پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۶ مهر ماه

بازار طلا و سکه که در روزهای گذشته با نوسان مثبت قیمت‌ها همراه بوده است، معاملات امروز را همزمان با کاهش قیمت اونس طلا آغاز خواهد کرد؛ موضوع مهمی که باید دید مسیر حرکت قیمت طلا و سکه را تغییر خواهد داد؟
کد خبر: ۱۲۶۴۱۶۵
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ 07 October 2024
|
1285 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از اقتصادنیوز، تحولات بین‌المللی و تحرکات سرمایه‌گذاران در سطح جهانی زمینه‌ساز رشد تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن طی روزهای اخیر شده است؛ روندی که قیمت طلای آبشده و سکه را به سطوح جدیدی هدایت کرد. قیمت اونس طلا در حالی پس از تعطیلات پایان هفته میلادی شیب نزولی را در پیش گرفته و در سطح 2643 دلار قرار گرفته است که در بازار داخلی، طلا و سکه با نوسان مثبت همراه شدند؛ موضوعی که از اثرپذیری طلا و سکه از نوسانات دلار حکایت دارد.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند اونس طلا در صورت تداوم افزایش تقاضا روند صعودی را در پیش خواهد گرفت. در این حالت مرز مقاومت اول این فلز گرانبها در 2680 دلار قرار دارد و در صورت شکست مرز یاد شده، مسیر اونس طلا برای فتح مرز مهم 2700 دلار هموار خواهد شد. همچنین اگر مسیر اونس طلا از صعودی به نزولی تغییر کند،‌ حمایت مهم 2640 دلار را پیش روی خود دارد و در صورت کاهش قیمت و تثبیت پایین مرز یاد شده، اونس طلا به سمت مرز حمایت بعدی خود که 2620 دلار است حرکت خواهد کرد.

بر اساس نظرسنجی هفتگی کیتکو، کارشناسان اقتصادی دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به آینده‌ قیمت طلا دارند. 44 درصد از کارشناسان در حالی افزایش قیمت در هفته‌های آینده را پیش بینی می‌کنند؛ که 19 درصد معتقدند قیمت طلا مسیر نزولی را در پیش خواهد گرفت. همچنین 37 درصد دیگر معتقدند قیمت طلا در سطح فعلی تثبیت خواهد شد.

با این حال، بازار طلا و سکه در روز گذشته شاهد نوسان مثبت قیمت‌ها بود و طلای آبشده معاملات را با گپ منفی 35 هزار تومانی در 17 میلیون و 615 هزار تومان آغاز کرد و در نهایت به 17 میلیون و 900 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز هم با قیمت 4 میلیون و 126 هزار و 500 تومان معامله شد؛ روندی که ناشی از افزایش تقاضا در بازار است و در پی آن حباب طلا هم در سطح بالایی قرار گرفت.

قیمت سکه امامی هم معاملات روز یکشنبه را در 48 میلیون و 500 هزار تومان آغاز کرد و در نیمه دوم معاملات با نوسان مثبت به 49 میلیون و 550 هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب 27 میلیون و 100 هزار تومان و 18 میلیون و 100 هزار تومان معامله شدند و سکه گرمی هم با قیمت 8 میلیون و 300 هزار تومان قیمت خورد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب قیمت سکه هم روز گذشته، با رشد یک درصدی به 25 درصد رسید که نشان از شکاف 10 میلیون و 200 هزار تومانی قیمت بازاری و ارزش ذاتی سکه دارد که این اختلاف ناشی از تقاضای زیاد و هیجان در بازار است و تحلیل‌گران به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند از خرید هیجانی خودداری کنند، زیرا حباب‌ها می‌توانند باعث زیان‌های جدی شوند.

بنا بر این گزارش، نوسانات طلا و سکه صندوق‌های طلا را هم تحت تاثیر خود قرار داد. این صندوق‌ها در جریان معاملات روز یکشنبه رکورد جابجایی پول را به ثبت رسانده‌اند و ارزش معاملات‌شان در دو روز اخیر به بیش از 2.5 برابر معاملات خرد سهام رسیده است. همچنین ورود پول به صندوق‌های طلا و افزایش معاملات نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به این بازار است.

با این همه، براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران فنی، قیمت طلای آبشده در حال حاضر در محدوده 17 میلیون و 900 هزار تومان قرار دارد و انتظار می‌رود که در روزهای آینده نوسانات بیشتری را تجربه کند. به عقیده این گروه طلای آبشده مرز مقاومت 17 میلیون و 980 هزار تومان را در مقابل خود دارد که در صورت عبور از آن، می‌تواند به سمت کانال جدید حرکت کند. همچنین مرز حمایت طلای آبشده در 17 میلیون و 600 هزار تومان قرار دارد و در صورت تغییر مسیر قیمت در جریان معاملات امروز و شکست سطح حمایتی یاد شده، احتمال عقب نشینی قیمت به محدوده 17 میلیون و 400 هزار تومان و سپس 17 میلیون و 200 هزار تومان وجود دارد.

گروهی دیگر از معامله گران هم معتقدند،‌ قیمت سکه امامی مرز مقاومت 49 میلیون و 800 هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورت تثبیت روزانه بالای مرز یاد شده، ورود به کانال جدید برای این فلز گرانبهای داخلی محتمل است. همچنین حمایت اصلی برای سکه امامی در سطح 48 میلیون و 500 هزار تومان قرار دارد و در صورت کاهش قیمت و شکست این مرز مهم، قیمت سکه به مرز حمایت 48 میلیون تومان و سپس 47 میلیون و 800 هزار تومان عقب نشینی خواهد کرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟