هشدار رگبار شدید و بارش برف در ۲۲ استان کشور

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی از امروز در ۲۲ استان کشور و رگبار باران، رعد و برق در نواحی گرمسیر وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و بارش برف و مه در ارتفاعات هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۶۸۰۳۹
|
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴ 26 October 2024
|
6794 بازدید

به گزارش «تابناک»، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه‌های بارشی و افزایش گرادیان فشاری از امروز (۵ مهر) تا روز دوشنبه (۷ مهر) بسیاری از استان‌های کشور را فرا می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، از شنبه ۱۴۰۳/۰۸/۰۵، فعالیت سامانه بارشی جدیدی در کشور آغاز شده که انتظار می‌رود تا دوشنبه ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ ادامه داشته باشد. این سامانه موجب رگبار باران، رعد و برق در نواحی گرمسیر، و وزش باد شدید موقت خواهد شد. همچنین در نقاط مستعد، گرد و خاک ایجاد می‌شود و دما به صورت محسوس کاهش می‌یابد. در ارتفاعات و مناطق سردسیر نیز بارش برف و مه پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه امروز شنبه تأثیراتی در استان‌های اردبیل، دامنه و ارتفاعات مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، شمال و غرب فارس، نیمه شرقی خوزستان، ارتفاعات هرمزگان، شرق لرستان، نوار غربی و جنوبی اصفهان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهد داشت.

فردا یک‌شنبه دامنه تأثیر این سامانه گسترش خواهد یافت و شامل اردبیل، گلستان، ارتفاعات در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، سمنان، تهران و البرز، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، نیمه شمالی کرمان، شمال فارس، غرب و جنوب یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات و دامنه در هرمزگان می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که روز دوشنبه نیز شمال و شرق خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه در استان‌های هرمزگان و کرمان تحت تأثیر بارش‌ها قرار بگیرند.

احتمال صاعقه و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به سبب بارش برف

مخاطرات ناشی از این سامانه شامل اختلال در مسافرت‌های جاده‌ای، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، در نواحی گرمسیر احتمال صاعقه و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به سبب بارش برف خواهد بود. همچنین احتمال ریزش سنگ و رانش کوه وجود خواهد داشت که ممکن است به سازه‌های موقت خسارت وارد کند.

به شهروندان توصیه می‌شود که در مسافرت‌های جاده‌ای به ویژه در نواحی کوهستانی احتیاط داشته باشند، از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند و در فعالیت‌های کوه‌نوردی و چرای دام احتیاط کنند؛ همچنین لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی از دیگر توصیه‌ها است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟