تعطیلی و تعویق مراکز و برنامه های فرهنگی ایران در سوگ سید حسن نصرالله

در پی شهادت رهبر جنبش مقاومت لبنان، سینماهای سراسر کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شد و برخی از برنامه های فرهنگی به تعویق افتاد‌‌.
کد خبر: ۱۲۶۲۴۷۴
|
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰ 28 September 2024
|
1194 بازدید

به گزارش «تابناک»، با شهادت سید حسن نصرالله رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان عمده مراکز فرهنگی از جمله سینماها و تئاتر تعطیل اعلام شدند. همچنین بخشی از برنامه‌های فرهنگی نیز به تعویق افتاده است.

 

 کانال وزارت ارشاد، در پی شهادت رهبر جنبش مقاومت لبنان، اعلام کرد: تمامی سالن‌های سینمای سراسر کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند ‌شد. همچنین نمایش های تئاتر نیز اجراهای خود را متوقف کردند.

 

دبیرخانه‌ی جشن ملی «مهر سینمای ایران»، هم در اطلاعیه ای عنوان کرد:  با تسلیت شهادت این بزرگ‌مرد عزیز و آرزوی استمرار آرمان‌های عظیمش و با احترام به ایام تعزیت آن مجاهد نستوه، اعلام می‌کند برگزاری برنامه‌‌های استانی و آیین پایانی آن در تهران به تعویق خواهد افتاد. چشم آن داریم که عزت و عظمت آن شهید در آثار فاخر سینمایی این مرز و بوم متبلور گردد.

 

پیش از این قرار بود آیین اختتامیه سومین جشن «مهر سینمای ایران» ۱۱ مهر ماه در موزه سینمای ایران برگزار شود.

 

به نظر می‌رسد با شهادت سید حسن نصرالله رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان عمده برنامه های فرهنگی دیگر نیز با تعویق همراه خواهند بود.

 

همچنین با شهادت سید نصرالله، برخی از مراکز فرهنگی نیز پیامهای تسلیتی صادر کردند.

 

 مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی طی پیامی نوشت:

«مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در غزه، فلسطین و لبنان، شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت می‌گوید.»

 

در پیام تسلیت بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«بنیاد سینمایی فارابی ضمن اعلام انزجار از اقدامات خصمانه و تروریستی رژیم صهیونیستی شهادت مجاهد نستوه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را محضر رهبر معظم انقلاب، جبهه مقاومت و عموم مسلمانان جهان تسلیت می‌گوید.»

 

موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی نیز طی پیام تسلیتی اعلام کرد:

«موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی شهادت دبیر کل حزب الله لبنان سیدحسن نصرالله، رهبر شجاع و مجاهد مقاومت را که در پی حمله وحشیانه رژیم جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت اتفاق افتاد را به ملت مقاوم لبنان و تمام مسلمانان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کند.»

 

در پیام تسلیت سازمان هنری رسانه‌ای اوج چنین آمده است:

«در مکتب سیدالشهدا ما عاشق شهادت می شویم و در این راستا چیزی جز زیبایی نمی بینیم. سیدالمقاومت شهید سید حسن نصرالله.»

 

در پیام صندوق اعتباری هنر آمده است:

«صندوق اعتباری هنر ضمن انزجار و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، خانواده شهدای سرافراز این حملات و عموم مسلمانان جهان تسلیت می گوید.»

عصر شنبه ـ ۷ مهرماه ـ حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل این جنبش در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تایید کرد. 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات