دزدهاي سريالي اتوبوس‌ها دستگیر شدند

در تحقيق از متهمان معلوم شد، آنها با آزادي از زندان جرايمشان را آغاز كرده و با سوار شدن اتوبوس‌هاي درون‌شهري به مسافران نزديك شده و اموال همراهشان را سرقت مي‌كردند.
کد خبر: ۱۹۱۹۴۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۴ 21 September 2011
|
3237 بازدید
جام جم: اعضاي يك باند حرفه‌اي كه به صورت سريالي در اتوبوس‌هاي درون‌شهري در تهران، از مسافران جيب‌بري مي‌كردند، دستگير شدند.

چند روز پيش ماموران كلانتري 148 هنگام گشتزني در خيابان انقلاب تهران به 2 مرد جوان كه در ايستگاه اتوبوس چند بار سوار و پياده شده‌اند، ظنين و هر 2 نفر را دستگير كردند.

در بازرسي از متهمان چندين كارت شناسايي، كارت‌هاي اعتباري بانكي و تعدادي كيف مردانه كشف و ضبط شد.

متهمان با انتقال به كلانتري بازجويي شدند و گفتند اموال مكشوفه را در اتوبوس قبلي پيدا كرده و مي‌خواستند به پليس تحويل دهند و ماموران به اشتباه آنها را دستگير كرده‌اند.

ماموران با استعلام از سامانه پليس متوجه شدند، 2 مرد جوان سابقه‌دار بوده و چندي پيش از زندان آزاد شده‌اند و حتي يكي از آنها به نام پيمان در آخرين دستگيري پس از محاكمه به 5 سال زندان محكوم شده بود.

متهمان براي تحقيقات به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران منتقل شدند و به سرقت‌هاي متعدد اعتراف كردند.

در تحقيق از متهمان معلوم شد، آنها با آزادي از زندان جرايمشان را آغاز كرده و با سوار شدن اتوبوس‌هاي درون‌شهري به مسافران نزديك شده و اموال همراهشان را سرقت مي‌كردند.

در مرحله بعدي تحقيقات ماموران پي بردند سارقان با 2مرد ديگر به نام‌هاي علي و مهدي كه متواري‌اند، همدست بوده‌اند. جستجوها ادامه پيدا كرد تا اين‌كه چند روز پيش 2متهم فراري نيز در خيابان قزوين و ميدان آزادي تهران دستگير شدند.

علي كه سركرده اين باند بود به پليس گفت: من و همدستانم در جريان هر سرقت با سوار شدن به اتوبوس‌هاي شهري، يكي از ما به مسافر مورد نظر نزديك مي‌شد و شروع به حرف زدن با او مي‌كرد. در همين موقع عضو بعدي باند كيف مسافر را سرقت مي‌كرد.

مرد سارق اضافه كرد: من و همدستانم با مدارك جعلي يا برخي مدارك هويتي مالباخته‌ها، چك‌هاي دزدي را نقد مي‌كرديم. در چند مورد هم پول موجود در كارت‌هاي اعتباري مسروقه را به حساب‌هاي شهرونداني كه مقابل خودپردازها ايستاده بودند، واريز و از آنجا برداشت مي‌كرديم.

وي افزود: با پول‌هاي به دست آمده مواد مخدر خريده و مصرف مي‌كرديم. تاكنون از راه دزدي از مسافران اتوبوس‌هاي شهري تهران 800 ميليون تومان به دست آورده و ميان هم تقسيم كرده‌ايم.

سرهنگ ذاكر استقامتي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران در اين زمينه گفت: با اعتراف اعضاي اين باند، تحقيقات از متهمان و شناسايي مالباخته‌ها ادامه دارد.

بنابراين گزارش، با دستور بازپرس دادسراي ناحيه 6 تهران، تصوير اعضاي اين باند بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ مي‌شود تا چنانچه مردم در دام آنها گرفتار شده‌اند به دادسرا يا پايگاه سوم پليس آگاهي مراجعه كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟