محکومیت شرکت هواپیمایی به نصب بنر عذرخواهی

شرکت هواپیمایی "ایران ایر" به جبران خسارت و عذرخواهی از مسافر به دلیل تأخیر در پرواز محکوم شد. از جمله محکومیت ایران ایر، نصب بنر عذرخواهی از مسافر این ایرلاین در ورودی فرودگاه شهید صدوقی یزد است.
کد خبر: ۱۲۵۶۳۱۶
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹ 28 August 2024
|
166713 بازدید
|

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، چندی قبل یک شهروند یزدی یک شکایتی را ثبت و در آن علیه هواپیمایی ایران ایر طرح دعوا برای جبران خسارت مادی و معنوی ناشی از تأخیر در پرواز شد. حالا دادگاه این رأی را صادر کرده که "ایران ایر" به عذرخواهی رسمی از طریق نصب اسلاید در ورودی فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد به‌مدت یک ماه محکوم شده است.

موضوع از این قرار است؛ سعید حیدری، شهروند یزدی با طرح دعوای حقوقی علیه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) مدعی شد؛ در تاریخ 12/6/1402 برای مسافرت به تهران اقدام به خریداری بلیت از شرکت ایران ایر کردم که پرواز مذکور با تأخیر در روز بعد 13/6/1402 (حدود 7 ساعت تأخیر) انجام شد و به‌دلیل ورود خسارت اعم از مادی و معنوی، تقاضای صدور حکم بر محکومیت را شرکت هواپیمایی را دارم.

نماینده حقوقی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مقام دفاع از دادخواست اعلام کرده بود؛ تأخیر پرواز از جهت ایمنی بوده و چون زمان تأخیر پرواز بیش از 5 ساعت بوده است، شرکت نسبت به جبران 20 درصد نرخ بلیت مسافر اقدام می‌کند.

در نهایت دادگاه با توجه به دفاعیات طرفین و بررسی دلایل و مدارک آن‌ها از جمله پیامک پذیرش تأخیر در پرواز صورت گرفته و اقرار نماینده حقوقی شرکت هواپیمایی ایران دایر بر تأخیر بیش از 5 ساعت که تأخیر غیرمعمول و نامتعارف محسوب می‌شود، حکم بر محکومیت هواپیمایی ایران ایر به پرداخت خسارت و عذرخواهی رسمی شرکت ایران ایر از شاکی پرونده از طریق نصب اسلاید در ورودی فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد به مدت یک ماه داد.

در ادامه حکم دادگاه مورد اعتراض شرکت ایران ایر و پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت و دادگاه تجدید نظر دادنامه صادره از دادگاه بدوی را تأیید کرد.

محکومیت شرکت هواپیمایی به دلیل نصب  بنر عذرخواهی

محکومیت شرکت هواپیمایی به دلیل نصب  بنر عذرخواهی

محکومیت شرکت هواپیمایی به دلیل نصب  بنر عذرخواهی

محکومیت شرکت هواپیمایی به دلیل نصب  بنر عذرخواهی

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
دمش گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
واقعاً چقدر این قاضی غیور و شجاع بوده چنین حکمی را
صادر کرده بابا دست مریزاد به این دستگاه قضایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
واقعا که
حداقل یه محکومیت مالی براش میزد
تا تکرار نکنه
ساعت ۵ ظهر قرار بوده مسافرمون برسه ساعت یک نصف شب رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
همش بازیه
وارش با 6 ساعت تاخیر ،ساعت 2 صبح پرواز کرد و نصف شبی رسیدیم مقصد نه ماشین نه زمان مناسب برای رفتن به خانه
فقط به قولی زرنگی کرد و 2 ساعت به 2 ساعت اعلام تاخیر میکرد که خسارتی متوجه اش نشود؟! شکایت ما هم صرفا به هواپیمایی کشوری این شد که نامه را ارجاع دادند به ایرلاین و با تمام پروئی اعلام کردتد تاخیر ما 2 ساعت بوده و هیچ به هیچ
الان با یک بنر عذر خواهی مشکل حل میشه؟؟؟
معصومی سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
اسنپ هر ساعتی در خدمت شماست
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
متن رسیدگی رو مطالعه کنید متوجه می شید موظف به پرداخت بیشتر از ۲۰ میلیون خسارت شده اند، دم وکیل خواهان و قضات این پرونده گرم
اسحاق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
همین که با این هواپیماهای عهل بوق فقط باید شکر گذارباشیید که سالم برسیم دیگه اصلن مسیر 45دقیقه ای 45روز هم طول بکشه اشکال نداره..... بهترین جابه جایی درایران اتوبوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
تو به کم املا یاد بگیری بهتره. نظر ندی بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
حداقل ده میلیون تومان بعلاوه کل هزینه دادرسی و بنر باید محکوم میشد
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
متن حکم رو بخونید نوشته مبلغ ۲۰ میلیون و پرداخت هزینه بلیط بعلاوه بنر عذرخواهی بمدت یکماه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
طبق قانون خود شرکت باید جبران خسارت کنه نه اینکه بعد از شکایت و دادرسی
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
بابا شورشو در نیارین .خوب بود پرواز میکرد تو اون دنیا فرود میومد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
شرکت هواپیمایی را بدهید خروس قندی بگیرید
رررر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
خوشم میاد همتون کارشناسین خخخخ
ببب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
دو سال پیش با قطار مسافرت کردم بین راه خراب شد و حدود دو ساعت توقف داشتیم به مقصد رسیدیم از طریق بلندگوی ایستگاه اعلام شد برای دریافت خسارت مراجعه کنیم و من روز بعد مراجعه کردم درخواست کردم و چند روز بعد بخشی از هزینه بلیط به حسابم واریز شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
واقعا چه انقلاب شگرفی در سیستم قضایی ایران با این حکم رخ داد.این اگه تو یه کشور غربی بود و مسافر ثابت می کرد که تاخیر باعث شده فلان مشکل واسش پیش و مثلا استرس بگیره یه جریمه چند صد هزار دلاری رو شاخش بود.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
بازم دم ایشون گرم که برا حقشون شکایت کردن و پیگیری کردن همون بنر عذر خواهی از هر جبران مادی ارزشش بیشتر البته اگه اجرا بشه که بعید میدونم .اگر همه در هر جایگاهی مثل ایشون مطالبه گر باشیم وضعیت ما این نبود. ای کاش برا این دو شرکت ایران خودرو و سایپا هم همینطور پیگیر بودیم بلکه جلوشون میگرفتن .
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...