پیکر شهید سید هاشم صفی الدین کشف شد+زندگینامه رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان

منابع رسانه ای از کشف پیکر مطهر شهید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۶۷۳۱۱
|
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰ 22 October 2024
|
8999 بازدید

به گزارش سرویس بین الملل تابناک، منابع خبری از کشف پیکر سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان خبر می‌دهند.

العربیه در این زمینه اعلام کرده که پیکر هاشم صفی‌الدین بعد از ظهر سه‌شنبه یکم آبان در زیر آوارها در المریجه در الضاحیه بیروت پیدا شد.

 ارتش اسرائیل نیز در بیانیه‌ای رسما ترور هاشم صفی الدین را تایید کرد.

طبق اعلام یک منابع لبنانی و عبری، حزب‌الله عصر امروز به پیکر سید هاشم صفی الدین که در بمباران ۳ هفته پیش از سوی رژیم صهیونسیتی مفقود شده بود، دسترسی پیدا کرده است.

همراه با سید هاشم صفی الدین چند نفر دیگر نیز به شهادت رسیده‌اند که اعلام خواهد شد.

این در حالی است که این خبر توسط حزب الله لبنان تایید نشده است.

سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان بود. از او به‌عنوان نفر دوم حزب‌الله و جانشین شهید سید حسن نصرالله یاد می‌شد اگرچه حزب الله این موضوع را اعلام نکرده بود.

 صفی‌الدین از زمان تأسیس حزب‌الله لبنان در سال ۱۹۸۲م عضو این حزب بوده و از سال ۱۹۹۴م، ریاست شورای اجرایی حزب‌الله را بر عهده دارد از‌این‌رو بر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی حزب‌الله نظارت داشت. وی در سال ۲۰۱۷م در فهرست تحریم‌های ایالات متحده امریکا قرار گرفته بود.

وی پسرخاله شهید سید حسن نصرالله، در سال ۱۹۶۴ در جنوب لبنان در خانواده‌ای سرشناس در منطقه به دنیا آمد. او در دهه ۱۹۸۰ به همراه خویشاوند خود حسن نصرالله برای تحصیل علوم دینی راهی شهر قم شد. 

در سال ۱۹۸۳ با دختر محمدعلی الامین از اعضای شورای قانونگذاری شورای اسلامی شیعیان لبنان ازدواج کرد. در سال ۱۹۹۴، نصرالله، هاشم صفی‌الدین را به عنوان رئیس منطقه بیروت حزب‌الله منصوب کرد. او سپس در سال ۱۹۹۵ ریاست شورای جهاد را که مسئول فعالیت‌های نظامی حزب‌الله بود بر عهده گرفت. در سال ۱۹۹۸، صفی‌الدین به عنوان مسئول شورای اجرایی ارتقا یافت.

پسر سید هاشم، رضا صفی‌الدین داماد سردار شهید قاسم سلیمانی است. برادر او عبدالله صفی‌الدین نیز نماینده حزب‌الله در ایران است.

هاشم صفی‌الدین در دوره تحصیل در قم از تفکر سیاسی پیرامون نظریه ولایت فقیه که توسط امام خمینی مطرح شده بود، تأثیر پذیرفت. وی در یکی از کتاب‌های خود به این نظریه پرداخته است.

پیشتر کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داده بود که در یک حمله بمب‌های اسرائیل به داخل مخفیگاه هاشم صفی‌الدین در ضاحیه بیروت اصابت کرده است و کانال ۱۳ اسرائیل هم خبر داده که مقامات امنیتی اسرائیل با ابراز «خوش‌بینی محتاطانه» اعلام کرده‌اند که این ترور موفقیت‌آمیز بوده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات