کاسب بازاری در دام کلاهبردار سایبری

من با خوشحالي براي نقد کردن مبلغ اين سفارش نان و آب دار به عابربانک مراجعه کردم. دقايقي بعد فرد ناشناس دوباره تماس گرفت و از من خواست با وارد کردن کارت عابربانکم، گزينه زبان انگليسي را انتخاب کنم.
کد خبر: ۱۷۲۵۸۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶ 23 June 2011
|
3032 بازدید
خراسان: کاسب بازار هستم و هميشه سعي کرده ام به توصيه هاي ايمني و امنيتي در محل کارم توجه داشته باشم تا مشکلي پيش نيايد اما باورم نمي شودپس از ۲۰ سال سابقه کار در بازار به اين راحتي فريب خورده باشم و کلاه بزرگي سرم رفته باشد.

مرد ۴۷ساله افزود: ماجرا از اين قرار است که چند روز قبل، ساعت ۱۰ صبح بود که فردي با مغازه تماس گرفت و خودش را مسئول خريد شرکتي بزرگ معرفي کرد.

اين فرد ناشناس سفارش خريد کالا داد. چون مقدار کالاي سفارشي خيلي زياد بود از او خواستم تا براي مهيا کردن کالاي اين سفارش ۲۴ ساعت وقت بدهد. او قبول کرد و با گرفتن شماره تلفن همراهم گفت: شما لطف کنيد تا نيم ساعت ديگر به يک عابربانک مراجعه کنيد تا من از طريق سيستم مبلغ کالاي خريداري شده را همين الان به حساب تان انتقال دهم و فردا هم طبق قرار، کالاي سفارشي را دريافت کنم.

من با خوشحالي براي نقد کردن مبلغ اين سفارش نان و آب دار به عابربانک مراجعه کردم. دقايقي بعد فرد ناشناس دوباره تماس گرفت و از من خواست با وارد کردن کارت عابربانکم، گزينه زبان انگليسي را انتخاب کنم.

سپس در اين بخش چند عمليات بانکي را طبق خواسته او انجام دادم.مرد غريبه شماره رمزي را به من داد که وارد سيستم کردم و با فشار دادن دکمه تاييد مبلغ سفارش خريد را نيز وارد کردم. در اين لحظه تماس تلفني فرد ناشناس قطع شد و من به محل کارم برگشتم. اما وقتي که موجودي حسابم را چک کردم متوجه شدم همان شماره رمزي را که قبل از درخواست مبلغ سفارش خريد طبق خواسته آن فرد شياد به سيستم عابربانک وارد کرده ام در واقع مبلغي بوده که از حسابم کسر شده و هيچ وجهي نيز بابت خريد کالا به حساب بانکي ام واريز نشده است.

اعتراف مي کنم که اين مشکل از سهل انگاري خودم مي باشد و نمي دانم چگونه به تماس تلفني فردي ناشناس که از تلفن عمومي انجام شده است، اعتماد کردم.

سرهنگ «باقر خياط زاده» رئيس پليس سايبري خراسان رضوي در اين باره اظهار داشت: متاسفانه به تازگي در نمونه هايي، افراد شياد به اين ترفند کلاهبردارانه در فضاي مجازي، اقدام به برداشت وجوه نقد از حساب بانکي شهروندان داشته اند.

رئيس پليس فتا گفت: از شهروندان انتظار داريم هنگام انجام معاملات اقتصادي و تجاري خود هوشياري و مراقبت لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، قبل از هر گونه اقدامي، مراتب را به فوريت هاي پليسي ۱۱۰ گزارش دهند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟