سید حسن نصرالله:

کشتار اخیر اعلام جنگ علیه لبنان است/ جنایت اخیر را با قصاص پاسخ می دهیم/ جراحتهای چشمی زیاد است

سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله به مناسبت تحولات منطقه و لبنان به ویژه حمله تروریستی اخیر رژیم اسرائیل در این کشور آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۶۰۶۵۶
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹ 19 September 2024
|
3028 بازدید

به گزارش تابناک، سید حسن نصرالله امروز پنجشنبه در ابتدای سخنرانی خود گفت که علت این سخنرانیش به علت تحولات اخیر به ویژه حمله تروریستی رژیم اسرائیل در روز سه شنبه است. او شهادت رزمندگان حزب الله و غیرنظامیان در لبنان در اثر حمله تروریستی انفجار پیجرها در لبنان را به بازماندگان و خانواده‌های آن‌ها تبریک و تسلیت گفت و برای بازمانده‌ها آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد.

حمله تروریستی رژیم اسرائیل حماسه‌ای اخلاقی‌ای رقم زد

نصرالله گفت: حمله تروریستی رژیم اسرائیل علیه لبنان، حماسه انسانی و اخلاقی بزرگی در لبنان رقم زد و همه گروه‌ها در سراسر لبنان، با افراد اسیب دیده ابراز همبستگی کردند و بزرگترین اهدای خون در لبنان صورت گرفت.

دبیر کل حزب الله لبنان از همه کسانی که در این حادثه به حزب الله، دولت و مردم چه در داخل و چه در خارج کمک کردند، به ویژه کشورهایی مانند ایران، سوریه و عراق و غیره از آن‌ها قدردانی کرد.

سید حسن نصرالله: هدف دشمن گرفتن تلفات زیاد بود که ناکام ماند

سید حسن نصرالله گفت: دشمن صهیونیست که سرطان و شر مطلق در منطقه است، با سوء استفاده از وسیله غیرنظامی، خواست در یک آن، صدها و هزاران نفر بی‌گناه را از بین ببرد. هدف دشمن در روز دوم از حمله، این بود که شمار زیادی از هزاران نفر را که دستگاه بی‌سیم داشتند، بکشد.

وی تصریح کرد: تعداد جراحات چشمی زیاد است و فشار بر بیمارستان‌ها وجود دارد و با این حال تلاش زیادی در حال انجام است. از همه کسانی که کمک کردند و از کسانی که بدون توجه به اختلافات فرقه‌ای یا سیاسی همبستگی خود را نشان دادند، تشکر می‌کنم.

این جنایت در تاریخ درگیری با دشمن بی‌سابقه است

سید حسن نصرالله تأکید کرد این جنایت در تاریخ درگیری با دشمن بی‌سابقه است و حتی می‌توان گفت این جنایت در جهان نیز بی‌سابقه است.

وی همچنین گفت: ما می‌دانیم که دشمن در سطح فناوری برتری دارد زیرا از حمایت آمریکا و ناتو برخوردار است. ماهیت جنگ این است که هر روز به شکلی متفاوت است و سه شنبه و چهارشنبه برای ما روزهای سنگینی بود. این ضربه بزرگ و قدرتمند نه ما را تضعیف کرد و نه خواهد کرد. این واقعیت که دشمن با اتکا به غرب از توانمندی تکنولوژی برخوردار است غیرقابل انکار است؛ اما  با تمام اطمینان می‌گویم این ضربه قوی ما را از مسیر خود متوقف نمی‌کند بلکه ما قدرت‌مندتر در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

سید حسن نصرالله: موضوع در حال بررسی است

دبیر کل حزب الله گفت که بعد از حمله تروریستی کمیته‌های حقیقت‌یاب تشکیل شد تا این مسئله را بررسی کنند. ما در حال بررسی همه سیناریوها، فرضیه‌ها و احتمالات هستیم و تقریبا به نتیجه قطعی رسیده‌ام ولی تا نتیجه قطعی و اطلاعات تکمیلی صبر می‌کنیم. ما همه مراحل را بررسی می‌کنیم از تولید تا مصرف و لحظه منفجر کردن این دستگاه‌ها مورد تحقیق قرار گرفته است.

نصرالله افزود: بدون شک ما متحمل یک ضربه بزرگ امنیتی و انسانی بی سابقه در تاریخ مقاومت در لبنان شدیم. این نوع از کشتار و حمله و هدف قرار دادن افراد بدون در نظر گرفتن اشخاص اطراف آنها یک جنایت بی سابقه در جهان است. ما می دانیم که پیشرفت دشمن صهیونیستی در زمینه تکنولوژی با حمایت های آمریکا و ناتو محقق شده است. ماهیت جنگ، درگیری است و ۲ روز گذشته برای ما روزهای سنگینی بود اما این ضربه سنگین و گسترده ما را از پای درنیاورده و هرگز در نخواهد آورد.

سید حسن نصرالله بیان کرد: ما برای عبور از تمام خطرات قدرتمندتر خواهیم شد. معاون رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تحولات مناطق شمالی را نخستین شکست تاریخی برای تل آویو توصیف کرده است. حملات ما علیه دشمن بسیار مؤثر بوده و این سخنان ثابت کننده همین مسأله است. تمام عناصری که دشمن آن ها را به سمت شمال اعزام کرده تاکید کرده اند که با یک تهدید واقعی در این جبهه رو به رو شده اند.

اعتراف صهیونیستها به شکست در جبهه شمال

نصرالله ادامه داد: اسرائیلی‌ها خود در مورد شکست در جبهه شمال صحبت می‌کنند و اعتراف می‌کنند با مشکلات نظامی روبرو هستند. قضاوت عملکرد ما در جبهه شمالی را از دهان سران دشمن بشنوید. آنها اعترافات مهمی در خصوص مشکلاتشان در شمال دارند. ارتش دشمن به قول خودشان به صورت جدی دچار فرسایش شده است. یکی از مهمترین عوامل فشار بر دشمن و یکی از مهمترین جبهه‌های فرسایش، جبهه لبنان است. محور لبنان یکی از مهمترین ابزارهای مذاکره در اختیار مقاومت فلسطین است.

هدف دشمن برای ایجاد آشفتگی محقق نشد

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: پایبندی مقاومت به تمام اصول و مواضع خود یعنی دشمن صهیونیستی نتوانسته اهداف خود را محقق کند. تل آویو برای هدف قرار دادن مقاومت و تضعیف آن از طریق انفجارهای گسترده تلاش کر به رهبران مقاومت فشار آورد. تمام زخمی ها در بیمارستان ها و رزمندگان مجروح روحیه بسیار بالایی داشته و بر ادامه مأموریتشان اصرار دارند.

وی تاکید کرد: ما در برابر خانواده های شهدا و زخمی ها و صبر آنها خجالت زده ایم. این همان پاسخ مقاومت و کشورما به دشمن صهیونیستی است. هدف دشمن، نابودی ساختار رهبری مقاومت و ایجاد آشفتگی در میان نیروهای مقاومت بود که این مسأله حتی برای یک لحظه محقق نشد. ما برای هر سناریویی آماده بودیم و جبهه نبرد ما متزلزل نشده است. زیر بنای ساختاری مقاومت مستحکم است و دشمن بداند انفجارهای ۲ روز گذشته نه ساختار رهبری مقاومت و نه حضور نیروها در جبهه نبرد را مختل نکرده است.

تا زمانی که تهاجم به غزه متوقف نشود، جبهه لبنان متوقف نخواهد شد

سید نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: فشارها، تهدیدها و حملات زیادی برای متوقف کردن جبهه جنوب اعمال شد و در این زمینه آخرین حمله وارد شد. روز سه شنبه از کانال های رسمی و غیر رسمی پیام هایی مبنی بر توقف حمایت از غزه و شلیک از جنوب دریافت کردیم. ما از طریق کانال های رسمی و غیر رسمی از تهدید به حملات بیشتر در صورت عدم توقف شلیک مطلع می شویم.  ما نمی توانیم تسلیم این تهدیدها شویم یا از حمایت از غزه دست برداریم. پاسخ ما به نام شهدا و مجروحان این است که تا زمانی که تهاجم به غزه متوقف نشود، بدون توجه به فداکاری ها، پیامدها، احتمالات و افق، جبهه لبنان متوقف نخواهد شد. مقاومت در لبنان از حمایت از غزه، کرانه باختری و مردم مظلوم فلسطین دست برنمی‌دارد و دشمن به هدف خود نرسیده است. دشمن هدفش این است که به محیط مقاومت ضربه بزند، آن را از پا درآورد، از پا درآورد و آن را تحت سلطه خود درآورد و بر مقاومت فریاد بزند و بگوید: بس است!

جنایت اخیر با قصاص عادلانه و حساب رسی سختی پاسخ داده خواهد شد

سید حسن نصرالله تصریح کرد: تحولات ۲ روز گذشته با قصاص عادلانه و حساب رسی سختی پاسخ داده خواهد شد و من هرگز از زمان و مکان صحبت نخواهم کرد. خبر آن چیزی است که شما خواهید دید نه آن چیزی که می شنوید زیرا ما دقیق ترین و حساس ترین و عمیق ترین بخش نبرد قرار داریم. امیدواریم ملت لبنان به دور از تلاش های برخی افراد برای مخدوش کردن صحنه هایی که در این کشور خلق شده از این روحیه مثبت محافظت کند. نتانیاهو و گالانت احمق و خودشیفته باعث می شوند رژیم صهیونیستی به سمت دره ای عمیق سوق داده شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟