ابعاد تازه مساله رفع فیلترینگ از زبان مسعود پزشکیان:

تبدیل وعده کاندیدای ریاست جمهوری چهاردهم به مساله سران!

تدبیر اتخاذ شده برای حل این ماجرا قابل توجه است؛ تهیه گزارش در این باره در تخصصی‌ترین نهاد اجرایی کشور یعنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که قرار است با گزارش‌های دو قوه دیگر، تکمیل‌تر شود و فضا را برای تصمیم گیری در این ماجرا فراهم آورد.
کد خبر: ۱۲۶۷۳۰۵
|
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲ 22 October 2024
|
629 بازدید

تبدیل وعده کاندیدای ریاست جمهوری چهاردهم به مساله سران!

به طور خلاصه برای مردمی که منتظر هستند، بگویید که آیا فیلترینگ برداشته می‌شود یا نه؟ پزشکیان: «گفتم که آره؛ داریم کار می‌کنیم که!»

به گزارش «تابناک»، آنچه خواندید، بریده‌ای از مصاحبه و پرسش و پاسخ ساعتی قبل خبرنگار و رئیس جمهور در حاشیه حضور پزشکیان در مجلس شورای اسلامی است که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته و با عناوینی مانند تاکید دوباره رئیس جمهور بر رفع فیلترینگ در کشور، منعکس شده است.

اظهاراتی که امیدوار کننده‌تر به نظر می‌رسد اگر بدانیم مسعود پزشکیان تاکید کرده که در مسیر رفع فیلترینگ، گزارش تهیه شده توسط ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص، در نشست روز شنبه (۲۸ مهرماه ۱۴۰۳) سران قوا قرائت شده و مقرر گردیده که دو قوه دیگر نیز در این خصوص گزارش‌هایی تهیه و ارائه کنند.

به تاکید رئیس قوه مجریه، طرح مساله فیلترینگ در نشست سران سه قوه به این نتیجه منجر شده که قوه مقننه و قوه قضائیه هم گزارش‌هایی در این باره و احتمالا آسیب‌هایی که به دنبال داشته، تهیه نمایند تا در نهایت فرصت جمع بندی این مساله در عالی‌ترین سطح تصمیم گیری یعنی نشست سران قوا فراهم آید و به اتخاذ تصمیم منجر شود.

تعداد بازدید : 35

رویکردی تازه به مساله‌ای که به نظر می‌رسد ابعاد وسیع تری یافته و دیگر مساله دولت و وعده فردی که کاندیدای ریاست جمهوری چهاردهم بود، نیست، بلکه به کلان مساله کشور تبدیل شده که چاره جویی آن در دستور کار سران قوا قرار گرفته است. وضعیتی که ظاهرا وفاقی خاص برای حل آن در میان روسای سه قوه شکل گرفته که پزشکیان بر رفع فیلترینگ تاکید دارد.

تدبیر اتخاذ شده برای حل این ماجرا هم قابل توجه است؛ تهیه گزارش در این باره در تخصصی‌ترین نهاد اجرایی کشور یعنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که قرار است با گزارش‌های دو قوه دیگر، تکمیل‌تر شود و فضا را برای تصمیم گیری در این ماجرا فراهم آورد. رویکردی که به تاکید رئیس جمهور، رویکرد کارشناسی به این مساله است.

دستورکاری که این امیدواری را به دنبال دارد که مساله فیلترینگ یکبار برای همیشه حل و فصل شود و از بند آفت‌هایی مانند اعمال سلیقه و چندصدایی خلاص گردد. آفتی که اگر نبود، شاهد فیلتر شدن یکباره شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها و یا بدتر، امثال گوگل پلی (که بازار امن دانلود و بروزرسانی نرم افزار‌های اندرویدی است) و رواج گسترده انواع فیلترشکن در کشور نبودیم.

تبدیل وعده کاندیدای ریاست جمهوری چهاردهم به مساله سران قوا

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات