جزئیات دزدی‌های شبانه طراح دکوراسیون

خرداد‌ماه سال‌جاری، ماموران کلانتری 160 خزانه تهران در جریان سرقت از خانه‌های جنوب پایتخت قرار گرفتند که در نیمه‌های شب رخ می‌داد. سرقت شبانه زمانی صورت می‌گرفت که مالباخته‌ها در خانه نبودند. آنها وقتی بازمی‌گشتند متوجه شکستن قفل آپارتمان خود شده و وقتی وارد می‌شدند ناباورانه در برابر سرقت جواهرات، اشیای عتیقه، پول و لپ‌تاپ خود می‌شدند.
کد خبر: ۱۵۱۱۵۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳ 01 March 2011
|
3624 بازدید
قدس:‌ طراح دکوراسیون با همدستی بچه‌محل قدیمی در تاریکی شب سناریوی دزدی میلیونی از خانه‌ها را کلید می‌زد.

طراح دکوراسیون در حالی به اتهام سرقت باید 8 سال پشت میله‌های سلول بماند که با شکایت‌های تازه‌ای پرونده‌اش بار دیگر در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای بعثت مطرح شده است.

خرداد‌ماه سال‌جاری، ماموران کلانتری 160 خزانه تهران در جریان سرقت از خانه‌های جنوب پایتخت قرار گرفتند که در نیمه‌های شب رخ می‌داد. سرقت شبانه زمانی صورت می‌گرفت که مالباخته‌ها در خانه نبودند. آنها وقتی بازمی‌گشتند متوجه شکستن قفل آپارتمان خود شده و وقتی وارد می‌شدند ناباورانه در برابر سرقت جواهرات، اشیای عتیقه، پول و لپ‌تاپ خود می‌شدند.

با اعلام این گزارش، تیمی از ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت با دریافت دستور قضایی، دستگیری دزدان شبانه را در دستور کار خود قرار دادند. هیچ ردی از متهمان نبود تا اینکه همسایه یکی از مالباخته‌ها که در روز حادثه مردی را در حال فرار دیده بود نزد پلیس مراجعه کرد و به چهره‌نگاری رایانه‌ای پرداخت.

تنها سرنخ تصویر چهره‌نگاری متهم بود که تیم تحقیق به بررسی آلبوم مجرمان پرداخت و ردی از یک دزد سابقه‌دار به دست آورد. این متهم سابقه‌دار به نام «حسن» به اتهام دزدی از گاوصندوق دستگیر و با سپردن قرار وثیقه آزاد شده بود. در حالی که بررسی‌های پلیسی ادامه داشت همدست این دزد از سوی یکی از مالباخته‌ها شناسایی شد و در مرداد‌ماه سال‌جاری در پارکی حوالی خزانه دستگیر شد.

با راهنمایی «سیاوش» متهم دستگیر شده، همدست سابقه‌دار وی نیز شناسایی و بازداشت شد. 2 دزد که دوست و بچه‌ محل قدیمی هستند در بازجویی‌ها به 37 دستبرد از خانه‌ها اقرار کردند. آنها مدعی بودند که در نیمه‌های شب زنگ خانه را می‌زدند و چنانچه صاحبخانه در خانه نبود با شکستن قفل یا شیشه‌ها وارد ساختمان شده و توطئه سرقت پول، جواهرات و عتیقه را اجرا می‌کردند.

طراح این دزدی، حسن که سابقه سرقت از گاوصندوق مغازه‌ای را دارد پس از محاکمه در شعبه 1156 دادگاه بعثت به اتهام این سرقت به 5 سال زندان و به جرم دزدی از 37 خانه به 3 سال زندان، رد مال و 74 ضربه شلاق محکوم شد. سیاوش همدست وی نیز به 3 سال زندان، رد مال و 74 ضربه شلاق محکوم شد تا اینکه شکایت تازه‌ای پیش‌روی بازپرس بخشوده از شعبه چهارم دادسرای بعثت قرار گرفت.

مرد جوانی چند روز پیش نزد بازپرس بخشوده گفت: مدتی خارج از کشور بودم. وقتی برگشتم متوجه شدم که دزد خانه‌ام بازداشت شده و برای شکایت به دادسرا آمدم. وی افزود: مرداد‌ماه سال‌جاری وقتی به خانه برگشتم متوجه شکستن قفل خانه‌ام شدم، یک سرویس جواهرات برلیان، مقداری پول چند سکه و 2 ساعت گرانقیمت از خانه‌ام دزدیده شده بود. از این 2 پسر شکایت دارم. پس از شکایت این مرد، دزدان شبانه به دادسرا احضار شدند.

حسن که باید 5 سال پشت میله‌های زندان بماند در این دزدی خود را بی‌گناه دانست و گفت: من و دوستم از 37 خانه سرقت کرده‌ایم، این شکایت تازه‌ را قبول نداریم.

این مرد 27 ساله که طراح دکوراسیون است، گفت: زندگی خوبی داشتم. همسر و یک بچه دارم اما زمانی‌که در دام شیشه گرفتار شدم، زندگیم سیاه شد. کارم را از دست دادم. ناچار بودم برای خرج مواد دست به دزدی بزنم. یک‌بار از گاوصندوق مغازه‌ای پول دزدیدم تا اینکه با همدستی سیاوش که از دوستان قدیمی‌ام است نقشه دزدی از خانه‌ها را کشیدیم.

وی افزود: شبانه و در تاریکی شب به کمین می‌نشستیم و وقتی مطمئن می‌شدیم که کسی در خانه نیست با شکستن قفل در آپارتمان وارد خانه شده و دست به سرقت می‌زدیم. من و دوستم هر 2 اعتیاد به شیشه و مواد روان‌گردان داریم و همه این دزدی‌ها به خاطر تامین هزینه‌ مواد بود.

سیاوش همدست این مرد گفت: وقتی همسرم مرا ترک کرد. در دام مواد گرفتار شدم. جدایی از همسرم تاثیر بدی در روحیه‌ام گذاشت. برای تامین مواد نیز ناچار بودم دست به دزدی بزنم. وقتی حسن پیشنهاد دزدی را داد پذیرفتم و... .

بررسی‌ها درباره شکایت تازه ادامه دارد تا زوایای پنهان پرونده آشکار شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟