سامان دهی اتباع از اولویت های دولت و مجلس

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در جلساتی که با حضور مسئولان مرتبط با مسئله اتباع داشتیم به تمامی مدیران کل کار و تعاون مراکز استان‌ها ماموریت داده شد تا فهرستی از میزان نیازشان برای مشاغلی که اتباع خارجی می‌توانند مشغول باشند، ارائه کنند.
کد خبر: ۱۲۶۰۶۳۱
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ 19 September 2024
|
721 بازدید

سامان دهی اتباع از اولویت های دولت و مجلس

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، کامران پولادی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اقدامات دولت و مجلس برای ساماندهی اتباع خارجی در کشور گفت: کمیسیون شوراهای مجلس تاکنون جلساتی را در راستای ساماندهی اتباع خارجی بویژه اتباع کشور افغانستان با حضور مسئولان مرتبط با این مسئله برگزار کرده است. 

وی افزود: ما به تمامی مدیران کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراکز استان‌ها ماموریت داده شد که یک فهرستی از میزان نیازشان برای مشاغلی که اتباع خارجی می‌توانند مشغول باشند، را احصا کرده وبه کمیسیون ارائه کنند و ما بر اساس این فهرست، یک نیازسنجی از هر استان و شهرستان داشته باشیم و در نهایت نیروی کار مورد نیاز هر شهرستان را از اتباع خارجی تامین کنیم. 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: ما در مرحله بعد تمامی کارفرمایانی که اتباع بیگانه ساماندهی شده را به کار می‌گیرند موظف کرده‌ایم تا مسئولیت  تمامی امورات اتباع به کار گرفته شده و خانواده‌های آنها از جمله بیمه، تغذیه، معیشت و درمان آنها را به عهده بگیرند. 

پولادی گفت: مقرر شد تا در جلسات بعدی کمیسیون شوراها که با حضور مسئولان وزارت کشور، فراجا، وزارت امور خارجه و وزارت کار برگزار خواهد شد، درباره زمان‌بندی اجرای این طرح نیز بحث و تبادل نظر صورت گیرد. 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟