جنایت در تصادف ساختگي

سميه در ادامه اعترافاتش گفت: «من به پرويز گفتم فقط در شرايطي مي‌توانيم با هم ازدواج كنيم كه صادق را از بين ببريم، چون طلاق گرفتن براي من امكان نداشت. پرويز وقتي از اختلافات من و شوهرم باخبر شد، قبول كرد صادق را در يك حادثه رانندگي به قتل برساند.»
کد خبر: ۱۸۵۹۴۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸ 25 August 2011
|
5554 بازدید
شرق: پرونده زن و مردي كه در پي رابطه‌اي پنهاني، در يك جنايت از پيش طراحي‌شده شوهر زن جوان را به قتل رسانده بودند، روي ميز قضات شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت. اين زن و مرد براي جنايت نقشه زيركانه‌اي را طراحي كرده بودند و قصد داشتند با صحنه‌سازي قتل را يك سانحه رانندگي جلوه بدهند. ماموران كلانتري نازي‌آباد روز 10‌آذر سال گذشته از سانحه‌اي رانندگي در خيابان تندگويان باخبر شدند و وقتي به آنجا رفتند، فهميدند مردي حدودا 30‌ساله در اين تصادف جان باخته و راننده نيز فراري شده است. فردي كه پليس را از اين واقعه مطلع كرده، زني به نام سميه و همسر قرباني بود. او گفت صحنه تصادف را نديده و وقتي به محل حادثه رسيده كه شوهرش به نام صادق فوت شده بود.

كارشناسان راهنمايي و رانندگي وقتي صحنه تصادف را بررسي كردند با توجه به نبود خط ترمز و نشانه‌هاي ديگر به اين نتيجه رسيدند كه صادق توسط راننده فراري به عمد زيرگرفته شده و در واقع به قتل رسيده است. به همين سبب پرونده‌اي جنايي تشكيل شد و كارآگاهان ويژه مبارزه با قتل، ماموريت يافتند در اين خصوص تحقيق كنند.

 سميه در اين مرحله از تحقيقات كمك زيادي به پليس نكرد. او گفت: «صادق حدود ساعت 10 شب براي انجام كاري از خانه بيرون رفت و به من توضيح نداد كجا مي‌رود، وقتي غيبتش طولاني شد من نگران شدم و جست‌وجوهايم را در محل و خيابان‌هاي اطراف شروع كردم ولي هيچ اثري از صادق نبود تا اينكه موقع برگشتن به خانه جسد او را گوشه خيابان ديدم.»

اظهارات سميه شك‌برانگيز بود، به همين دليل كارآگاهان تفحص درباره روابط اين زن و شوهر را در دستور كارشان قرار دادند و فهميدند آن دو به شدت با هم اختلاف داشتند و حتي بحث طلاق نيز پيش كشيده شده بود. با اين كشف بزرگ، سميه يك‌بار ديگر پشت ميز بازجويي نشانده شد اما ادعا كرد روابط‌ خوبي با شوهرش داشت و آنها با علاقه با يكديگر زندگي مي‌كردند. اين دروغ زن جوان، او را به بن‌بست كشاند و سميه بالاخره بعد از چند جلسه تحقيق، راز قتل همسرش را فاش و قاتل او به نام پرويز را معرفي كرد.

او در اعترافاتش گفت: «حدود شش‌ماه پيش با پرويز آشنا شدم و خودم را مجرد معرفي كردم. من از قبل از اين آشنايي با صادق اختلاف داشتم و از زندگي‌ام راضي نبودم، به همين خاطر هم به رابطه‌ام با پرويز ادامه دادم و به تدريج احساس كردم به وي علاقه‌مند شده‌ام. رابطه ما با هم ادامه داشت تا اينكه شوهرم نسبت به رفت‌و‌آمدها و تماس‌هاي تلفني‌ام مشكوك شد و همين موضوع اختلافات‌مان را بيشتر كرد، در اين اوضاع پرويز به من پيشنهاد ازدواج داد. من هم ناچار شدم حقيقت را بگويم.»

سميه در ادامه اعترافاتش گفت: «من به پرويز گفتم فقط در شرايطي مي‌توانيم با هم ازدواج كنيم كه صادق را از بين ببريم، چون طلاق گرفتن براي من امكان نداشت. پرويز وقتي از اختلافات من و شوهرم باخبر شد، قبول كرد صادق را در يك حادثه رانندگي به قتل برساند.»

 كارآگاهان بعد از شنيدن اين اعترافات پرويز را بازداشت كردند. او وقتي رازش را برملاشده ديد، به قتل اقرار كرد و گفت: «طبق نقشه به موبايل صادق كه شماره آن را از سميه گرفته بودم، زنگ زدم و به او گفتم بسته‌اي را كنار خيابان پيدا كرده‌ام كه اسم و شماره او رويش نوشته شده است، بعد با صادق براي تحويل دادن بسته در خيابان تندگويان قرار گذاشتم و وقتي او به محل ملاقات آمد با ماشين به او كوبيدم و به سرعت فرار كردم.»

پرونده اين زن و مرد بعد از انجام بازجويي‌ها و بازسازي صحنه قتل به مرحله صدور قرار مجرميت رسيد و سپس داديار اظهارنظر دادسراي جنايي تهران با صدور كيفرخواست، براي هر دو متهم درخواست مجازات كرد. سپس اين پرونده به شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد و سميه و پرويز به زودي پاي ميز محاكمه مي‌روند.

   
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟