ریزش بورس متوقف شد

افت شاخص کل بورس امروز با حمایت بازارساز متوقف شد؛ اما روند منفی سایر شاخص‌ها و خروج سرمایه از بازار سهام همچنان ادامه داشت.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۸۱
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵ 08 October 2024
|
516 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس بعد از ۸ روز ریزش، سرانجام مقداری مثبت شد. البته سایر شاخص‌ها با ثبت افت جزئی همچنان قرمز بودند.امروز نیز مانند روز گذشته صندوق‌های طلا صف فروش بودند.از طرفی دلار بازار آزاد کانال 63 هزار تومان را از دست داد و ابتدای کانال ۶۲ هزارتومانی برگشت.اما بااین‌وجود دلار نیما همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده و امروز ۴۷ هزار و ۳۶۵ تومان قیمت خورد.در بازار طلا و سکه نیز امروز شاهد افت قیمت‌ها بودیم.

مهم‌ترین ریسک‌های بورس کدام است؟

وحید جعفری، کارشناس بازار سرمایه گفت: تنش‌های بین الملی، نرخ بهره، اختلاف دلار نیما و آزاد، کسری بودجه، ناترازی انرژی در فصول مختلف، استهلاک سنگین صنایع و قیمت‌گذاری دستوری، عواملی هستند که بورس را با چالش مواجه کرده است.این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در کنار این چالش‌ها، با رسیدن فصل بودجه ریزی یک موضوع مهم دیگر نیز به چالش‌های قبلی اضافه می‌شود.

وی افزود: در این راستا، رئیس سازمان بورس باید رایزنی‌های خود را با نمایندگان مجلس و سازمان برنامه برای حمایت از حقوق سهام‌داران در لایحه بودجه ۱۴۰۴ انجام دهد تا بندهای بودجه سال آینده که به طور مستقیم و برخی نیز به طور غیرمستقیم روی بازار سرمایه اثرگذار هستند، کمترین اثر منفی بر بازار را داشته باشند.

حرکت خلاف جهت شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز با ۳ هزار و ۴۰۲ واحد رشد، در محدوده ۲ میلیون و ۹۷ هزار واحد آرام گرفت.شاخص کل هم‌وزن اما با افت ۵۳۳ واحدی در کانال ۶۹۶ هزار و ۴۸۹ واحد به کار خود پایان داد.البته در بازار فرابورس ایران وضعیت همچنان قرمز است. شاخص کل فرابورس امروز با ازدست‌دادن ۲۳ واحد دیگر از ارتفاع خود در محدوده ۲۱ هزار و ۹۹۲ واحد به کار خود پایان داد و شاخص هم‌وزن در این بازار با افت ۲۱۰ واحدی در محدوده ۱۲۲ هزار و ۶۱۸ واحد ایستاد.امروز شاخص‌سازانی از قبیل فملی، فولاد و فارس بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص و شپنا، شبندر و وبملت بیشترین اثر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

دهمین روز خروج پول حقیقی از بورس

ارزش کل معاملات امروز بازار ۳۴ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳ هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق‌تقدم بوده است. یعنی امروز ۱۰ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.امروز بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد و به‌این‌ترتیب دهمین روز متوالی خروج سرمایه از بازار ثبت و به عدد بیش از ۴ هزار میلیاردتومان رسید.امروز ۶۶ درصد نمادها در محدوده منفی و ۳۴ درصد نمادها در محدوده مثبت معامله شدند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟