شکایت هنرپیشه سرشناس از یک باند مجازی

این باند در روزنامه‌‌ها آگهی می‌دادند و برای جذب هنرجو ادعا داشتند يك هنرپیشه معروف استاد بازیگری‌شان است.
کد خبر: ۱۴۸۷۶۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۱ 17 February 2011
|
6801 بازدید
قدس: اعضای باندي که با سوءاستفاده از شهرت يك هنرپیشه‌ سرشناس و به بهانه آموزش بازیگری، از مردم کلاهبرداری می‌كردند تحت تعقیب قرار گرفتند.

این باند در روزنامه‌‌ها آگهی می‌دادند و برای جذب هنرجو ادعا داشتند يك هنرپیشه معروف استاد بازیگری‌شان است.

بهمن‌ماه سال جاری بازیگر مشهور سینما و تلویزیون به دادسرای جرائم رایانه‌ای رفت و پرده از اقدامات کلاهبرداران دنیای مجازی برداشت.

این بازیگر سرشناس به بازپرس پرونده گفت: وقتی از دوستان و آشنایان شنیدم که در آموزشگاهی جز شرکت خودم مربی بازیگری هستم شوکه شدم. چون در این مدت در هیچ موسسه‌ای، آموزش هنرپیشگی نداده بودم. مدت‌ها بود که از اطرافیان می‌شنیدم تراکت‌های تبلیغاتی از سوی موسسه‌ای با نام من دانشجو و کارآموز جذب می‌کند.

روزهای نخست با بی‌اعتنایی از این مسائل عبور می‌کردم و تصور می‌کردم اشتباه می‌کنند ولی وقتی متوجه شدم این تیم کلاهبردار با راه‌اندازی سایتی در دنیای مجازی با سوءاستفاده از نام من دست به جذب دختران و پسران جوان جویای شهرت می‌زنند به اینترنت مراجعه کردم و دیدم که یک گروه، سایتی تاسیس کرده‌اند و با تبلیغات فریبنده اعتماد کارآموزان را جلب می‌کنند.

بازیگر سرشناس در ادامه گفت: این کارگاه آموزشی قلابی با گرفتن پول‌های زیاد از مشتریان توانسته است دانشجویان بسیاری را جذب کند. این مرد که از هنرپیشه‌های قدیمی است در ادامه گفت: این موسسه با سوءاستفاده از نام من به عنوان مدیریت کارگاه آموزشی در خیابان ولی‌عصر به کلاهبرداری‌های میلیونی دست زده است.

با ادعاهای بازیگر سینما و تلویزیون و با دستور بازپرس پرونده، دستگیری این کلاهبرداران در دستور کار پلیس دنیای مجازی قرار گرفت. مهندسان پلیس رایانه‌ به جست‌وجو در شبکه‌ها پرداختند. تحقیقات نشان می‌داد یک باند پشت این کلاهبرداری سازمان یافته قرار دارد. تیم‌های کارآگاهان با دستور ویژه بازپرس دادسرای جرائم رایانه‌ای تهران ابتدا با گشت‌های اینترنتی به جست‌وجو در سایت‌های مجازی پرداختند تا بتوانند سرنخی از این تیم کلاهبرداری ردیابی کنند.

تحقیقات نشان می‌داد این گروه کلاهبردار با راه‌اندازی موسسه‌ای به جذب هنرجو می‌پردازد و پول‌های کلانی از مشتریان می‌گیرد. این گروه، به صورت اینترنتی و دادن کارت‌های ویزیت و چاپ تراکت در سطح تهران با تبلیغات وسیعی به اغفال جوانان جویای نام پرداخته و با سوءاستفاده از نام هنرپیشه سرشناس اعتماد هنرجویان را جلب کرده است. تحقیقات برای دستگیری این باند حرفه‌ای ادامه دارد تا زوایای پنهان پرونده آشکار شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟