بازیگر مشهور مجموعه هری پاتر درگذشت

مگی اسمیت، برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار، که نسل جدید با هری پاترها به‌یادش می‌آورند، درگذشت.
کد خبر: ۱۲۶۲۲۵۲
|
۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲ 27 September 2024
|
5886 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مگی اسمیت بازیگر مطرح بریتانیایی که سابقه بازی در فیلمهای «هری پاتر» و سریال «دانتون ابی» را در کارنامه داشت در ۹۸ سالگی درگذشت.

مگی اسمیت بازیگر برجسته بریتانیایی، متولد ۲۸ دسامبر ۱۹۳۴ بود و در طول بیش از ۶۰ سال فعالیت حرفه‌ای خود در صحنه‌های تئاتر، سینما و تلویزیون شهرت زیادی کسب کرد و برای بازی در طیف وسیعی از نقش‌ها، از جمله شخصیت‌های کمدی تا دراماتیک، موفق به دریافت جوایز معتبری چون دو جایزه اسکار، چهار جایزه امی و هفت جایزه بفتا، سه جایزه گلدن گلوب و یک جایزه تئاتر تونی شده است 

او در ابتدا در تئاترهای بریتانیا شناخته شد و سپس وارد سینما شد و یکی از مشهورترین فیلم‌هایش «بهار زندگی دوشیزه جیم برودی» است که برای آن جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. او همچنین او برای نقش‌آفرینی در فیلم «کالیفرنیا سوئیت»  اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.

به گزارش اسکرین، مگی اسمیت همچنین به دلیل بازی در نقش پروفسور مینروا مک‌گونگال در مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» مورد توجه نسل جدیدی از طرفداران قرار گرفت. یکی دیگر از نقش‌های مشهور او در تلویزیون، بازی در سریال  «دانتون ابی» است که جوایز زیادی برای آن کسب کرد.

اسمیت یکی از اسطوره‌های بازیگری در دنیای تئاتر، سینما و تلویزیون به شمار می‌رود و با کارنامه‌ای درخشان و نقش‌آفرینی‌های متنوع در آثار کلاسیک و مدرن، به یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران جهان تبدیل شده است. اسمیت در طول زندگی حرفه‌ای خود نقش‌های بسیاری را با مهارت و تنوع فوق‌العاده‌ای بازی کرد. 

مرگ این بازیگر در ۸۹ سالگی از سوی فرزادنش به صورت رسمی اعلام شد. 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات