رد کردن پنالتی ایران اشتباه بزرگی بود

کارشناس داوری فوتبال کشورمان به تحلیل قضاوت داور استرالیایی در بازی ازبکستان و ایران پرداخت.
کد خبر: ۱۲۶۴۸۶۶
|
۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰ 11 October 2024
|
10323 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ علی خسروی درباره قضاوت شون اوانز در بازی ازبکستان و ایران که با تساوی بدون گل تمام شد، اظهار داشت: انتخاب داور استرالیایی برای بازی ما اشتباه است. برخی داوران برای بعضی تیم‌ها نمی‌توانند خوب قضاوت کنند. مثلا الان شاید یک عده روی کشور به اسم علی خسروی ذهنیت داشته باشند. ما نباید او را برای بازی این تیم‌ها انتخاب کنیم. داوران استرالیایی هم از ابتدا کج سلیقگی بود.

حردانی با زدن فن بروس لی در خشم اژدها اخراج شد

وی افزود: اوانز تا قبل از رد پنالتی ایران، قضاوت خوبی داشت. اخراج صالح حردانی کاملا درست بود زیرا او خطا نکرد بلکه فن بروس لی را زد. آن مرحوم در خشم اژدها با این فن همه را می‌کشت.

جای دبیر بودم قدوس را برای مبارزه با تیلور به تیم ملی کشتی دعوت می‌کردم

کارشناس داوری اضافه کرد: سامان قدوس هم خطا نکرد بلکه کشتی گرفت. علیرضا دبیر می‌تواند او را برای کشتی گرفتن با دیوید تیلور انتخاب کند. با این وجود صحنه‌هایی که در محوطه جریمه ازبکستان روی سردار آزمون و در محوطه جریمه ایران روی ماشاریپوف و بازیکن دیگر ازبکستان رقم خورد به هیچ وجه پنالتی نبود.

داوران VAR برای رد پنالتی ایران چه دیدند که ما ندیدیم؟!

خسروی تصریح کرد: اختلاف ما با اوانز سر رد کردن پنالتی ایران است. او با تاخیر و پس از مشورت گرفتن با کمک داور خود پنالتی گرفت. داور VAR چه دیدند که ما ندیدیم؟ با این تصاویر صد در صد پنالتی درست بود زیرا در قانون می‌گوید اگر توپ به دست مهاجم عمد یا غیرعمد بخورد و همان لحظه آن را وارد دروازه کند، هند است. حتی اگر غیرعمد توپ به دستش بخورد و در نهایت هم تیمی او توپ را وارد دروازه کند، دیگر هند نیست.

داور تغییر قانون را نمی‌دانست

وی اضافه کرد: گروه داوری امروز تغییر قانون را نمی‌دانست. من می‌گویم توپ به شکم و دست علی قلی‌زاده خورد اما مدافع ازبکستان، هند کرده است. با این زاویه‌ای که ما دیدیم صد در باید به سود ایران پنالتی اعلام می‌شد. اگر صحنه دیگری دارند که ثابت می‌کند پنالتی نیست، نشان بدهند.  الان از دوربین‌های داخل کشور ایراد می‌گیریم اما چرا صحنه‌ای که ثابت می‌کند پنالتی ایران باید رد می‌شد نشان نمی‌دهند؟ نباید در مسابقات مقدماتی جام جهانی دوربین پشت دروازه باشد تا از نمای نزدیک صحنه را نشان بدهد.

رد کردن پنالتی ایران اشتباه بزرگی بود

کارشناس داوری عنوان کرد: رد پنالتی با تکیه بر این تصاویر اشتباه بزرگی بود زیرا بازیکن ما هند نکرد بلکه توپ به شکمش برخورد داشت. وقتی چیزی معلوم نیست باید VAR نظر داور را تایید کند. 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟