حمله سایبری به کارزار انتخاباتی هریس

کارزار انتخاباتی «کاملا هریس» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که هدف نفوذ هکرهای خارجی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۵۳۷۰۹
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴ 14 August 2024
|
1237 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کارزار ریاست‌جمهوری هریس اعلام کرد که اداره تحقیقات فدرال (FBI) به آن هشدار داده که هدف نفوذ هکرهای خارجی قرار گرفته است؛ موضوعی که سبب نگرانی‌های دوباره در مورد دخالت گروه‌های خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

هرچند کارزار هریس به دنبال این خبر خاطرنشان کرد که با اقدامات امنیت سایبری مانع هک شدن سیستم‌های کامپیوتری کارزار خود شده است.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه و رقیب هریس نیز هفته گذشته مدعی شد که هدف یک گروه هکری تحت حمایت ایران قرار گرفته است.

به دنبال این ادعا، اف بی آی تائید کرد که در حال بررسی تلاش‌ هکرهای خارجی علیه کارزارهای انتخاباتی آمریکا است.

گاردین در ادامه، مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا را یادآور شده است که ادعاهای گسترده‌ای علیه روسیه مبنی بر تلاش آن برای مختل کردن کارزار هیلاری کلینتون نامزد وقت حزب دموکرات و کمک به ترامپ به عنوان رقیب وی مطرح شد.

این روزنامه سپس آورده است: در حالیکه کارزار هریس با اطمینان اعلام کرده است که به دلیل در پیش گرفتن اقدامات امنیت سایبری مانع هک سیستم ها شده اند، اما به نظر می‌رسد در مورد ترامپ چنین نبوده و سرقت سایبری از کارزار وی صورت گرفته است.

گفته می شود که کارزار ترامپ به دلیل سوء ظن به اف بی آی، این هک را گزارش نکرده است.

گزارش ها همچنین حاکی است که تلاش برای هک کارزار ترامپ از طریق فرستادن ایمیل به راجر استون متحد دیرین ترامپ صورت گرفته که اکنون به طور رسمی با کارزار وی در ارتباط است.

استون در همین زمینه به روزنامه واشنگتن پست گفت: «مقامات به من اطلاع دادند که چند حساب ایمیل شخصی من به خطر افتاده است. من واقعا چیز بیشتری در مورد آن نمی دانم و دارم همکاری می‌کنم همه این‌ها خیلی عجیب است».

مقامات اطلاعاتی آمریکا ماه گذشته مدعی شدند که ایران در تلاش برای ایجاد اختلاف و تضعیف تلاش‌های ترامپ برای بازپس گیری کاخ سفید است. اما ایران تمامی این اتهامات را رد کرده و آنها را بی اساس دانسته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...