واکنش انصارالله یمن به انتخاب «یحیی السنوار»

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس را تبریک گفت و آن را ضربه‌ای به دشمن صهیونیستی دانست.
کد خبر: ۱۲۵۲۳۴۲
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴ 07 August 2024
|
2216 بازدید

 

به گزارش تابناک به نقل از شبکه «المسیرة»، دفتر سیاسی انصارالله یمن ضمن تبریک انتخاب یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که انتخاب السنوار بیانگر آن است که حماس همچنان مقتدر و منسجم است.

در بیانیه انصارالله آمده است: توانایی حماس در این لحظه تاریخی و شرایط حساس برای پر کردن این خلأ بزرگ ضربه‌ای به دشمن صهیونیستی است.

انصارالله افزود: دشمن بر روی برچیدن حماس و جلوگیری از عملیات‌های مقاومتی آن در طول بیش از ۳۰۰ روز کشتار و نابودی در غزه حساب کرده بود اما رهبری سیاسی و نظامی حماس و محبوبیت مردمی آن ثابت کرد که این جنبش حافظ حقوق ملت فلسطین و آرمان آن است.

جنبش انصارالله همچنین بر ایستادگی ملت یمن در کنار ملت فلسطین و پشتیبانی از آن در مقابله با تجاوزات دشمن صهیونیستی تأکید کرد.

منابع خبری سه شنبه شب اعلام کردند که جنبش حماس یحیی السنوار را جانشین شهید «اسماعیل هنیه» به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش کرده است.

السنوار ۶۲ ساله پیش از این رئیس جنبش حماس در نوار غزه بود.

این تصمیم پس از شهادت هنیه صورت گرفت؛ وی ۱۰ مردادماه در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی به همراه محافظش در اقامتگاه خود در تهران به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه نوار غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در سرزمین های اشغالی به ۲۵ سال حبس محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس، در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان آزاد شد.

گروه‌های فلسطینی و محور مقاومت از انتخاب السنوار استقبال کرده و آن را نشانه انسجام حماس دانستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...