معمای تصادف مرگبار در اتوبان اسبدوانی

برادرم شیشه خودرو را پایین داد تا علت رفتار آنها را بپرسد اما ناگهان فریاد او را شنیدم و زمانی که چهره‌اش را دیدم، با صورت غرق در خون و بینی شکسته او مواجه شدم؛ یکی از آنها با شیشه قلیان به صورت برادرم کوبیده بود. در همین هنگام متوجه برخورد جسمی به خودرو شدم و وقتی به جلوی آن نگاه کردم، موتور به زیر خودرو رفت.
کد خبر: ۱۴۳۰۸۹
|
۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸ 18 January 2011
|
12089 بازدید
وطن امروز: یک ترمز شدید کافی بود تا راننده نیسان دقایقی بعد، موتورسواران را نقش زمین کرده و به قتل برساند.

عصر 14 تیر سال 87، مأموران پلیس تهران، از طریق مرکز فوریت‌های پلیس، از وقوع یک تصادف شدید در بزرگراه اسبدوانی باخبر شدند. ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند 2 جوان موتورسوار بودند، بعد از تصادف با خودروی نیسان بشدت مجروح شده‌اند که ساعتی بعد از انتقال به بیمارستان هر دوی آنها به نام‌های محمدرضا و میثم به کام مرگ فرورفته‌اند.

شاهدان حادثه و همراهان قربانیان حادثه مدعی شدند که این حادثه تصادف نبوده بلکه راننده خودروی نیسان به عمد موتور قربانیان را به زمین زده و سپس آنها زیر خودرو رفته و جان سپرده‌اند.

دو روز از حادثه گذشته بود که راننده خودروی نیسان با مراجعه به پلیس آگاهی،‌ خودش را به ماموران معرفی کرد و بعد از اعترافات وی، قرار مجرمیت‌اش به اتهام دو قتل عمدی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. این راننده خشمگین پسی از محاکمه از سوی قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به 2 بار قصاص محکوم شدند که قضات شعبه 11 دیوانعالی کشور آن را نپذیرفته و اقدام راننده را قتل غیرعمد شناختند.

جلسه محاکمه راننده خشمگین این بار در شعبه 74 دادگاه کیفری برگزار شد که خانواده 2 موتوسوار خواستار مجازات مرگ وی شدند.

در ادامه جلسه راننده مجرم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام قتل عمد را قبول ندارد، گفت: روز حادثه از اتوبان دماوند به سمت تهران‌پارس در حرکت بودم. یک لحظه موتوسیکلتی که در وسط اتوبان خراب شده بود نظرم را جلب کرد؛ در همین هنگام یک موتوسیکلت دیگر از سمت راست من قصد داشت به طرف دیگر اتوبان برود که مجبور شدم ترمز شدیدی بگیرم.

وی ادامه داد: به راه خود ادامه دادیم که یک موتوسیکلت به کنار خودروی من آمد و به خاطر ترمز شدیدی که کرده بودم شروع به ناسزاگویی کرد؛ تعداد موتوسیکلت‌ها زیاد شد و من با وجود خواسته آنها مبنی بر توقف، سرعتم را زیاد کردم تا فرار کنم.

متهم گفت: برادرم شیشه خودرو را پایین داد تا علت رفتار آنها را بپرسد اما ناگهان فریاد او را شنیدم و زمانی که چهره‌اش را دیدم، با صورت غرق در خون و بینی شکسته او مواجه شدم؛ یکی از آنها با شیشه قلیان به صورت برادرم کوبیده بود. در همین هنگام متوجه برخورد جسمی به خودرو شدم و وقتی به جلوی آن نگاه کردم، موتور به زیر خودرو رفت.

وی گفت: تصمیم گرفتم برادرم را به بیمارستان برسانم؛ حدود یک ساعت بعد به صحنه حادثه برگشتم اما فقط یک خودروی پلیس دیدم که از ترس فرار کردم. در انتهای اظهارات شاهدان حادثه که برخی از آنها نزدیک به اظهارات متهم بود، قاضی تردست بعد از ختم و تجدید جلسه دستور دعوت کارشناسان راهنمایی و رانندگی در جلسه بعد را صادر کرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟