مخالفت مردم یمن با طرح پیشنهادی سعودی

"مُعتز القرشی" روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم با اشاره به اینکه علی عبدالله صالح مشروعیت خود را از دست داده است، افزود: عربستان درصدد یافتن راه خروجی باعزت برای وی و خانواده اش است.
کد خبر: ۱۵۸۱۵۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۲ 12 April 2011
|
3931 بازدید
رئیس اتحادیه دانشجویان یمنی در سوریه بر مخالفت مردم کشورش با طرح عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حل و فصل بحران تاکید کرد و گفت: این طرح به نفع علی عبدالله صالح است و انقلاب ملت یمن را دور می زند.

"مُعتز القرشی" روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم با اشاره به اینکه علی عبدالله صالح مشروعیت خود را از دست داده است، افزود: عربستان درصدد یافتن راه خروجی باعزت برای وی و خانواده اش است.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه و طرح شورای همکاری خلیج فارس به نفع رئیس جمهوری یمن است و به همین سبب مخالفان یمنی، احزاب "دیدار مشترک" و همه مردم یمن با پیشنهاد این کشورها مخالفت کرده اند؛ زیرا آنچه در این طرح آمده ، اهانتی بزرگ به خونهای مردم یمن است.

القریشی اظهارداشت، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نمی خواهند یمن قدرت پیدا کند چون یمن قدرتمند را تهدیدی برای منافع خود می دانند.

وی افزود: آنها دائما با آمریکا برضد مردم یمن همدستی می کنند و درواقع علی عبدالله صالح مجری نقشه های آمریکا و کشورهای استعماری در یمن است ؛ اما همه خوب می دانند که در سایه یک رهبری واقعی ، مردم یمن اجازه اجرای این نقشه ها را نخواهند داد.

القرشی تاکید کرد: مردم یمن از آغاز انقلاب خواسته های اصلی خود از جمله برکناری فوری رژیم و محاکمه علی عبدالله صالح و اطرافیان وی به علت کشتار مردم در دوران زمامداری  را مطرح کرده اند.

وی گفت: صالح  برای تضمین خروج امن خود و خانواده اش از کشور ، به دنبال میانجیگری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و در این میان شاهد بازی با الفاظ از جمله برکناری فوری یا انتقال قدرت هستیم.

رئیس اتحادیه دانشجویان یمنی در سوریه تاکید کرد: مردم یمن که تا روز دوشنبه 461 شهید و بیش از 3 هزار زخمی داده اند ادامه حضور علی عبدالله صالح در قدرت را نمی پذیرند و می خواهند وی را پشت میله های زندان عدالت ببینند.

وی افزود: مردم یمن هرگز نمی پذیرند که با انتقال اختیارات رئیس جمهوری به معاونش، عبدالله صالح به عنوان نماد رژیم فاسد گذشته از پیگرد و تعقیب قانونی رهایی یابد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات