چشم در مقابل چشم

از چند روز پيش حال خوبي نداشتم و فكر كردم اگر كسي را اذيت كنم حالم خوب مي‌شود براي همين روي قرباني اسيد ريختم!
کد خبر: ۱۹۲۸۴۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۰ 26 September 2011
|
5300 بازدید
تهران امروز: چشم راست مردي كه به خاطر دريافت پول براي انجام يك اسيد پاشي اجير شده بود به زودي كور مي‌شود.

متهم که محمد نام دارد و 26 ساله است 5 سال قبل از سوی شوهرخواهر قربانی اجیر شد تا روی او اسید بپاشد.

محمد وقتي تحت تعقيب قرار گرفت كه مردي به پليس مراجعه كرده و اعلام كرد پسر40 ساله‌اش از سوي فردي ناشناس با اسيد مورد هجوم قرار گرفته است.

ماموران به سراغ قرباني رفته و بعد از صحبت با پليس و اطلاع از اينكه اسيد در چشمان وي نفوذ كرده وبه احتمال قريب به يقين كور خواهد شد با خود قرباني كه به سختي قادر به حرف زدن بود صحبت كردند. قرباني كه «ولي» نام داشت گفت: جواني كه روي صورت من اسيد ريخت را نمي‌شناختم فقط چند بار او را در رستوراني همان حوالي ديده بودم.

با اين اطلاعات ماموران، متهم را كه كارگر يكي از رستوران‌ها بود بازداشت كرده و او را مورد بازجويي قرار دادند. محمد كه ابتدا منكر هر گونه نقش داشتن در اين جنايت بود وقتي نتوانست توضيح مناسبي درباره سوختگي‌هايي كه روي دستش وجود داشت بدهد گفت: از چند روز پيش حال خوبي نداشتم و فكر كردم اگر كسي را اذيت كنم حالم خوب مي‌شود براي همين روي قرباني اسيد ريختم.

ماموران كه تقريبا مطمئن بودند اين اعترافات دروغ است متهم را مورد بازجويي دوباره قرار دادند اما متهم بر ادعاي خود پافشاري مي‌كرد.

ماموران در ادامه تحقيقات را درباره روابط متهم آغاز كرده و دريافتند وي با مردي به نام حسن كه شوهر خواهرقرباني است ديده شده است. اين در حالي بود كه شواهدي دال بر اختلاف شديد ولي با شوهرخواهرش وجود داشت.

با اين اطلاعات از متهم در اين باره توضيح خواسته شد كه به اقرار واقعيت منجر شد. متهم به ماموران گفت: من به خاطر اعتيادم خرج و مخارجم جور درنمي آمد. يك‌روز حسن مرا ديده وبه من پيشنهاد كرد در ازاي دريافت مقداري پول روي صورت ولي اسيد بپاشم. من هم در ازاي دريافت 100هزار تومان اين كار را كردم.

بلافاصله حسن دستگير و مورد بازجويي قرار گرفت. هر چند وي منكر هر گونه دخالت در اين سوءقصد بود ولي با توجه به اطلاعات به دست آمده با قرار مجرميت روانه زندان شد.

دو متهم راهي شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران شده و براي محمد به اتهام اسيدپاشي درخواست قصاص و براي حسن به اتهام معاونت در اسيدپاشي تقاضاي زندان شد.

در اين جلسه محمد اتهامات خود را پذيرفته ولي آن‌را ناشي از بي‌پولي دانسته و خواهان بخشش از سوي اولياي دمي شد كه بر قصاص وي پافشاري مي‌كردند اما حسن همچنان منكر اتهامات خود بود و مي‌گفت بي‌گناه دستگير شده است.

هيات قضات اما با توجه به اعلام پزشكي قانوني مبني بر اينكه امكان قصاص با اسيد وجود ندارد براي وي ديه صادر كردند اما متهم رديف دوم را به حبس محكوم كردند.

حكم صادره با اعتراض شاكي توسط ديوان‌عالي كشور نقض شد و رسيدگي به اين پرونده به شعبه 77دادگاه كيفري استان تهران سپرده شد.

هيات قضات با توجه به استعلام از پزشكي قانوني كه گفته بود امكان قصاص با اسيد براي چشم راست وجود ندارد چرا كه امكان دارد اسيد وارد مغز متهم رديف اول شده و او را بكشد اما مي‌توان متهم را بدون اسيد كور كرد. در مورد چشم چپ متهم هم چون چشم چپ قرباني كور نشده امكان مقابله به مثل حتي بدون اسيد هم وجود ندارد. دادگاه نيز راي به كور كردن چشم راست وپرداخت ديه چشم چپ داد. حسن نيز بار ديگر مجرم شناخته شده و به 2 سال حبس و 3 سال تبعيد به منطقه بدآب و هواي خاش محكوم شد.

اين حكم اين بار با اعتراض متهمين روبه‌رو شد ولي ديوان عالي كشور آن‌را تاييد كرده و براي اجرا به دادسراي جنايي تهران ارسال كرد.

در صورت اجراي اين حكم چشم راست محمد با استفاده از امكانات پزشكي كور خواهد شد.متهم مبلغ سنگيني را هم به خاطر آسيب وارد كردن به ديگر چشم قرباني كه تا حدود زيادي بينايي خود را از دست داده بايد پرداخت كند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟