الزام درج قیمت روی کالا

قیمت درب کارخانه: محاسبه بهای تمام شده کالا در چهارچوب ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت به علاوه حداکثر 15 درصدی سود برای واحدهای تولیدی، خدماتی و وارداتی.
کد خبر: ۱۳۱۰۴
|
۱۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۱ 30 June 2008
|
4512 بازدید
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : درج قیمت مصرف کننده روی کالا و رعایت ضرایب سود عمده فروشی و خرده فروشی و پخش و توزیع کالا ، الزامی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این کار در چارچوب تنظیم بازار و تشدید نظارت ، بازرسی و برخورد با تخلف های اقتصادی واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و ضرورت کنترل دقیق عملکرد واحدهای اقتصادی در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان و قوانین نظام صنفی کشور، انجام می شود.

این سازمان تصریح کرده است :اخبار رسیده حاکی از درج غیرواقعی قیمت ها بر روی برخی از کالاها با هدف رعایت نکردن سود قانونی تولید کننده ، عمده و خرده فروشی و یا کارمزد پخش سراسری با هدف ایجاد انگیزه واحدهای توزیع کننده جهت فروش بیشتر محصولات و انتفاع بیشتر صورت می گیرد و تخفیف های ویژه در ذیل صورتحساب فروش به قیمت درب کارخانه تا 50 درصد اعمال می شود که نشان دهنده محاسبه نکردن دقیق قیمت تمام شده و سودهای غیر متعارف تولید است می باشد.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری که در سایت اینترنتی سازمان حمایت به نشانی www.cppo.ir اعلام شده افزوده است:این قیمت ها به معنی ابلاغ عمومی است و همه واحدهای تولیدی و توزیعی موظف به رعایت آن هستند و هر گونه تخلف در این زمینه توسط بازرسین این سازمان و سازمان های بازرگانی سراسر کشور پیگیری و با تخلفات با شدت برخورد می شود.

قیمت درب کارخانه: محاسبه بهای تمام شده کالا در چهارچوب ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت به علاوه حداکثر 15 درصدی سود برای واحدهای تولیدی، خدماتی و وارداتی.

2- ضریب عمده فروشی نسبت به قیمت خرید از کارخانه یا مبادی تامین ، ‌اعمال می شود و اعمال ضریب خرده فروشی نسبت به قیمت عمده فروشی است و هزینه حمل بین شهری بدون تاثیر در ضرایب عینا به قیمت های خرده فروشی و عمده فروشی اضافه می شود.

3- خدمات پخش سراسری از درب کارخانه ها و منابع تامین اولیه به صورت حمل و تحویل تا درب مغازه در سراسر کشور در مورد شرکت هایی که خدمات پخش آنها در کشور به تایید اداره کل دفتر توسعه بازار کالا و خدمات و نظارت بر استانداردهای مصرف وزارت بازرگانی رسیده باشد به طور متوسط 10 درصد بابت سود و مجموعه هزینه ها تا تحویل درب مغازه است.

4- ضریب عمده فروشی یا پخش سراسری، منطقه ای و استانی حداکثر ضریبی است که در فاصله قیمت های درب کارخانه یا فروش وارد کننده تا قیمت مصرف کننده قابل لحاظ است و وجود هر عامل یا واسطه دیگری در این فاصله که موجب افزایش ضریب شود مجاز نیست و اعمال ضرایب مجدد تخلف است.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۱
يكي دو سالي است بسياري از توليد كنندگان قيمت مصرف كننده را در شهر محل توليد درج كر ده و هزينه نمايندگي هاي پخش و خرده فروشي را در شهرستان ها به عهده خريدار گذاشته اند كه اين مبلغ گاهي 15 تا 20 درصد به قيمت مصرف كننده شهرستاني اضافه مي شود. مثلا شير ...به قيمت 750 تومان در تهران ، در شهرستانها به قيمت 850 تا 900 تومان به دست مشتري مي رسد؟
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟