تابناک گزارش می دهد

اصابت موشک فراصوت یمنی به 6 کیلومتری فرودگاه «بن گورین» اسرائیل؛ سنجشی برای پاسخ به ترور هنیه

صبح امروز یکشنبه پرتاب یک یا چند فروند موشک زمین به زمین بالستیک از یمن به سوی مناطق مرکزی اسرائیل، عمق سرزمینی این رژیم را مورد هدف قرار داد.
کد خبر: ۱۲۵۹۷۵۷
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶ 15 September 2024
|
7965 بازدید

بین الملل تابناک: نیروهای یمنی در یک عملیات موفقیت آمیز توانستند عمق خاک رژیم صهیونیستی را با موشک بالستیک مورد هدف قرار دهند. 

تعداد زیادی موشک اط سوی پدافند رژیم صهیونیستی به سمت این موشک یمنی شلیک شد اما نتوانستند آن را رهگیری کنند. در این زمینه شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: ارتش اسرائیل در خصوص شکست اطلاعاتی درباره شلیک این موشک که به مرکز اسرائیل اصابت کرد تحقیق می‌کند چرا که این موشک مسافت زیادی را از سمت یمن پیموده و شناسایی نشد.

به گزارش المیادین، یک موشک بالستیک یمنی، صبح امروز یکشنبه، با عبور از پدافند هوایی ارتش اسرائیل به یک نقطه در نزدیکی فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو اصابت کرد و رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند ارتش این رژیم در حال بررسی علت ناکامی سامانه‌های پدافندی در رهگیری این موشک است.

به گزارش فارس، یدیعوت آحارانوت می‌گوید ۵ اسرائیلی هنگام فرار و رفتن به پناهگاه‌ها حین تلاش برای رهگیری این موشک مجروح شده‌اند.

بااین‌حال، ارتش اسرائیل ادعا کرد این موشک را سرنگون کرده و این موشک در نزدیکی تل‌آویو سقوط کرده است.
اما خبرنگار رادیو ارتش اسرائیل می‌گوید: موشک بالستیک یمنی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر را در عرض ۱۵ دقیقه پیموده و ارتش در حال تحقیق درباره علت ناکامی رهگیری این موشک است‌.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تأیید کرد که این موشک بالستیک یمن به ۶ کیلومتری فرودگاه بن‌گوریون اصابت کرده است و چهار تیم اطفای حریق در حال تلاش برای خاموش‌کردن آتش‌سوزی به راه افتاده پس از اصابت موشک بالستیک یمن به منطقه «بن‌شیمن» است.

نهاد ستاره سرخ داوود در اراضی اشغالی نیز از زخمی شدن پنج صهیونیست حین فرار به سمت پناهگاه‌ها خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان اضافه کردند: موشک یمن از لایه‌های پدافند هوایی اسرائیل و حریم هوایی تعدادی از کشورهای عربی عبور کرده است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره عملیات نظامی ویژه‌ای که این جنبش علیه عمق اراضی اشغالی انجام داد گفت: یگان موشکی ما با یاری خداوند عملیات نظامی ویژه‌ای را اجرا کرد که در آن یک هدف نظامی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت. این عملیات با یک موشک بالستیک جدید فراصوت انجام شد که در اصابت به هدف خود موفق عمل کرد و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خورد.

در بیانیه ارتش یمن آمده است: این موشک مسافتی در حدود ۲۰۴۰ کیلومتر را ظرف ۱۱ دقیقه و نیم طی کرد و موجب هراس و وحشت محافل صهیونیستی شد به شکلی که برای اولین بار در تاریخ دشمن صهیونیستی، بیش از ۲ میلیون صهیونیست به پناهگاه‌ها رفتند. این عملیات در چارچوب مرحله پنجم و به عنوان نقطه اوج اقدامات قهرمانان یگان موشکی انجام شد که تلاش‌های بسیاری برای توسعه فناوری موشکی انجام دادند تا نیازهای میدان نبرد و چالش‌ها با دشمن صهیونیستی را برآورده کرده و موشک‌ها در اصابت به اهداف و عبور از تمامی موانع و سامانه‌های رهگیری موجود در زمین و دریا که برخی از آنها آمریکایی و برخی اسرائیلی است، موفق عمل کنند.

در این بیانیه تاکید شد: موانع جغرافیایی، حملات آمریکا و انگلیس، سامانه‌های رصد و جاسوسی و مقابله هرگز مانع از آن نخواهد شد که یمن مقتدر وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود در یاری رساندن به ملت فلسطین را انجام ندهد و در حالی که در آستانه اولین سالروز عملیات مبارک هفتم اکتبر قرار دادیم، دشمن اسرائیلی باید منتظر حملات بیشتری و عملیات‌ ویژه آتی از جمله پاسخ به حمله جنایتکارانه‌اش به شهر الحدیده و استمرار عملیات پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین باشد.

با وجود موفقیت آمیز بودن عملیات ویژه یمنی های، ارتش رژیم اشغالگر قدس روز یکشنبه مدعی رهگیری یک موشک زمین به زمین بر فراز منطقه فرودگاه «اللد» بین تل‌آویو و بیت‌المقدس شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود گفته این موشک از یمن شلیک شده است.

تل‌آویو با این حال مدعی است «هیچ تغییری در دستورات جبهه داخلی ایجاد نشده است».

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: موشکی که از یمن پرتاب شد، در منطقه‌ای خالی از سکنه در مرکز اسرائیل در شرق تل‌آویو فرود آمد و سرنگون شد. نتایج رهگیری‌ها در دست بررسی است.

با این حال، رسانه‌های عبری اذعان کردند سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک پرتاب شده از یمن ناکام ماند.

شبکه المیادین گزارش داد آتش‌سوزی در محلی که موشک در تل‌آویو هدف قرار داده بود، رخ داده است.

 الجزیره نیز خبر داده آژیر خطر در مرکز اراضی اشغالی و در حدود ۲۰ شهرک و شهر در شرق و جنوب تل‌آویو به صدا درآمد.

خبرنگار الجزیره گفت: پس از شناسایی موشکی که از شرق پرتاب شد، آژیر خطر در اکثر مناطق مرکزی اسرائیل به صدا درآمد.

همین طور کانال ۱۲ عبری گزارش داد: این موشک از شرق پرتاب شد و در منطقه‌ای غیرمسکونی در مرکز اسرائیل در شرق تل‌آویو فرود آمد.

دستیابی به تکنولوژی خاص

متعاقب این حمله، یمنی‌ها تصریح کردند که دشمن صهیونیستی از این به بعد نباید روی سامانه‌های موشکی خود حساب باز کند.

این منابع اعلام کردند که یمنی‌ها پیش از این نیز پهپاد یافا را به اهداف مورد نظر خود در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده بودند و با سلاح‌های جدید خود بانک اهداف استراتژیک تل آویو را هدف قرار خواهند داد و دشمن نمی‌تواند زمان و مکان عملیات آینده را پیش بینی کند.

این منابع خاطرنشان کردند که یمن به تکنولوژی جدیدی دست پیدا کرده که از بخشی از آن در حمله به ناوهای آمریکایی در دریای سرخ استفاده کرده است. این تکنولوژی باعث ناکام ماندن رهگیری موشک‌ها و پهپادها توسط دشمن می‌شود.

منابع مذکور اظهار داشتند ارتش یمن به‌خوبی در حال بررسی سامانه‌های پدافندی ارتش دشمن است؛ درست همان‌طور که سامانه‌های پدافندی مستقر در کشتی‌های جنگی آمریکایی را در دریای سرخ بررسی کرد.

«صابر گل عنبری» در خصوص این حمله موشکی از سوی انصارالله یمن به عمق اراضی اشغالی می گوید:  احتمالا هدف اولیه بر هم زدن محاسبات اسرائیل در جبهه شمالی در سایه افزایش تحرکات علیه حزب الله باشد و باید دید در این باره تا چه اندازه موثر خواهد بود. همچنین احتمالا شلیک این موشک پیش درآمدی سنجشی (عبور از چند لایه پدافندی) برای پاسخ به ترور هنیه باشد. اما انصار الله وارد فاز جدیدی از درگیری شده که در صورت تداوم، آثار ژئوپلیتیک آن خواسته یا ناخواسته فراتر از جنگ غزه است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟