پشت پرده زندگي زن و شوهر مقيم خارج

قاضي پرونده پس از دريافت اين شكايت، زن را به دادگاه فرا خواند. اما وي برخلاف ادعاهاي همسرش گفت: پس از ازدواجمان بنا به شرايط و ضرورت شغلي شوهرم به يك كشور همسايه سفر كرديم. در حالي كه صاحب 2 بچه بودم، تصميم به ادامه تحصيل گرفتم و علاوه بر خانه‌داري و نگهداري از فرزندانمان، با تلاش فراوان در دانشگاه پذيرفته شدم.
کد خبر: ۱۶۷۳۱۸
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳ 28 May 2011
|
7956 بازدید
ایران: مرد جوان كه به خاطر موقعيت شغلي خود همراه خانواده‌اش راهي خارج از كشور شده بود، وقتي با پيشرفت‌ مالي خيره‌كننده همسرش روبه‌رو شد با طرح نقشه‌اي ابتدا او را خانه‌نشين و سپس راهي ايران كرد.

رسيدگي به اختلا‌ف جنجالي اين زوج از چندي قبل و در پي مراجعه مرد جوان و وكيلش به دادگاه خانواده تهران كليد خورد. شاكي كه خود را كارمند يك شركت خارجي معرفي مي‌كرد در حالي‌كه خواستار محكوميت همسرش به تمكين و ادامه زندگي در خانه مشترك بود به قاضي گفت: من و همسرم چند سال پيش با هم ازدواج كرده و دو فرزند داريم.

در اين سال‌ها با وجود پيشرفت‌هاي مالي و شرايط خوب خانوادگي سالم انتظار آينده‌اي روشن و مطمئن را داشتم اما افسوس كه خوشبختي ما دوام چنداني نيافت. چرا كه همسرم با بهانه‌جويي‌هايش زندگي‌مان را تباه كرد و حالا 3 سال است كه «ناهيد» من و فرزندانم را ترك كرده و حاضر به ادامه زندگي نيست. او بي‌دليل بناي ناسازگاري گذاشته و با وجود ارسال چندين اظهارنامه هم راضي به بازگشت نيست. بنابراين تقاضاي محكوميتش به تمكين را دارم و در صورت ادامه اين وضع، انتظار دارم همسرم ناشزه معرفي شود.

قاضي پرونده پس از دريافت اين شكايت، زن را به دادگاه فرا خواند. اما وي برخلاف ادعاهاي همسرش گفت: پس از ازدواجمان بنا به شرايط و ضرورت شغلي شوهرم به يك كشور همسايه سفر كرديم. در حالي كه صاحب 2 بچه بودم، تصميم به ادامه تحصيل گرفتم و علاوه بر خانه‌داري و نگهداري از فرزندانمان، با تلاش فراوان در دانشگاه پذيرفته شدم.

پس از پايان تحصيلاتم نيز با شراكت يكي از شهروندان كشور محل زندگي‌مان شركت بازرگاني داير كرديم. اما با توجه به قوانين آن كشور بايد هرگونه معاملات اقتصادي با موافقت شوهرم صورت مي‌گرفت.

اما كم‌كم همسرم كه از توسعه كار و پيشرفتم ناراضي و دلخور بود، بناي ناسازگاري گذاشت. او با تشكيل پرونده‌هاي واهي و دستكاري گذرنامه‌ام، مرا متهم به جعل كرد و موجبات عسر و حرج مرا فراهم آورد. به طوري كه با توطئه او گذرنامه‌ام ضبط و توقيف شد و از آن كشور نيز اخراج شدم. او مرا با وضعيت اسفباري به ايران فرستاد ضمن اين‌كه امكان دسترسي به او و فرزندانم را نيز نداشتم. زن جوان با ناراحتي ادامه داد: من به اراده و ميل خود آن كشور را ترك نكردم، بلكه ناخواسته از آنجا رانده شدم. حالا هم از زندگي، فرزندانم و سرمايه‌ام دور مانده‌ام و زندگي سختي را در كنار خانواده پدري مي‌گذرانم.

اگر منظور شوهرم از تمكين و حضور در خانه‌اش در خارج از كشور است باور كنيد يك لحظه هم ترديد نخواهم كرد. ضمن اين‌كه در اين مدت تمام تلاشم را براي بازگشت نزد عزيزانم به كار بسته‌ام. اما مؤثر واقع نشد.

با اين وجود قاضي دادگاه زن جوان را محكوم به تمكين كرد و ادعاهاي وي را در نقض اين حكم مؤثر ندانست. اما با اعتراض وي به رأي دادگاه پرونده روي ميز هيأت قضايي شعبه 26 دادگاه تجديد نظر استان تهران قرار گرفت. بنابراين هيأت قضايي شعبه 26 دادگاه تجديدنظر استان تهران - «ميرغفاري و صلواتي» - مرد را محكوم كردند تا خانه‌اي مناسب با امكانات رفاهي براي همسرش در نظر بگيرد و مقدمات ديدار فرزندان و زندگي در كنار آنان را نيز فراهم نمايد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟