بازدید کمیسیون فرهنگی از بقعه شیخ صفی/ داربست هایی که تبدیل به اثر تاریخی شدند

آن روزها علی نیکزاد، حتی استاندار اردبیل هم نشده بود. مدیرکل مسکن و شهر سازی استان بود و درباره بازسازی بقعه شیخ صفی الدین، اختلافاتی  با اداره کل میراث فرهنگی داشت. از آن روز و از قبل از آن، محوطه این بقعه، هیچگاه از داربست و کارگر خالی نبوده است.
کد خبر: ۱۲۶۵۷۵۳
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰ 15 October 2024
|
1248 بازدید
|
۲

بازدید کمیسیون فرهنگی از بقعه شیخ صفی/ داربست هایی که تبدیل به اثر تاریخی شدند

به گزارش سرویس فرهنگی تابناک، علی نیکزادِ جوانِ آن روزها، بعدها استاندار شد، بعد وزیر  شد، دولتش که تمام شد، استراحتی کرد و و سپس راهی مجلس شد، نایب رئیس مجلس شد، رئیس ستاد شهید رئیسی شد، به اختلاف برخورد، باز هم مجلس را ترجیح داد، برای ریاست جمهوری ثبت نام کرد و رد صلاحیت شد، رئیس ستاد قالیباف شد و ...، اما بقعه ای که آن روزها بخشی از دغدغه شهر بود، هنوز به دنبال بودجه می گردد.
بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، بیش از آن که درگیر گردشگر و گردشگری باشد، درگیر کارگر و بیل و کلنگ است. 
البته انصاف ماجرا این است که بقعه، نسبت به سی سال گذشته، شرایط بهتری پیدا کرده و خیابانهای اطراف و ... درخور و شایسته تر شده اند. اما در همه این سالها، هیچگاه، داربست ها از آن فاصله نگرفته اند. عجیب نیست اگر شهروندان اردبیلی و گردشگران، رفته رفته  این گونه بیندیشند که این داربست ها هم جزئی ذاتی از بقعه است و اثر باستانی و تاریخی محسوب می شوند.
بازدید کمیسیون فرهنگی از بقعه شیخ صفی/ داربست هایی که تبدیل به اثر تاریخی شدند
حالا در گذر از روزگاران، این بار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، به ریاست حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، عازم اردبیل شده اند و در باره بقعه ای که متعلق به بنیانگذاران رسمیت مذهب تشیع در ایران است، پی گیرهایی هم داشته اند. شاید از این رهگذر، طلسم های بودجه ای یا مدیریتی، از این بقعه و از دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی اردبیل گشوده شوند.
در دومین روز سفر، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اردبیل  از مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کردند.
ظاهرا در این بازدید اعضای کمیسیون به تخصیص بودجه مناسب برای مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی تاکید داشته اند.
همچینن در جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مدیران فرهنگی، طرح پیشنهادی تاسیس بنیاد بین المللی شیخ صفی الدین اردبیلی هم مورد اشاره قرار گرفته دکه مشخصا مصوبه خاصی نداشته و آن هم احتمالا چند سالی طول بکشد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
MAHDI
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
سلام اتفاقا مشکل اینجاست که دولتها متولی این کارها می شوند در حالی که اینها متولی دارد و اگر هم متولی ندارد خود مردم بواسطه عقیده شان و محبت ایشان به بازسازی این دست از اماکن می پردازند به نظر حقیر همه چیز پول نیست و کار از جای دیگری می بایست حل شود
ناشناس
|
Spain
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
باسلام لفا اصلاح بفرمایید:

بنیان گزار شیعی سیاسی در ایران شیخ صفی الدین اردبیلی نبودند زیرا ایشان از سرسلسه گان تصوف و اهل سنت شافعی بودند ، بنیان گذار شیعه سیاسی در ایران شاه اسماعیل صفوی از نواده هشتم ایشان بود که باهم دویست سال اختلاف زمانی دارند!
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟