بیت کوین به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر سقوط کرد زیرا فدرال رزرو هنوز آماده کاهش نرخ بهره نیست.
کد خبر: ۱۲۴۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶ 04 July 2024
به گزارش تابناک و به نقل از سی ان بی سی، قیمت بیت کوین طی 24 ساعت گذشته حدود 5 درصد کاهش یافت و به 56,837 دلار رسید که برای اولین بار از اول ماه مه، پایین‌تر از سطح 57 هزار دلار قرار گرفته است. این اطلاعات بر اساس داده‌های وب‌سایت CoinGecko، رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال، به دست آمده است.
 
این ارز دیجیتال در ماه مارس پس از تایید اولین صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین آمریکا (ETF) به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی بالای 70 هزار دلار رسید، اما از آن زمان تاکنون در محدوده ثابتی معامله می‌شود.
 
 صورتجلسات نشست ماه ژوئنِ فدرال رزرو نشان می‌دهد که مقامات این بانک مرکزی تا زمانی که داده‌های بیشتری نشان‌دهنده حرکت تورم به سمت هدف 2 درصدی آن‌ها نباشد، تمایلی به کاهش نرخ بهره ندارند.
 
بر اساس داده‌های وب‌سایت CoinGecko، تا ساعت 2:30 بعد از ظهر به وقت لندن، این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 5 درصد کاهش یافت و به 56,837 دلار رسید و برای اولین بار از اول ماه مه، پایین‌تر از سطح 57 هزار دلار قرار گرفت. از آن زمان، بیت کوین تا حدودی ضرر خود را جبران کرده و تا ساعت 5:05 بعد از ظهر به وقت لندن با کاهش 3.4 درصدی به 57,932.57 دلار معامله می‌شود.
 
اتر، رقیب بیت کوین و دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، نیز با کاهش 5 درصدی به 3120 دلار رسید.
این اتفاق پس از آن رخ داد که فدرال رزرو روز چهارشنبه صورتجلسات نشست ژوئن خود را منتشر کرد که نشان می‌داد مقامات این بانک مرکزی تا زمانی که داده‌های بیشتری نشان‌دهنده حرکت پایدار تورم به سمت هدف 2 درصدی آن‌ها نباشد، تمایلی به کاهش نرخ بهره ندارند.
 
به طور معمول، افزایش نرخ بهره برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مطلوب نیست زیرا باعث کاهش رغبت سرمایه‌گذاران به ریسک می‌شود.
بیت کوین در ماه مارس سال جاری پس از تایید اولین صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین آمریکا (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی بالای 73 هزار دلار رسید.
 
صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند محصولی را خریداری کنند که قیمت بیت کوین را بدون در اختیار داشتن ارز دیجیتال اصلی دنبال کند. طرفداران ارزهای دیجیتال می‌گویند این امر به مشروعیت بخشیدن به این طبقه دارایی کمک کرده و مشارکت سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ‌تر را تسهیل می‌کند.
با این حال، از آن زمان تاکنون، بیت کوین در محدوده بین 59 هزار دلار تا 72 هزار دلار معامله می‌شود.
 
اخیراً،خبر آماده شدن صرافی ورشکسته‌ی ارز دیجیتال Mt. Gox برای توزیع حدود 9 میلیارد دلار بیت کوین به کاربران، بر روی بزرگترین ارز دیجیتال جهان فشار وارد کرده است. انتظار می‌رود این امر منجر به فروش قابل توجهی شود.
 
با این وجود، تحلیلگران شرکت تحقیقاتی و داده‌های ارز دیجیتال CCData در گزارش تحقیقاتی روز سه‌شنبه خود اعلام کردند که بیت کوین هنوز به اوج چرخه ارزش فعلی خود نرسیده است و احتمالاً به بالاترین سطح تاریخی خود خواهد رسید.
 
بر اساس این گزارش، چرخه‌های تاریخی بازار نشان داده‌اند که رویداد «نصف» شدن بیت کوین (کاهش تعداد بیت کوین‌های جدید وارد شده به بازار) همیشه قبل از دوره‌ای از افزایش قیمت که می‌تواند 12 تا 18 ماه به طول بیانجامد، رخ داده است.  
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم