پژوهشگر دانشگاه انگلیس:

نتانیاهو 140 میلیارد دلار خرج جنگ کرد

یک پژوهشگر دانشگاه آنگلیا راسکین انگلیس تاکید کرد که جنگ غزه 140 میلیارد دلار تاکنون برای کابینه اسرائیل هزینه داشته است.
کد خبر: ۱۲۶۷۲۵۲
|
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱ 22 October 2024
|
1233 بازدید

140 میلیارد دلار نتانیاهو خرج جنگ کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، زیاد الهاشمی کارشناس اقتصاد بین‌الملل و پژوهشگر دکتری دانشگاه آنگلیا راسکین در سمینار علمی بین‌المللی با عنوان کشمکش‌ها در خاورمیانه و تأثیر آن بر اقتصاد گفت هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم کابینه نتانیاهو برای جنگ به ۱۴۰ میلیارد دلار می‌رسد .

وی تأکید کرد اسرائیل ۱۵ میلیارد دلار برای جنگ یک ماه اخیر علیه لبنان هزینه کرده و طولانی‌تر شدن آن طبیعتاً به معنای هزینه‌های بیشتر و نیاز به تصویب بودجه اضافی برای سال ۲۰۲۴ است.

به گزارش وبگاه الجزیره،‌ این کارشناس عراقی تأکید کرد اقتصاد اسرائیل در سه‌ماهه آخر ۲۰۲۳ به دلیل جنگ غزه ۲۷ درصد رشد منفی داشت و در ۲۰۲۴ نیز انتظار می‌رود تا پایان سال رشد اقتصادی این رژیم به صفر برسند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی هزینه مستقیم جنگ در غزه را حدود 26 میلیارد اعلام کرده و در مجموع هزینه‌های کابینه نتانیاهو تا اوایل 2025 را بیش از 60 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.

اما مراکز پژوهشی رژیم صهیونیستی نیز پیش از جنگ لبنان از ارقام حدود 120 میلیارد دلار در خصوص هزینه‌های نتانیاهو برای جنگ غزه سخن به میان آورده بودند.

140 میلیارد دلار نتانیاهو خرج جنگ کرد

الهاشمی با اشاره به تأثیر کاهش ارزش شکل در برابر دلار بر فروپاشی بازارهای سهام اسرائیل گفت: برای مثال در بخش فناوری که ۳۱ درصد تولید ناخالص داخلی اسرائیل را تشکیل می‌دهند سرمایه‌گذاری خارجی کاهش‌یافته است.

وی در وبینار مذکور که مرکز پژوهش‌های دانشگاه جیهان در دهوک در شمال عراق و با حضور بیش از ۱۰۰ شخصیت سیاسی و اقتصادی از کشورهای مختلف جهان برگزار کرد، گفت: تغییر مسیر کشتی‌های حامل کالا از دریای سرخ به مسیرهای طولانی‌تر شده موجب افزایش قابل توجه نرخ حمل‌ونقل دریایی و هزینه‌های بیمه را به دلیل خطرهای امنیتی افزایش داده است.

این کارشناس با اشاره به تأثیر تنش‌ها در دریای سرخ بر حمل‌ونقل کالا به اروپا گفت از همین رو قیمت برخی کالاها در اروپا و آمریکا تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات