تابناک گزارش می دهد

جزئیات طرح امنیتی اربعین در عراق؛ هیچ مسیری مسدود نخواهد شد

طرح ویژه تامین امنیت زیارت اربعین در بغداد از امروز سه شنبه 23 مرداد در راستای تامین امنیت جاده هایی که زائران به سمت کربلای معلی می‌پیمایند، آغاز می شود.
کد خبر: ۱۲۵۳۳۴۹
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵ 13 August 2024
|
2854 بازدید

بین الملل تابناک: در راستای طرح امنیتی زیارت اربعین در کرکوک «ابوثائر البشیری» معاون فرمانده عملیات کرکوک در امور حشد شعبی به خبرگزاری عراق اعلام کرده است: طرح امنیتی زیارت اربعین امام حسین (ع) اجرایی شده است و تا پایان زیارت و بازگشت زائران ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این یک طرح امنیتی فشرده بوده و شامل استقرار چهار تیپ از نیروهای حشد شعبی از مناطق التون کوبری تا داقوق و سیطره بر جیمن تا داقوق و سپس به سمت طوزخورماتو و آمرلی بوده و بعد از آن به فرماندهی عملیات دیالی می‌رسد.

این مسئول عملیات کرکوک اظهار داشت: چهار تیپ حشد شعبی برای فرماندهی عملیات‌های شمال و شرق دجله مستقر شده‌اند. علاوه بر آن دوربین‌ها، پهپادها و همچنین گروه‌های اطلاعاتی حشد شعبی در ورودی‌های استان کرکوک مستقر شده‌اند. همچنین کاروان‌های حشد شعبی در جاده‌ها مستقر هستند و همراه با پلیس و ارتش و نیروهای امنیتی به طور کامل امنیت جاده‌ها را تامین می‌کنند.

در همین راستا ولید خلیفه التمیمی فرماندهی ستاد عملیات بغداد عنوان کرده بود: طرح ویژه تامین زیارت اربعین در بغداد از روز سه شنبه ۱۳ اوت (۲۲ مرداد ماه جاری) در راستای تامین امنیت جاده هایی که زائران به سمت کربلای معلی می پیمایند، آغاز خواهد شد.

وی افزود که در این طرح هیچ مسیری مسدود نخواهد شد و نیروهای های امنیتی عملیات پیش دستانه ای برای تامین امنیت زائران در ورودی حسینیه ها انجام می دهند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز جمعه از انجام یک عملیات پیش دستانه و اطلاعاتی با هدف تامین امنیت هر چه بهتر مراسم اربعین خبر داده بود.

مشارکت نیروی هوایی عراق

واحد اطلاع‌ رسانی سازمان امنیت عراق اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی این کشور در تامین امنیت زیارت اربعین امام حسین (ع) مشارکت خواهند کرد.

تحسین الخفاجی رئیس واحد اطلاع رسانی سازمان امنیت عراق، گفت: آماده سازی‌های امنیتی مخصوص زیارت اربعین پیش تر آغاز شده و امکانات و توانایی‌هایی که در راستای این زیارت بوده، آماده شده است.

وی اظهار داشت: فرماندهی عملیات الجزیره از طریق لشکر هفتم خود و بخش اطلاعات نظامی، عملیاتی در کشف برخی سلاح‌ها و تجهیزات انجام داد که نشان می‌دهد این عملیات‌ها در راستای برنامه‌های پیشگیرانه برای تامین امنیت زیارت اربعین امام حسین علیه السلام است.

وی افزود: این زیارت شاهد ورود میلیون‌ها زائر از خارج عراق خواهد بود و برای همین اقداماتی را در گذرگاه‌های مرزی و مسیر زائران آغاز کرده‌ایم.

رئیس واحد اطلاع رسانی سازمان امنیت عراق اضافه کرد: تلاش‌های اطلاعاتی و امنیتی زیادی از جمله رصد نیروی هوایی برای تامین امنیت اربعین در حال انجام است.

تحسین الخفاجی گفت: طرح ما شامل خدمت رسانی به زائران در عبور و مرور بوده و یک طرح مناسب برای جابجایی و عبور مرور و مرور زائران بسیار مهم است. ما همچنین تلاش‌های اطلاعاتی و امنیتی بزرگی در محورهای مختلف در این زمینه انجام داده‌ایم و نظارت هوایی توسط نیروی هوایی از طریق جلسات مستمر و کار مستمر به شکل 24 ساعته در حال انجام است.

پیش تر نیز محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با صدور دستوراتی به استانداران این کشور برای آماده شدن بیش از پیش برای فراهم کردن زمینه راهپیمایی عظیم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از استان‌های دارای گذرگاه مرزی خواست به وظایف خود به بهترین نحو عمل کنند.

آغاز طرح امنیت زیارت اربعین در حالی است که عتبه حسینی کربلای معلی نیز از آمادگی این عتبه برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد و اعلام کرد هماهنگی های لازم با بخش های مختلف، زمینه خدمت رسانی به خیل عظیم میلیونی شرکت کننده در راهپیمایی اربعین حسینی فراهم شده است.

به گفته مقامات عراقی از ۱۵۰ کشور جهان در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی در عراق شرکت می‌کنند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

رییس ستاد مرکزی اربعین ایران نیز پیشتر پیش بینی کرد که امسال چهار و نیم تا پنج میلیون زائر ایرانی از مرزهای کشورمان برای حضور در مراسم اربعین عازم عراق شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...