اختصاصی تابناک/ پایان کنسرت چهارپایه عشق؛ حرف های معنی دار مصطفی راغب در شب آخر چه بود؟

راغب، خواننده نسل جوان کشورمان در شب پایانی کنسرت چهارپایه عشق با ابراز خوشحالی از حضور همه اقشار مردم از همه طیف ها در این چندشب، از مخاطبان خاص تری هم سخن به میان آورد.
کد خبر: ۱۲۵۳۰۰۹
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۳ 11 August 2024
|
9804 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی تابناک، مصطفی راغب آخرین چهارپایه عشق را در بیستمین شب مردادماه داغ تهران، در تالار وحدت روی سن برده و موسیقی را با نوحه های ماندگار در آمیخت.
شب پایانی کنسرت این خواننده نسل جوان با عنوان چهارپایه عشق، میهمانانی از همه سنین و انواع سلیقه ها داشت. راغب هم با یادآوری همین موضوع از این که در این برنامه ها «از همه طیف ها و سلایق، و با افرادی انواع پوشش ها» حضور یافتند و یاد محرم و عاشورا با حضور همه این افراد گرامی داشته شد، ابراز خوشحالی کرد. تاکید وی روی انواع پوشش ها برای مخاطبان حاضر در تالار جالب بود.
وی حتی از مخاطبانی سخن گفت که شاید چندان اعتقادی هم به این مسایل نداشتند، اما بعد از حضور در این برنامه، با انرژی و حال خوب از تالار وحدت رفتند.
 
به حرمت مخاطب
شروع برنامه در ایران، درست راس ساعت اعلام شده، بدون ثانیه ای تاخیر رکورد عجیبی است که راغب این حرمت را برای مخاطبش قائل بود و برنامه در راس ساعت مقرر آغاز شد. البته که بخشی عمده  این برنامه ریزیها هم مربوط به طراح و تهيه كننده اين كنسرت یعنی ميثم محمدحسني بوده است.
استارت برنامه، تلفیقی از صداها و نوحه های ماندگار ایرانی از اقوام متعدد ایرانی از سلیم موذن زاده تا مرحوم کوثری بود و بعد از پخش این نواها، نوبت به اجرای راغب رسید.
 
"از همون بچگی دچارم"، آغازین جمله بود و آغازی شد بر شب پایانی چهارپایه عشق؛ کنسرت‌هایی که پس از اجرای فصل اول این پروژه در محرم سال گذشته با حمایت مرکز موسیقی مأوا پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
سفر به سرزمین های دور و نزدیک عاشورایی، کار راغب و کاروان موسیقی اش - با نوازندگان و خوانندگانی سراسر مشکی پوش- بود که مشتاقان را با خود همراه می کرد.
در این کنسرت که نام آن براساس «چهارپایه خوانی» به عنوان یکی سنت‌های قدیمی نوحه خوانی انتخاب شده است، مصطفی راغب و یک ارکستر متشکل از سازهای زهی، سازهای ایرانی و پاپ آثاری را برپایه نوحه‌های قدیمی هیات‌های تهران و دیگر شهرهای کشور و همچنین آثار جدید موسیقایی پیش روی ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) قرار دادند. این در حالی است که در کنار اجرای قطعات موسیقایی کنسرت، قطعاتی هم در قالب شعر و ترانه و روایت مرتبط با شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) توسط حامد حسین زادگان اجرا می‌شد.
 
همحوانی نوای پایانی با مخاطبان
پایان بندی آخرین شب گنسرت راغب، همخوانی نوحه معروف «علمدار نیامد» با مخاطبانش بود که فضای شورانگیزی را در سالن ایجاد کرد. 
راغب با اصالت یزدی که خوانندگی و آواز را با قرائت قرآن و مداحی آغاز کرده است، هنرش این بود که در فضای محرم و صفر هم، محفلی ساخت که اهالی هنر را پای کنسرت بنشاند و بی هیچ مشکلی، تالار وحدت را شوقی هرچند محزون بیافریند.
هرچند به نظر می رسد می‌توان به سال‌های بعد و جذابیهای روزافزون آن امیدوار بود. عاشورا و محرم است که ظرفیت جاذبه های هر چه بیشتری را در هنر می افرینند و راغب و اعضای زحمتکش و هنرمند کنسرتش، این را به خوبی می دانند و در همان مسیر گام برداشته اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...