شگفتی های کابینه پزشکیان/

دولت پزشکیان سه صالحی دارد!

لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم فردا تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. در همین راستا امروز گمانه‌زنی‌هایی درباره اسامی وزاری پیشنهادی صورت گرفت که در این بین نام سه صالحی در بین اعضای کابینه به چشم می‌آید.
کد خبر: ۱۲۵۲۹۰۰
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ 10 August 2024
|
10870 بازدید
|
۸

به گزارش تابناک، فردا روز موعود فرا می‌رسد و دولت چهاردهم همان‌طور که وعده داد، لیست وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند. در همین راستا امروز گمانه‌زنی‌ها به درباره تعیین وزیر هر وزارتخانه به اوج خود رسیده  است، تا جایی‌که طی چند ساعت نام چند نفر را تنها به عنوان وزیر نفت اعلام کردند!

چرخه تغییر ساعتی افراد برای تعیین وزیر محدود به وزارت نفت نیست و دیگر وزارتخانه‌ها را در برمیگیرد. به عنوان مثال آخرین خبرها حاکی از آن است که وزیر علوم علی اکبر صالحی، جایگزین حسین سیمایی صراف شده است. همچنین دو صالحی دیگر در لیست کابینه دولت پزشکیان وجود دارد که عباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله آن است.

علی‌اکبر صالحی کیست؟

نتیجه تصویری برای علی اکبر صالحی + تابناک

علی‌اکبر صالحی متولد ۴ فروردین ۱۳۲۸ در کربلا است که از سال ۱۳۹۲ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است. صالحی پیشتر از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ نیز همین سمت را بر عهده داشت. صالحی از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ وزیر امور خارجه ایران بود. او از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۲ نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و بین سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸، معاونت دبیرکل سازمان همکاری اسلامی را بر عهده داشت.

علی‌اکبر صالحی تحصیلات خود را در دانشگاه آمریکایی بیروت و مؤسسه فناوری ماساچوست در رشته‌های فیزیک هسته‌ای و مهندسی هسته‌ای انجام داده‌است. او استاد مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف است و دو دوره رئیس این دانشگاه بوده‌است. صالحی همچنین ریاست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ره قزوین را بر عهده داشته‌است.

عباس صالحی وزیر ارشاد می‌شود؟

سید عباس صالحی کیست؟ + سوابق و بیوگرافی

سید عباس صالحی یک شخصیت فرهنگی و سیاسی ایرانی است که بیشتر به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوم حسن روحانی شناخته می‌شود. وی در سال ۱۳۴۲ در مشهد به دنیا آمد و دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی است. صالحی در حوزه علمیه قم تحصیل کرده و به‌عنوان یکی از شاگردان برجسته دروس فلسفه و فقه در این حوزه شناخته می‌شود.

او قبل از تصدی سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی این وزارتخانه بوده است.  صالحی سردبیر و عضو هیئت تحریریه مجلات علمی نیز بود و در نشریات علمی و فرهنگی متعددی به عنوان سردبیر یا عضو هیئت تحریریه فعالیت کرده است. وی به تدریس در حوزه‌های علمی مختلف، از جمله فلسفه و فقه، در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها پرداخته است.

سید رضا صالحی امیری کیست؟

صالحي اميري درگذشت پدر معاون فرهنگي وزارت ارشاد را تسليت گفت - ایرنا

سید رضا صالحی امیری در سال ۱۳۴۰ در شهرستان بابل، شهر امیرکَلا متولد شد. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در همان شهر گذراند. با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نبرد شد و همزمان تحصیل در دانشگاه را آغاز کرد و سپس موفق به دریافت مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس در رشته علوم سیاسی و مدرک دکتری در رشته مدیریت شد.

او بعد از دریافت مدرک دکتری تدریس در دانشگاه را آغاز کرد و توانست در سال‌های بعد به عنوان دانشیار به عضویت هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات درآید. او در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در مشاغلی همچون رئیس کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت رئیسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، معاون بررسی‌های استراتژیک، عضو هیئت امنای مؤسسه مطالعات راهبردی، مشاور رئیس‌جمهور در دولت سید محمد خاتمی، عضو شورای اجتماعی کشور و عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت خدمت کرد.

او همچنین به‌مدت هشت سال معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامهٔ خود دارد. او همچنین به عنوان مدیرمسئول و سردبیر، در نشریات و مؤسسات علمی همچون مؤسسات مطالعات سیاسی، مطالعات راهبردی، فصلنامه مطالعات میان فرهنگی، نشریه علمی پژوهشی مدیریت فرهنگی و… عضویت داشته‌ است.

او رئیس کمیته ملی المپیک ایران، قائم‌مقام و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دولت یازدهم و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بوده‌ است. او در آغاز کار دولت یازدهم هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
ضمن آرزوی توفیف و موفقیت برای دولت و کشورانصافا هر سه شخصییت از خیرالموجودین مملکت می باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
حالا همه صالحی ها دستا بالا
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
چرا نمی نویسد که صالح امیری معاون وزارت اطلاعات بوده؟
مگر بد است که پنهان می کنید؟؟،
ناشناس
|
France
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
همه افراد صالح
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
کابینه‌ست یا خانه سالمندان؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
با سلام واقعا برای گزینه وزارت نفت میبایست تاسف خورد (سید عماد حسینی). کاش کمی تحقیق در مورد ایشان و اطرافیان ایشان بشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
واقعا هر ۳ صالحی انسان های، ارزشمند و کاردرستی هستند.علی اکبر صالحی هم برای وزارت علوم، عالی است.انسان معتقد به نظام، توانمند، باهوش و آکادنیک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
قطع‌الرجاله‌ که همین‌ همه فن حریفهای نا کارامد‌ وزیر‌ شن
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...