رفتن به محتوای اصلی
آخرین خبرآمار مجردهای در سن باروری به ۱۴میلیون نفر رسید +اینفو
44بازدید
۶

کدام کشور بالاترین حقوق را می‌دهد؟!

لوکزامبورگ با حداقل دستمزد ماهانه ۲۷۰۴ یورو در سال ۲۰۲۶ بالاترین سطح حداقل دستمزد را در میان کشورهای اتحادیه اروپا ثبت کرده است.

کدام کشور بالاترین حقوق را می‌دهد؟!

 

نخستین آمارهای حداقل دستمزد سال ۲۰۲۶ اروپا نشان می‌دهد که از اول ژانویه سال جاری، ۲۲ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا دارای حداقل دستمزد ملی بوده‌اند. دانمارک، ایتالیا، اتریش، فنلاند و سوئد همچنان در فهرست کشورهایی قرار دارند که حداقل دستمزد ملی را ندارند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ بر اساس این داده‌ها، در هشت کشور عضو اتحادیه اروپا حداقل دستمزد ماهانه کمتر از ۱۰۰۰ یورو است. بلغارستان با ۶۲۰ یورو، پایین‌ترین حداقل دستمزد را دارد و پس از آن لتونی (۷۸۰ یورو)، رومانی (۷۹۵ یورو)، مجارستان (۸۳۸ یورو)، استونی (۸۸۶ یورو)، اسلواکی (۹۱۵ یورو)، جمهوری چک (۹۲۴ یورو) و مالت (۹۹۴ یورو) قرار دارند.

در هشت کشور دیگر، حداقل دستمزد ماهانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو تعیین شده است. یونان با ۱۰۲۷ یورو، کرواسی ۱۰۵۰ یورو، پرتغال ۱۰۷۳ یورو، قبرس ۱۰۸۸ یورو، لهستان ۱۱۳۹ یورو، لیتوانی ۱۱۵۳ یورو، اسلوونی ۱۲۷۸ یورو و اسپانیا با ۱۳۸۱ یورو در این گروه قرار می‌گیرند.

در مقابل، ۶ کشور حداقل دستمزد بالاتر از ۱۵۰۰ یورو در ماه را دارند. فرانسه با ۱۸۲۳ یورو، بلژیک ۲۱۱۲ یورو، هلند ۲۲۹۵ یورو، آلمان ۲۳۴۳ یورو، ایرلند ۲۳۹۱ یورو و لوکزامبورگ با ۲۷۰۴ یورو بالاترین سطوح حداقل دستمزد را ثبت کرده‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که بالاترین حداقل دستمزد در اتحادیه اروپا، ۴.۴ برابر پایین‌ترین حداقل دستمزد است، با این حال، پس از در نظر گرفتن تفاوت سطح قیمت‌ها میان کشورها و محاسبه بر اساس استاندارد قدرت خرید (PPS)، این فاصله به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد. بر این اساس، حداقل دستمزدها از ۸۸۶ واحد استاندارد قدرت خرید در ماه در استونی تا ۲۱۵۷ واحد استاندارد قدرت خرید در آلمان متغیر است و نسبت بالاترین به پایین‌ترین سطح به ۲.۴ برابر می‌رسد.

بر پایه شاخص استاندارد قدرت خرید، کشورهای دارای حداقل دستمزد ملی در اتحادیه اروپا به سه گروه تقسیم می‌شوند. گروه نخست شامل کشورهایی با حداقل دستمزد بالاتر از ۱۵۰۰ استاندارد قدرت خرید در ماه است که آلمان، لوکزامبورگ، هلند، بلژیک، ایرلند، فرانسه، لهستان و اسپانیا را در بر می‌گیرد.

گروه دوم حداقل دستمزدهایی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ استاندارد قدرت خرید در ماه دارد و شامل اسلوونی، لیتوانی، کرواسی، رومانی، پرتغال، یونان، قبرس، مجارستان، مالت، اسلواکی، بلغارستان و جمهوری چک می‌شود.

گروه سوم نیز کشورهایی با حداقل دستمزد کمتر از ۱۰۰۰ استاندارد قدرت خرید در ماه لتونی و استونی را شامل می‌شود.

یورواستات گزارش کرد، در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۵، سه کشور اسلواکی، بلغارستان و جمهوری چک در سال ۲۰۲۶ به گروه بالاتر منتقل شده‌اند و حداقل دستمزد آنها اکنون از ۱۰۰۰ واحد استاندارد قدرت خرید در ماه فراتر رفته است.

Googleافزودن تابناک به منابع ترجیحی گوگل

تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اشتراک گذاری

گزارش خطای خبر

اگر اشتباهی در این خبر دیدید، به تحریریه اطلاع دهید.

نظرات بینندگان

انتشار یافته:
۶
در انتظار بررسی:
۲
غیرقابل انتشار:
۰
مرتضی

اگر نیت مقایسه هست اول حقوق خودمان رو بگین بعد کشورهای دیگه.

ناشناس

کمترین حقوق رو سازمان جهاددانشگاهی در ایران میده 80 دلار

ناشناس

الان این گزارش چه تاثیری بر حقوقای ۱۰۰ دلاری ما داره؟ قراره غصه و حسرت بخوریم یا چی؟

علی

ولی حداقل حقوق درایران ماهانه حدود ۶۵ دلارهست که کمترین درجهان است، واقعا بسیارشرم آورهست که حقوق ماهانه یک کارگردرایران اینقدر کمترین باشد.

ناشناس

بیشترین حقوق رو مطابق با خبرگزاری های داخلی و صدا و سیما ایران میده

حاج بهروز

مال ما 100 دلار!

دیدگاه خود را بنویسید

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تابناک در صفحهٔ اصلی گوشی

با افزودن تابناک به صفحهٔ اصلی، همین نسخهٔ سایت را با یک لمس باز کنید.

  1. در مرورگر، دکمهٔ اشتراک‌گذاری را بزنید. این دکمه ممکن است داخل منوی مرورگر باشد.
  2. گزینهٔ افزودن به صفحهٔ اصلی (Add to Home Screen) را انتخاب کنید.
  3. اگر گزینهٔ Open as Web App نمایش داده شد، آن را روشن نگه دارید و افزودن (Add) را بزنید.

اگر این گزینه را نمی‌بینید، صفحه را در مرورگر Safari باز کنید.