دستور دادستان برای تعطیلی یک مدرسه جهت سلامت دانش آموزان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه استان خراسان جنوبی در راستا و جلوگیری از هرگونه حادثه خطرآفرین دستور تعطیلی و عدم فعالیت یکی از مدارس شهرستان بشرویه را صادر کرد.
کد خبر: ۱۲۶۷۱۷۵
|
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰ 22 October 2024
|
726 بازدید

احسان خسروی در پی بازدید از یکی مدارس شهر ارسک و اطلاع از وضعیت نامطلوب ساختمان این مدرسه، جهت جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی و حادثه ناگوار به مدیر آموزش و پرورش شهرستان بشرویه دستور تعطیلی این مدرسه را صادر کرد.

به گزارش تابناک به نقل از میزان؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه  گفت: با عنایت به گزارشات واصله مبنی بر وضعیت نامطلوب ساختمان مدرسه بنت الهدی واقع در شهر ارسک (سال ساخت ۱۳۳۴)، از این مدرسه بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت فضا‌های آموزشی دارای بافت فرسوده که نیازمند تعمیر، تجهیز و در موارد لزوم تخریب و بازسازی می‌باشد در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه قرار گرفته است.

وی افزود: رسالت اصلی نهاد آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی است و سلامت جسمی و روحی دانش آموزان به عنوان مهمترین رکن این مجموعه از دغدغه‌های دادستانی به عنوان مدعی‌العموم است، در همین راستا نظارت بر وظایف قانونی دستگاه‌ها و رعایت موازین قانونی و مقررات و نظامات دولتی در تأمین امنیت فضا‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفته و با جدیت پیگیری و دنبال می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه با تأکید بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم و حفظ سلامت عمومی جامعه گفت: در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و مواد ۲ و ۵ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، نظر به اینکه فضای آموزشی مذکور فاقد استحکام بنا و استاندارد‌های لازم جهت فعالیت است، مقرر شد از یوم جاری ضمن اتخاذ تدابیر لازم؛ مقدمات تعطیلی این واحد که در حال حاضر با ۶۹ دانش آموز فعال است، حداکثر پایان سال تحصیلی جاری فراهم و نتیجه اقدامات به این دادستانی گزارش شود.

احسان خسروی افزود: بدیهی است نظر به وضعیت خطرناک فضای آموزشی، فعالیت این واحد در سال تحصیلی بعد امکان پذیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با در نظر داشتن عدم ایراد لطمه به وضعیت تحصیلی دانش آموزان باید تا پایان سال جاری ترتیبی اتخاذ تا در راستای برقراری عدالت آموزشی دانش آموزان مدرسه شهدا و بنت الهدی در مدرسه الزهرا و دانش آموزان مدرسه الزهرا در مدرسه شهدا ثبت نام، و مدرسه بنت الهدی نیز تا زمان تعیین تکلیف از ناحیه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، و اخذ مجوز و ایمنی‌های لازم تعطیل شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات