عوارض داروهای بدنسازی از زبان مسعود قدیریان عضو تیم ملی

با توجه به عوارض شایع داروهای بدنسازی، گفتگویی با یکی از اعضای تیم ملی بدنسازی داشتیم و در مورد حقایق عوارض این داروها گفتگو کردیم. مسعود قدیریان به ورزشکاران توصیه می کند که تغذیه سالم را در اولویت قرار دهند و راز پیشرفت در ورزش و بدنسازی را تغذیه صحیح و منظم می داند؛ او توصیه می کند که عوارض داروهای بدنسازی جدی گرفته شود.
کد خبر: ۱۲۴۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶ 13 July 2024

گفتگو با مسعود قدیریان درباره عوارض داروهای بدنسازی

مسعود قدیریان بدنساز تیم ملی پرورش اندام، از تجربه ورزشی خود در مسابقات و اهمیت تاثیر تغذیه و دوری از مصرف داروهای بدنسازی شرح داد و گفت:

به ورزشکاران توصیه می کنم که اگر قصد ورود در عرصه های حرفه ای ورزش را ندارند و صرفا برای تناسب اندام ورزش می کنند، از مصرف هر گونه داروی بدنسازی خودداری کنند. علاوه بر داروهای بدنسازی، حتی مصرف مکمل های ورزشی با عوارضی همراه است.

عوارض داروهای بدنسازی از زبان مسعود قدیریان عضو تیم ملی

وی درباره این عوارض گفت: استفاده از داروهای بدنسازی، به ویژه استروئیدهای آنابولیک، ممکن است با عوارض جانبی قابل توجهی همراه باشد:

  1. عوارض کبدی: مصرف استروئیدهای آنابولیک می‌تواند باعث آسیب به کبد شود و در موارد شدید منجر به سرطان کبد شود.
  2. مشکلات قلبی و عروقی: افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مانند فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته مغزی.
  3. اختلالات هورمونی: استفاده از این داروها می‌تواند تعادل هورمونی بدن را مختل کند. در مردان، ممکن است باعث کاهش تولید تستوسترون طبیعی و در زنان، ممکن است باعث تغییرات هورمونی مانند رشد موهای زائد و تغییر صدا شود.
  4. عوارض روانی: مصرف استروئیدهای آنابولیک ممکن است باعث تغییرات رفتاری شود، از جمله افزایش تهاجم، تحریک‌پذیری و افسردگی.
  5. عوارض پوستی: مشکلات پوستی مانند آکنه و کشیدگی‌های پوستی.
  6. مشکلات تولید مثل: در مردان، استفاده طولانی مدت می‌تواند منجر به کاهش تعداد اسپرم و ناباروری شود. در زنان، ممکن است باعث تغییرات در چرخه قاعدگی و مشکلات باروری شود.
  7. عوارض سیستم عصبی: مصرف برخی از این داروها می‌تواند بر عملکرد سیستم عصبی مرکزی تأثیر بگذارد و مشکلاتی مانند اضطراب و بی‌خوابی ایجاد کند.

وی همچنین درباره عوارض مکمل های ورزشی گفت، بستگی به نوع مکمل دارد و البته مانند همه داروها و ویتامین ها همه عوارض در تمام افراد بروز نمی کند ولی شایع ترین عوارض مصرف شامل: ناراحتی معده، اسهال، حالت تهوع، خستگی، سردرد، مشکلات دستگاه گوارش، استفراغ، سرگیجه و دل درد، واکنش‌های آلرژیک، افزایش ضربان سریع قلب، اضطراب و ...

ورزشکارانی که در عرصه های حرفه ای فعالیت می کنند و در مسابقات سطوح بالا شرکت می کنند، لازم است در صورت استفاده از داروهای بدنسازی، تحت نظارت پزشک، با انجام آزمایشات و با در نظر گرفتن تمام جوانب مثبت و منفی اقدام کنند. او در پایان تاکید کرد که راز موفقیت در ورزش به ویژه در ورزش بدنسازی، تغذیه سالم و منظم در کنار تمرینات ورزشی مداوم است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان