سرقت مسلحانه برای سفر به آمریکا

این دزد عجیب وقتی به اتهام سرقت مسلحانه و حمل سلاح در شعبه 1144 دادگاه بعثت پای میز محاکمه رفت به قاضی رحیمی گفت: خانه‌ام در شمال تهران و پدرم یک مهندس پولدار است. بیکار هستم و پدرم ماهانه یک‌میلیون و 500 هزار تومان به عنوان خرجی به من و همسرم می‌دهد. مشکل مالی ندارم اما آرزو دارم به خارج از کشور بروم.
کد خبر: ۱۳۵۴۷۵
|
۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۱ 11 December 2010
|
3739 بازدید
قدس: پسر یک مهندس ثروتمند به جرم سرقت مسلحانه باید 5 سال پشت میله‌های زندان بماند. این دزد مسلح که آرزوی زندگی در آمریکا را داشت در تعقیب و گریز با ماموران پلیس بازداشت شد.

5 شهریورماه سال جاری پسر جوانی وقتی در خیابان شریعتی، حوالی خیابان یخچال سوار بر خودروی پژو 206 خود شد ناگهان مرد مسلحی کنارش نشست و اسلحه را به سمتش نشانه رفت و...

ساعتی بعد پسر جوان در حالی که بشدت وحشت‌زده بود به کلانتری 124 قلهک مراجعه کرد و گفت: وقتی سوار بر خودرویم شدم، بلافاصله مردی در صندلی جلو نشست و با تهدید اسلحه از من خواست هر چه او می‌گوید انجام دهم.

پس از پشت سر گذاشتن مسافتی وارد خیابانی خلوت شدیم و بعد او با اسلحه کمری‌اش اقدام به شلیک کرد اما من شانس زنده ماندن را از دست ندادم چون وقتی ماشه را چکاند، فشنگ گیر کرد. بعد با عصبانیت چاقویی درآورد و با لگد مرا به بیرون از خودرو انداخت.

وی افزود: دزد مسلح با سرقت خودرویم پا به فرار گذاشت و من برای شکایت به کلانتری آمدم. پس از ادعاهای این مرد، تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت با هماهنگی دستگاه قضایی ماموریت یافتند تا راز این پرونده را افشا کنند.

در نخستین شاخه از بررسی‌ها مالباخته‌ در اداره پلیس آگاهی حاضر شد و به ترسیم چهره دزد مسلح پرداخت. راننده پژو 206 مدعی شد که دزد مسلح عینک دودی به چشم داشته و به خوبی موفق نشده چهره وی را شناسایی کند. چهره‌ متهم فراری با عینک دودی ترسیم شد و به‌عنوان تنها سرنخ تحت بررسی‌های ویژه قرار گرفت.

در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت 2 روز بعد در 8 شهریورماه سال جاری پلیس در حوالی خیابان شریعتی به یک خودروی پژو 206 مظنون شد و از وی مدارک خواست. راننده که کسی جز همان دزد فراری نبود، از داخل کیفش به جای مدارک یک گاز اشک‌آور بیرون آورد و به چهره پلیس زد و پا به فرار گذاشت و ماموران به تعقیب وی پرداختند تا اینکه فراری را به دام انداختند.

وی در ابتدا خود را «مرتضی» 30 ساله معرفی کرد اما وقتی پیش روی بازپرس ایستاد مدعی شد نام اصلی‌اش «منصور» است و برای اینکه قصد رفتن به آمریکا را داشته نام خود را به دروغ گفته است تا برایش سابقه نشود.

این دزد عجیب وقتی به اتهام سرقت مسلحانه و حمل سلاح در شعبه 1144 دادگاه بعثت پای میز محاکمه رفت به قاضی رحیمی گفت: خانه‌ام در شمال تهران و پدرم یک مهندس پولدار است. بیکار هستم و پدرم ماهانه یک‌میلیون و 500 هزار تومان به عنوان خرجی به من و همسرم می‌دهد. مشکل مالی ندارم اما آرزو دارم به خارج از کشور بروم.

وی ادامه داد: اسلحه را چند ماه پیش به قیمت 270 هزار تومان خریدم و تصمیم گرفتم برای تفریح دزدی کنم!

وی که 10 سال است اعتیاد دارد، در ادامه گفت: آن روز اسلحه همراهم بود نمی‌دانم چطور شد از راننده خودروی پژو 206 خوشم آمد و نقشه دزدی را اجرا کردم. احساس می‌کنم تحت تاثیر مواد دست به سرقت زدم.

پس از اقرار این دزد مسلح، قاضی رحیمی وی را به 3 سال زندان محکوم کرد. این در حالی است که قاضی دادگاه انقلاب این متهم را به جرم حمل سلاح به 2 سال زندان محکوم کرده است. بدین ترتیب مرد مسلح باید 5 سال پشت میله‌های سلول بماند.

  
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟