پدر و مادر، گروگان فرزند شيشه‌اي

بشدت دچار توهم بودم و صدايي به من مي گفت كه با كشتن آنها راحت‌تر مي‌توانم اموالشان را تصاحب كنم. بنابراين ابتدا با چاقو پدرم را زخمي كردم و بعد دست و پاي والدينم را بسته و در اتاق زنداني كردم.
کد خبر: ۱۵۸۲۱۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲ 13 April 2011
|
3517 بازدید
جام جم: مرد معتادي كه پس از مصرف شيشه، پدر و مادرش را به گروگان گرفته بود تا اموال خانه را تصاحب كند، در غرب تهران دستگير شد.

چند شب پيش ماموران انتظامي هنگام گشتزني در غرب تهران با مشاهده زني كه وحشت‌زده از يك مجتمع مسكوني خارج شده و از مردم كمك مي‌خواست، به وي نزديك و متوجه شدند برادر معتادش پس از مشاجره با اعضاي خانواده، والدينشان را به گروگان گرفته و قصد كشتن آنها را دارد.

ماموران براي دستگيري مرد معتاد و رهايي گروگان‌ها وارد مجتمع محل حادثه شدند و از پشت در آپارتمان طبقه دوم، به مرد گروگانگير اخطار دادند خود را تسليم كند اما متهم به اخطارهاي پليس توجهي نكرد. به اين ترتيب ماموران با گرفتن كليد از دختر خانواده، وارد آپارتمان شدند.

زنداني بودن زوج صاحبخانه در اتاق خواب

ماموران پس از ورود به آپارتمان متوجه شدند اثاثيه خانه به هم ريخته شده و صداي فريادهاي زوج صاحبخانه از اتاق خواب شنيده مي‌شود.

آنها دوباره به مرد گروگانگير اخطار دادند كه او دقايقي بعد چاقو به دست از اتاق بيرون آمد و‌ به سمت ماموران حمله كرد كه بلافاصله دستگير شد. ماموران، زوج صاحبخانه را كه دست و پايشان بسته شده بود، نجات دادند و مرد خانواده را كه با چاقو مجروح شده بود، به بيمارستان منتقل كردند.

اعتراف به گروگانگيري

متهم پس از دستگيري با انتقال به مركز پليس تهران، در بازجويي اعتراف كرد به دليل مصرف شيشه، حالت عادي نداشته و گمان مي‌كرده است مي‌تواند با گروگان گرفتن والدينش، اموال خانه را سرقت و فرار كند.

متهم به پليس گفت: 6 ماه پيش در يكي از پارك‌ها با فردي قاچاقچي آشنا و توسط او معتاد شدم. اوايل مرد قاچاقچي موادمخدر (كراك و شيشه)‌ مجاني در اختيارم قرار مي‌داد و مرا براي مصرف مواد به خانه‌اي در جنوب تهران مي‌برد تا اين‌كه يك ماه بعد از من خواست براي تهيه موادمخدر، پول پرداخت كنم. مرد گروگانگير يادآور شد: من هم پول‌هاي اعضاي خانواده را سرقت كرده و به مرد قاچاقچي مي‌دادم.

خانواده‌ام چند بار مرا در كمپ ترك اعتياد بستري كردند؛ ولي هر بار از كمپ ترك اعتياد فرار مي‌كردم و به پاتوق معتادان كه همان خانه در جنوب شهر بود، مي‌رفتم و چند روزي آنجا مي‌ماندم. متهم اضافه كرد: هرازگاهي نيز براي تامين پول موادمخدر، اثاثيه خانه را مي‌فروختم يا با كتك زدن پدر و مادرم و ديگر اعضاي خانواده از آنها پول زور مي‌گرفتم.وي افزود: شب حادثه مواد مصرف كردم و پس از مشاجره با والدينم خواستم پول، طلا و سند خانه را به من بدهند كه مقاومت كردند.متهم با اشاره به گروگان گرفتن والدينش گفت: خواهرم را به زور از خانه بيرون انداختم و با بستن دست و پاي والدينم، آنها را زنداني كردم.

متهم اضافه كرد: بشدت دچار توهم بودم و صدايي به من مي گفت كه با كشتن آنها راحت‌تر مي‌توانم اموالشان را تصاحب كنم. بنابراين ابتدا با چاقو پدرم را زخمي كردم و بعد دست و پاي والدينم را بسته و در اتاق زنداني كردم.

بنابراين گزارش، متهم با قرار قانوني از سوي بازپرس وقت كشيك دادسراي ناحيه 5 تهران روانه زندان شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟