گریم زندانی قدیمی برای ریاست شبکه دزدان

مرد ناشناس همان تورج بود که با استفاده از کلاه‌گیس و گریم ماهرانه از آنجا که می‌دانست پلیس چهره‌اش را می‌شناسد قصد فریب کارآگاهان را داشت.
کد خبر: ۱۸۰۸۸۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴ 02 August 2011
|
3909 بازدید
وطن امروز: زندانی قدیمی پس از آزادی، گریم کرد و ریاست شبکه سازمان‌یافته‌ای از دزدان خودرو را برعهده گرفت.

پلیس وقتی این مرد را با کلاه‌گیس شکار کرد همزمان به فعالیت باندی موازی برخورد که گردانندگان اصلی‌اش در زندان بودند.ماموران اداره دوم پلیس آگاهی پایتخت، دریافتند تبهکار 42 ساله‌ای به نام «تورج» با آزادی از زندان شبکه تازه‌ای راه‌اندازی کرده و با سرقت ویژه خودرو به روش سند نمره کردن آنها را می‌فروشد.

تحقیقات نشان داد که این دزد حرفه‌ای بارها از سوی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران و آگاهی اردبیل بازداشت و روانه زندان شده است.

با دستور دادیار شعبه 5 دادسرای ناحیه 27 تهران تیمی متخصص وارد عمل شدند و خیلی زود توانستند 4 نوچه تورج به نام‌های «ابراهیم»، «اصغر»، «احمد» و «پرویز» را در تهران و اسلامشهر شناسایی کنند.

در اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان مشخص شد که روز هفتم تیرماه سال‌جاری تورج برای فروش یک خودروی دزدی به مرکز تعویض پلاک خانی‌آباد خواهد رفت تا با مدارک جعلی بتواند این خودرو را به قیمت روز بفروشد.

کارآگاهان که چهره تورج را می‌شناختند در مرکز تعویض پلاک به کمین نشستند و این در حالی بود که هیچ اثری از رئیس باند دزدان به دست نیامد.

ساعت 12 ظهر بود که کارآگاهان یک دزد قدیمی دیگر به نام پرویز را که می‌دانستند نوچه تورج است به همراه مرد ناشناسی دیدند که به مرکز تعویض پلاک مراجعه کرده است و می‌خواهد یک خودروی سمند نقره‌ای رنگ را نمره‌گذاری کند.با اصل غافلگیری 2 مرد تبهکار بازداشت شدند و راز سردسته باند در همان ثانیه‌های نخستین فاش شد.

مرد ناشناس همان تورج بود که با استفاده از کلاه‌گیس و گریم ماهرانه از آنجا که می‌دانست پلیس چهره‌اش را می‌شناسد قصد فریب کارآگاهان را داشت.

تورج که با برداشته شدن کلاه‌گیس از سرش راز خود را لورفته ‌می‌دید سکوت کرد تا اینکه مشخص شد قصد داشته‌ سمند نقره‌ای را با روش سند نمره کردن و استفاده از مدارک یک خودروی تصادفی به جای خودروی سرقتی بفروشد.

تورج و پرویز دستگیر شدند و با اعترافاتشان نشاني 2 مخفیگاه خود در تهران و اسلامشهر و همچنین گاراژی در سلطان‌آباد که مرکز فعالیت‌هایشان بود را پیش‌روی کارآگاهان قرار دادند.

پلیس نیز با بازرسی این 3 پناهگاه به مدارک و خودروهای له‌شده تصادفی زیادی برخورد که نشان می‌داد تورج در سطح گسترده‌ای پس از سرقت خودروها به نوچه‌هایش ماموریت می‌داد که خودروهای مشابه را خریداری کرده یا با روش سند نمره پیش بروند.

تورج پذیرفت یک گروه جدید راه‌اندازی کرده است و کارآگاهان توانستند 2 برادر به نام‌های اصغر و ابراهیم و دوستشان به نام احمد را روز 19 تیر‌ماه سال‌جاری در مخفیگاه‌شان به دام اندازند.

همه این دزدان پذیرفتند خودروهای زانتیا، پیکان، پژو و وانت‌ در نقاط مختلف تهران سرقت کرده و در شهر‌های حاشیه‌ای پس از سند نمره کردن می‌فروختند.


شبکه موازی


کارآگاهان در شاخه موازی دیگری پرده از فعالیت یک باند دیگر با همین شیوه برداشتند.

وقتی روز 4 تیر‌ماه سال‌جاری یک خودرو از سوی پلیس گشت اداره دوم تحت بررسی‌ کارشناسی قرار گرفت و مشخص شد ارکان هویتی آن دستکاری شده است، راز یک باند حرفه‌ای دیگر فاش شد.

راننده خودرو ادعا کرد آن را از یک نمایشگاه خریده است و وقتی کارآگاهان به بررسی مدارک پرداختند پی بردند فروشنده با مشخصات جعلی آنان را فریب داده است. پس از چهره‌نگاری و بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای، کارآگاهان مردی به نام «محمد» را به دام انداختند و مشخص شد پسر 31 ساله وی به نام «داوود»، که بارها زندانی شده است رئیس باند است و از روز 18 دی‌ماه سال گذشته از سوی پلیس آگاهی کرج بازداشت شده و در زندان بسر می‌برد.

وقتی این دزد تحت بازجویی گرفته شد و دید پدرش نیز در بازداشت است اعتراف کرد به همراه «حسن» و «امیرارسلان» - 28 و 38 ساله‌- این باند را راه‌اندازی کرده‌اند. تجسس‌ها نشان داد حسن تاکنون 10 بار به زندان افتاده و هر‌بار پس از آزادی به دنیای تبهکاری بازگشته، به گونه‌ای که از نوجوانی با دیوارهای سلول آشنا بوده است.

وقتی کارآگاهان ردپای حسن را در زندان کرج به دست آوردند امیر‌ارسلان نیز روز 29 تیر‌ماه سال‌جاری در مارلیک کرج شناسایی و دستگیر شد. بنابه گزارش خبرنگار جنایی «وطن‌امروز»، از این باند تاکنون 10 خودروی دزدی به دست آمده است و تحقیقات درباره هر 2 شبکه موازی ادامه دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟